ג'קי דקל עם ללו אנקה. צילום: פוטו ג'אק
ג'קי דקל (משמאל) עם ללו אנקה. צילום: פוטו ג'אק

הפועל אשקלון דומעת: ג'קי דקל וזלמן סקג'ו הלכו לעולמם

בהפרש של ימים ספורים נפרדה קבוצת הפועל אשקלון משתי אגדות העבר. הראשון הוא מאמן העבר, ג'קי דקל ז"ל והשני הוא שחקן העבר זלמן סקג'ו ז"ל. השחקנים לשעבר סופדים

פורסם בתאריך: 21.4.17 11:25

     

בהפועל אשקלון קיבלו בתדהמה ובצער רב את דבר מותו של ג'קי דקל, מי שהיה אחד מגדולי המאמנים במועדון האשקלוני בכל הזמנים. דקל זכור לאוהדים הוותיקים יותר, כמאמן שהעלה את המועדון לליגה הארצית בתחילת שנות ה-90, וכזה שייחרט לעד בספרי ההיסטוריה של המועדון הכחול. תחת המאמן כיכבו באותה עונה ללו אנקה, שוקו נומדר, אבי מלכה, יוסי שושני, ניצן טנצמן, שלמה טובאי, הרצל גז, מנשה עלוואה, יגאל בוסקילה ובועז מאיר, שמות שנחשבים למפוצצים כיום, כאלו שהטביעו את חותמם בהפועל אשקלון תחת המאמן הגדול.

"בתקופה ההיא היו הרבה בעיות כספיות בקבוצה", סיפר קפטן הקבוצה דאז, ללו אנקה ל'כאן דרום'. "כל הזמן היינו מגיעים לאימון ורוצים לשבות. ג'קי דקל היה השפוי היחיד שכל הזמן בא ואמר לנו 'תגידו לי אתם מטומטמים? מה יש לכם לשבות? זו תכנית חסכון, תקבלו את זה ריבית דריבית'. כל פעם שהיינו באים לשבות הוא היה אומר את זה, כל הזמן היה מצליח לשכנע אותנו לא לשבור את הכלים, למרות שהיה קשה מאוד באותה תקופה".

"ג'קי היה ווינר אמיתי"

אנקה נזכר בערגה בימים שלו כשחקן תחת דקל ומספר מה הערך המוסף שהביא דקל כמאמן, לכל אחד מהשחקנים, "הוא ידע לדרבן שחקנים, היה מחובר לקהל, מחובר להנהלה ולכל המי ומי. הצליח להוציא משחקן 200 אחוז, זה היה ג'קי דקל. ווינר אמיתי. הוא היה מגיע לאשקלון בשעות המוקדמות של הבוקר, שותה קפה באחד מבתי הקפה בעיר, מסיים את האימון, ונשאר כמה שעות אחרי. היה יושב שעות עם ההנהלה ומושך את הזמן כדי שלא יחסר כלום לקבוצה, היה צריך ממש לסלק אותו חזרה לבאר שבע. הוא היה חי ונושם כדורגל. הוא בא לכאן וראה עיר תוססת שחיה על כדורגל, לא זוכר לאיזה מאמן יצא לשחק מול 9,000 אוהדים. לג'קי היו ביצים לבוא בתחילת העונה ולהצהיר 'אני עולה ליגה כי יש לי קבוצה טובה. אני הולך לתפור את הליגה'. לא כמו מאמנים היום בכדורגל הישראלי שמקבלים תקציב של 80 מיליון ומפחדים להגיד את המילה אליפות. ג'קי היה בנאדם שכולו לב. לב של מאמן, לב של אבא, הוא היה הכל בקבוצה, גם מאמן וגם הנהלה".

זלמן סקג'ו ז"ל ללא קרדיט

סקג'ו. סרט שחור לזכרו

 

אנקה, יחד עם שחקן העבר, חנוך עמר, ייצגו את הפועל אשקלון בהלווייתו של דקל, שנערכה השבוע בבית העלמין בבאר שבע. דקל, בן 75 בלכתו, חלה בשנים האחרונות במחלת האלצהיימר והפרקינסון, וטופל על ידי בנו, מיכה, עד לרגעיו האחרונים. דקל ידוע כמי שהטביע את המשפט – 'אשקלון היא המערב הפרוע ואני השריף', משפט שעד היום חרוט בקרב האוהדים. "הוא היה מאמן עם הרבה אקשן", נזכר האוהד הוותיק, רוז'ה חטב. "היה אוהב להלהיב את השחקנים. הייתי באותה תקופה סגן יו"ר והיינו בקשר טוב וחברי מאוד. אני זוכר שכשהוא רצה להביא את השוער אסי רחמים מהנוער של הפועל באר שבע, הוא אמר 'אתם תראו הוא יהיה יותר טוב מסמדג'ה'. ובאמת כך היה. הוא היה איתנו כמו משפחה, היה מבלה באשקלון, היה מגיע לפאב שהיה לי. בשלב מסוים הוא אפילו עבר לגור באשקלון עם האישה שלו. הוא נחשב לקבלן עליות, היה מכניס את השחקנים לטירוף, הם אהבו אותו כי הוא ידע איך להסתדר איתם. הוא היה מסוג האנשים החברמנים עם כולם ובגלל זה כיבדו אותו".

סרט שחור לזכרו של זלמן

בהפועל אשקלון נפרדו השבוע גם משחקן עבר של המועדון, זלמן סקג'ו, שלימים הפך לאוהד אדוק של הקבוצה ולאחד הפנים המוכרות במשחקי הקבוצה. הפועל אשקלון הרכינה ראש עם לכתו וכתבה בהודעתה: "מועדון הפועל אשקלון התבשר בתדהמה בדבר מותו של שחקן העבר זלמן סקג׳ו. זלמן סקג׳ו, חווה כשחקן תקופות יפות במועדון בשנות ה-70 והפך מאז פרישתו לאוהד מושבע של הקבוצה, אשר מלווה אותה בכל המשחקים, בכל האצטדיונים, בכל הליגות ובכל תנאי מזג אויר. הנהלת הקבוצה תנציח את זכרו של זלמן סקג׳ו ז״ל ושחקני הקבוצה יענדו על זרועותיהם סרט שחור, במשחק הקרוב מול בני יהודה. יהי זכרו ברוך".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר