מתוך מצלמות האבטחה בגן
מתוך מצלמות האבטחה בגן

חשד להתעללות בגן פרטי: "זאת תחושה של פחד, אני מוציאה את הילד שלי מהגן הזה"

ההורים בגן הפרטי בשכונת ברנע מבוהלים בעקבות מעצרה של סייעת הגן, החשודה בהתעללות בפעוטה בת שנה וחצי. חלקם כבר מתכוונים להעביר את הילדים לגן אחר. עורכי דינה של הסייעת: "בשום שלב המטפלת לא הכתה את הילדה"

פורסם בתאריך: 18.12.15 10:46

     

סייעת בגן ילדים פרטי בשכונת ברנע נעצרה בחשד להתעללות בפעוטה בת שנה וחצי. מצילומי מצלמות האבטחה המותקנות בגן הילדים עולה כי המטפלת טלטלה את הפעוטה בכדי להרדים אותה.

הורים לילדי אותו גן ילדים נדהמו לגלות כי מדובר בגן של ילדיהם, וכבר בשעות הצהריים הגיעו חלקם לגן ולקחו משם את הילדים שלהם. "זאת תחושה של פחד, אני מוציאה את הילד שלי מהגן הזה. אני מתכוונת למצוא לו גן אחר", אומרת אחת האמהות, "נכנסתי בבוקר לפייסבוק וראיתי את הפרסומים. פתאום ראיתי שאני מזהה את השער של הגן, את הדלת ואת המדרגות ואני תופסת את הראש ואומרת שזה לא קורה לי, שזה לא אמיתי. גם ראיתי שזאת שעמדה ליד הסייעת זאת הגננת של הבן שלי, ואני לא יודעת אם היא אמרה משהו וזה עוד יותר מלחיץ".

מתוך מצלמות האבטחה בגן

מתוך מצלמות האבטחה בגן

מדובר באחד הפעוטונים הפרטיים המבוקשים בשכונת ברנע, ובעקבות הביקוש אף נפתחה כיתת גן נוספת. "לפני שהכנסתי את הילד שלי לשם, ביררתי ושמעתי רק דברים טובים על הגן", מוסיפה האם, "ביקרתי שם וראיתי את הסייעת הזאת. הכל היה נראה בסדר, ועכשיו כולם בהלם שזה קרה".

חקירת משטרה נפתחה בשבוע שעבר בעקבות תלונה של אב כנגד סייעת בגן שבו שוהה בתו הפעוטה. על פי החשד, הסייעת נהגה באלימות כלפי הפעוטה במטרה לגרום לה להירדם, וככל הנראה גרמה לה לחבלות קלות. עוד סיפר האב כי מספר ימים לפני כן פנתה אשתו לצוות החינוכי במקום וביקשה כי יעשה מאמץ להרדים את בתו בשעת הצהריים, כשאר ילדי המעון. ביום ראשון שעבר, בשעת צהריים, צילמה הסייעת את הפעוטה כשהיא ישנה לכאורה, ושלחה את התמונה להורים ברשת החברתית כהוכחה למסירותה. אלא שהפעוטה שבה לביתה כשהיא עייפה ואינה רגועה. האב המוטרד, שלא הבין מדוע בתו עדיין עייפה, נכנס למצלמות הגן הניתנות לצפייה מרחוק בכדי לבחון את שהתרחש בשעת מנוחת הצהריים. האב הופתע לגלות כי המטפלת נקטה באלימות כלפי בתו תוך שהיא מנסה ככל הנראה להרדימה בשעת הצהריים, אלימות שכללה בין היתר טלטול, משיכה בשיער, הטחת ראשה לעבר המזרן מספר פעמים וגרימת חבלות קלות בראשה.

בעקבות התלונה של האב, ביום חמישי עצרה המשטרה את הסייעת, תושבת העיר בת 30, אם לשניים בני ארבע ושש. היא נחקרה בחשד לתקיפת קטין על ידי אחראי והתעללות בקטין. בחקירתה טענה החשודה כי בפועל הדברים היו אחרת ולא כפי הנראה בסרטון מצלמות הגן. בנוסף, נחקרו במשטרה עובדות נוספות במקום שהיו נוכחות בשעת המעשה במקום, אך בחרו לכאורה להתעלם מהמעשים ולהמשיך בהתנהלותן. גם בעלת הגן נחקרה במשטרה. בסיום חקירתה, נכלאה הסייעת וביום שישי הובאה לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בקרית גת. נציג המשטרה בדיון אמר: "מדובר בעבירות חמורות כלפי קטינה, שהיא צעירה בגילה, אשר מצביעות על מסוכנות", ודרש את הארכת מעצרה של הסייעת בחמישה ימים. השופט יהודה לייבלין סירב לבקשת המשטרה והורה לשחרר את הסייעת למעצר בית בבית משפחתה ביבנה למשך שבעה ימים, וכן הורה על הרחקתה של הסייעת מהגן גם לאחר תום מעצר הבית. גם בקשת המשטרה לעיכוב ביצוע ההחלטה נדחתה על ידי השופט. "מצאתי כי קיים בחומר המצוי בתיק חומר ראיות המקים חשד סביר כי המשיבה ביצעה את המיוחס לה. מנגד, מדובר… במפגש ראשון של המשיבה עם המשטרה ועם בתי המשפט וגם העבירה המיוחסת, מבלי לזלזל בחומרתה, נמצאת ברף התחתון של העבירות מסוג זה", כתב השופט.

עורכי הדין לימור רוט חזן ורובי גלבוע

"בשום שלב, המטפלת לא הכתה את הילדה, אלא החזירה אותה למזרן", טענו השבוע עורכי הדין לימור רוט־חזן ורובי גלבוע, המייצגים את הסייעת, "המדינה ביקשה עיכוב ביצוע לשחרורה ממעצר בית, אבל כבוד השופט לא אישר את הבקשה בצורה חריגה, מכיוון שמדובר ברף התחתון של עבירה מסוג זה". לפי הסרטונים, במקרה מסוים אף נראה כי הסייעת מתיישבת על הילדה, במטרה להרגיע אותה, אך לדברי עורכי הדין שלה, הסייעת מכחישה כי ישבה עליה וטוענת כי מדובר בזווית צילום שבה היא נראית יושבת בעוד שלא כך קרה בפועל.

בתוך כך, אחת האימהות, דמות מוכרת בעיר, יצאה השבוע להגנת הסייעת. "תמיד רואים בחדשות על גננות שעשו ככה וככה והלב נשרף, ושופטים ומקללים אותן ומאחלים להן כל מיני, אבל היום זה הגיע אלינו לגן שלנו, הגן האהוב עלי ועל בתי. נפלו עלי השמים כששמעתי את זה", כתבה האם. "ואז כשהגעתי לגן והבנתי במי מדובר וראיתי את הסרטון התמונה התבהרה. המטפלת הזאת היא הסייעת האהובה ביותר על בתי… תרשו לי להסביר לכן, הסייעת לא ישבה על הילדה אלא מעליה ובכל פעם שהיא הרימה את הראש היא פשוט החזירה לה אותו לכרית. תראו יכול להיות שהיתה פה התנהגות בלתי הולמת, אבל מפה ועד מה שעשו מזה – שמים וארץ! נכון, שכשרואים את זה במצלמות, חשוך כזה, זה נראה כמו סרט אימה אבל זה לא. אנחנו נמצאים בדור שהיד כל כך קלה על המקלדת, כל אחד רושם מה שבא לו בלי לראות מי עומד בצד השני. הגן הזה מנוהל על ידי בעל ואישה צדיקים בעלי חסד ונתינה בלתי נגמרת… ביחס, בחינוך, בחום ובאהבה. אני בצער גדול מאוד על מה שקרה לבעלי הגן שהם ממוטטים נפשית, מן הסתם, אחרי שהשקיעו את כל חייהם בגן הזה ויעידו על זה עשרות הילדים המאושרים שנמצאים שם".

תגובת בעלת גן הילדים לא נתקבלה עד למועד סגירת הגיליון.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר