הרב יהודה בן דוד
הרב יהודה בן דוד

כתב אישום: הרב המקובל תקף מינית קטינות בבית כנסת

הרב יהודה בן דוד שהיה אחד הרבנים הידועים באשקלון מסתבך שוב והפעם במעשים מגונים בשלוש ילדות בנות משפחה מחסידיו. לפני מספר ימים הוגש נגדו כתב אישום. סנגורו: "הוא כופר באישומים"

פורסם בתאריך: 21.9.18 11:10

     

הלם בחצרו של אחד הרבנים הידועים באשקלון, הרב יהודה בן דוד המתגורר בעיר השכנה, אשדוד. הרב שנודע כמקובל עומד לכאורה במרכזה פרשיה חמורה של מעשים מגונים בקטינות. זאת, כשני עשורים לאחר שהורשע בביצוע מעשים מגונים בבת משפחה ואף נידון לחמישה חודשי מאסר.

הרב, שמוכר לוותיקים מתושבי העיר, היה רב מצליח מאוד עם מאות משפחות של מאמינים ששתו בצמא את דבריו והגיעו לשיעורי התורה הקבועים שמסר ברחבי העיר. בשנים האחרונות הוא נצפה שוב באשקלון בבתי תושבים כשהוא מוסר שיעורי תורה. אלא שכעת מאשימה אותו פרקליטות מחוז דרום בשורה של מעשים מגונים לכאורה בקטינות, בנות של בני זוג שנמנו על חסידיו.

הרב, בן ה-72 נעצר לפני כמעט מחודש ולפני מספר ימים הוגש נגדו כתב האישום. הורי שלוש הבנות, כאמור הם מחסידיו של הרב ונוהגים להיוועץ בו ולקבל את ברכתו בכל צעד ושעל בחייהם. ההערצה וההערכה של ההורים את הרב הקרינו גם על כל בני המשפחה. על פי כתב האישום, בעבר הרב המליץ לאישה להתגרש מבעלה ובפעם אחרת ייעץ להם למכור דירה שבבעלותם ולאחר שעשו זאת השכיר להם את דירת בנו.

כתב האישום שהדהים את הציבור החרדי והדתי באשדוד, מגולל את מעשיו לכאורה של הרב עם שלוש בנות המשפחה עת היו קטינות. בפעם אחת, לפני שמונה שנים, לקחה אחת מהבנות כשהיתה בת 8 את אחיה הקטן לבית הכנסת. כשהאח מתפלל שוחח הרב עם הילדה במשרדו ואז על פי כתב האישום, החל ללטף את רגלה, ולאחר מכן מישש את החזה שלה.

צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/imagine

צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/imagine

כשנתיים לאחר מכן, באה בת אחרת, אז בת 12, עם אחיה לקבל ברכה מהרב. הרב שלח את שני האחים לחדר אחר בבית הכנסת ואז, על פי כתב האישום, שאל אותה האם היא אוהבת אותו, נישק אותה בפה עד שנמלטה מהמקום.

לפני חצי שנה חזר הרב לסורו לכאורה והפעם ביתר שאת. הבת השלישית בת 14.5 הגיעה בשעת בוקר לבית הכנסת. הרב לקח אותה לחדר צדדי, הצמיד אותה לקיר ושאל אותה, כך על פי כתב האישום, האם היא רוצה שהוא יגע בה וישכב איתה. הנערה פחדה מהרב ומהסיטואציה וענתה לו בחיוב. הרב ליטף אותה והתחכך בה. הוא ביקש ממנה שלא לספר לאיש על מה שקרה והיא עזבה את המקום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר כמה ימים הגיעה האם וחברתה לרב כשגם הנערה איתן. שתי הנשים חיכו לרב במשרדו בזמן שהרב קורא לנערה לבוא איתו לחדר היין כדי שייתן לה בקבוק יין לשבת. הרב ניצל את הסיטואציה ועל פי כתב האישום הצמיד אותה לקיר שאל אותה האם היא מוכנה לשכב איתו והאם היא מוכנה להתפשט. הנערה המפוחדת ענתה שאסור כי זה בית כנסת, הרב כך על פי כתב האישום "אמר לה כי בית הכנסת נמצא למעלה וכאן זה מותר". או אז הוא ליטף את גופה והחל להתחכך בגופה במשך מספר דקות.

לאחר תקופה מסוימת, הגיעה הבת השלישית, למשרדו של הרב בבית הכנסת והוא ביקש ממנה לכתוב לו על פתק כמה היא אוהבת אותו ואז, שאל אם היא רוצה להתנשק איתו. עקב פחדה של הקטינה ממנו, ענתה כי היא לא יודעת. בהמשך, כך על פי כתב האישום, היה הרב בן דוד שולח לה הודעות לטלפון הנייד ובהן כתב לה כמה הוא אוהב אותה, ודברים דומים וביקש ממנה למחוק את כל ההודעות ממנו והיא עשתה כן.

במקרה אחר המוזכר בכתב האישום, הנערה נכנסה לחדר היין והרב הצמיד אותה לקיר וביקש ממנה לגעת באיבר מינו, עקב פחדה ממנו, היא נגעה בו מעל בגדיו.

אילוסטרציה: מוטי מילרוד

אילוסטרציה: מוטי מילרוד

מספר ימים בודדים, לפני חזרתה ללימודים ביום 22.8.18, הלכה הנערה יחד עם אחותה לבית הכנסת, כדי לקבל מהרב תלבושת לבית ספרה. לשם כך, נכנסה הנערה למשרדו של הנאשם, ואחותה חיכתה מחוץ למשרד. אז אמר הרב לנערה כי הוא לא רוצה איתה יותר כל קשר מאחר והגיעה למקום עם אחותה, הנערה עזבה את המקום. מאוחר יותר באותו היום, הוא שלח הודעה לנערה בה שאל אותה מדוע היא כועסת עליו.

"במעשים המתוארים לעיל, ביצע הנאשם בא', קטינה כבת 14.5, מספר מעשים מגונים שלא בהסכמתה החופשית, וכשהיא במצב בו נמנע ממנה לתת הסכמה חופשית, עקב הפחד, היראה והתלות שהנאשם יצר בא' ובמשפחתה" נכתב בכתב האישום שהוגש על ידי עורך דין יריב צרי.

בנוסף לכתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את הרב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, בינתיים הוא עצור עד להחלטה אחרת.

סנגורו של הרב, עו"ד שלומי פצ'בסקי מסר בתגובה: "האיש כופר בהאשמות וינהל את משפטו".

העבר של הרב

לרב בן דוד, מי שהיה אחד הרבנים המשפיעים בעיר אשקלון שרבים מתושבי העיר שיחרו לפתחו כדי לקבל ברכה או עצה, זו כאמור, אינה הפעם הראשונה שהוא מסתבך בעבירות מין.

לפני כעשרים שנה, בשנת 99' הורשע הרב במעשים מגונים בבת משפחה לשעבר. על פי גזר הדין, הרב ואתה בת משפחה השתתפו במסיבת ראש חודש, שלאחריה הסיע אותה הרב לביתה והם עלו לדירתה כשהם לבדם. הרב, תוך שימוש בכוח נגע לה בחזה מספר פעמים, הרים את חצאיתה וליטף אותה.

הפרסום בעיתון "כאן דרום" בשנת 99'

הפרסום בעיתון "כאן דרום" בשנת 99'

המתלוננת  אמרה כי עד לאותו שלב התייחסה בכבוד רב ביותר לרב בן דוד, היא הגדירה אותו "כרב גדול, אפשר להגיד מתחת לקדוש ברוך הוא". עוד הסבירה שהיא הסכימה להצעתו לעלות אל ביתה "כי מרוב שהוא היה גדול מבחינה רוחניות בשבילי, אמרתי שאם הוא ישתה אצלי כוס קפה או כל דבר אחר, זה ברכה לבית בשבילי והסכמתי".

השופט שמואל חמדני שגזר על הרב את העונש כתב בגזר הדין: "המעשים חמורים ומכוערים… מן הראי שהעונש שיוטל על הנאשם, יהיה בו כד להרתיע את הנאשם ואחרים ובל יהינו לחשוק בגופם של אחרים בכפייה תוך רמיסת כבודם. אם בארזים נפלה שלהבת, מה יעשו אזובי הקיר".

השופט חמדני גזר על הרב בן דוד חמישה חודשי מאסר בפועל שרוצו בעבודות שירות וכן קנס כספי בגובה 10 אלף ש"ח. את קולת העונש הסביר השופט בכך שהתחשב בבושה ובמפלה שתלווה את הרב בהמשך דרכו. ערעור על ההרשעה של הרב נדחה בבית המשפט המחוזי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר