הוכיחו את ההיפך. ממ"ד ברנע. צילום: יח"צ.

ממ"ד ברנע: משרד החינוך מעכב מינוי שפרן בשל חילוקי דעות עם העירייה

עתידו של החינוך התורני בחמ"ד ברנע מוטל בספק כאשר משרד החינוך מסרב לאשר את מינוי המנהל החדש בגלל שהעירייה לא מאשרת מינוי מנהלת אחרת בבית ספר אחר בשכונת אגמים. מאבק על גב התלמידים

פורסם בתאריך: 14.8.18 14:26

     

שבועיים וחצי לפני תחילת שנת הלימודים ומסתבר כי אמנם נבחרו מנהלים חדשים לשני בתי ספר: ממ"ד ברנע ומקיף ו' החדש שבניית חלקים ממנו נשלמים בימים אלה בשכונת ברנע.

כאמור, המנהלים נבחרו אבל מאבקי כוחות בין מנהל החינוך בעירייה למשרד החינוך מונעת את אישור המינויים על ידי הנהלת מחוז הדרום במשרד החינוך.

בית הספר ממ"ד ברנע התקשה בשנים האחרונות ברישום אליו. ההורים העדיפו בתי ספר תורניים אחרים כמו אסף מיימון, נווה ציון ועוזיאל. מי שהרים את הכפפה הם הורים בגרעין התורני 'קהילת ברנע' שמתגוררים בשכונה הצפונית והחלו לקדם מהלך שבית הספר ממ"ד ברנע יהפוך לתורני ויבצע מהפיכה שתהפוך אותו שוב למבוקש בקרב ההורים.

ההורים איתרו יחד עם העירייה את דביר שפרן, מנהל בית ספר בגבעת זאב בעל המלצות רבות שעשה כבר מהפיכה בבית ספרו. אחוזי הרישום לבית ספרו הכפילו את עצמם עד כדי כך שבשל הביקוש הרב בשנה הבאה יתפצל בית הספר לשניים.

דביר שפרן (מימין) בביקור של שר החינוך בבית הספר אתרוג. צילום: משרד החינוך

דביר שפרן (מימין) בביקור של שר החינוך בבית הספר אתרוג. צילום: משרד החינוך

שפרן קיבל את ההצעה והסכים לאתגר להגיע לבית הספר באשקלון ומתכוון בימים הקרובים, מתוך תחושת שליחות ורצון להפיץ חינוך איכותי, להעתיק את מקום מגוריו יחד עם רעייתו ו-11 ילדיהם לאשקלון.

בעיריית אשקלון אישרו את בחירתו של המנהל עטור השבחים שמצופה ממנו לחולל את המהפכה בממ"ד ברנע. אלא שהשבוע גילו ההורים ב'קהילת ברנע' כי עתידו של בית הספר ושל חינוך ילדיהם נלקחו כבני ערובה במאבק בין הנהלת מחוז הדרום במשרד החינוך לבין עיריית אשקלון.

"כשניסינו לברר מה הגורם המעכב הבנו שבלי קשר לכאורה, המנהלת של מחוז דרום במשרד החינוך מעכבת את המינוי עד שהעירייה לא תסכים למינוי שהיא מציעה לבית הספר החדש בשכונת אגמים" טענה היום אם תושבת שכונת ברנע "הדבר כל כך מקומם, שכל כך הרבה ילדים "תלויים באוויר" 3 שבועות לפני תחילת שנת הלימודים, בגלל משחקי כח וכיפופי ידיים של האנשים שאמורים להיות אלה שדואגים לחינוך ילדינו" אמרה האם והוסיפה "אנחנו כבר מאבדים את האמון בטוהר השיקולים של מערכת החינוך. אנחנו מרגישים שהגברת עמירה חיים פשוט מחזיקה את מינוי המנהל כבן ערובה על חשבון טובת ילדינו. הדאגה הגדולה שלנו היא שהמנהל כבר יחליט לחזור בו בעקבות הסחבת ולא להגיע".

לא ברור מדוע משרד החינוך תולה את מינוי של שפרן במינוי אחר שאינו קשור לתלמידי ברנע.

החשש הגדול והאמיתי של קהילת ברנע היא שאכן כל המאמצים שעליהם הם עבדו כבר שנה שלמה להקים בשכונת ברנע בית ספר תורני שאליו יוכלו לשלוח את ילדיהם בכל בוקר מבלי לצאת מהשכונה יתפספס. ברגע ששפרן יבין ששנת הלימודים נפתחת ומינויו כלל לא אושר הוא ירד מהרעיון ובית הספר יאלץ למצוא לו מנהל אחר. לדעת ההורים הסיכוי שימצא מנהל אחר מוכשר כמו שפרן שיוכל לחולל את המהפכה בממ"ד ברנע הוא אפסי.

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר כי "מדובר בטענות סרק, שהרי מנהלת המחוז חתמה על המלצה למינוי המנהל כבר לפני כשבוע ימים. אנו ממתינים להחלטת מטה משרד החינוך, שאמורה להתקבל בימים הקרובים".

מעיריית אשקלון נמסר: "עיריית אשקלון, באמצעות מינהל החינוך, פועלת משיקולים מקצועיים בלבד על מנת לבחור את אנשי המקצוע הטובים והראויים ביותר להוביל את בתי הספר בעיר ובהתאם למדיניות הרווחת, לא תתפשר על איכותם. לסוגיית בית הספר ממ"ד ברנע, בכלל בתי הספר בעיר, וגם שם, יהיו מנהלים שייפתחו את שנת הלימודים, בצורה המיטבית ביותר, יחד עם צוות המורים והתלמידים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר