גוטה על הים במתחם הסוכה הלבנה. צילום: דוד לוי

הסוכה הלבנה: מהנדסת העיר נגד היועצת המשפטית

מהנדסת העיר ויקי ברנגל חתמה על רישיון עסק זמני שהיה אמור לפתוח את מתחם הסוכה הלבנה כבר בקיץ הזה למבלים. אלא שעו"ד הילה רווח, היועצת המשפטית של העירייה, מתנגדת בתוקף להענקת הרישיון בטענה לעבירות בנייה במתחם. אפילו חבר המועצה משה אטיאס תקף את ההחלטה

פורסם בתאריך: 6.7.17 02:41

     

כבר זמן רב שהמסעדה והבר “גוטה על המים”, שהקים היזם רונן טבקול במתחם הסוכה הלבנה, אינו פעיל. המיזם הזה – שקם באחד מהפנינות העירוניות שלחוף הים – נסגר, ובעליו חש נרדף. כזכור, כתב אישום מרובה סעיפים הוגש נגדו, והיה זה בית משפט השלום שזיכה את טבקול מעבירות הבנייה וקבע שהפעולות שנקטה נגדו העירייה נעשו בשרירותיות. בהמשך היה זה בית המשפט המחוזי שקיבל חלקית את ערעור העירייה והרשיע אותו בחלק קטן מהעבירות. המאבק עדיין לא תם, וטבקול מתכוון להילחם על חפותו.

ההנדסה מול המשפט

בינתיים זמן רב שטבקול משקיע מאמצים רבים כדי להפעיל את המקום ולקבל רישיון עסק זמני על מנת לפתוח ולהפעיל את המתחם, אבל נתקל בחומה בצורה. אלא שבינתיים הגיעה לעיר מהנדסת עיר חדשה, ויקי ברנגל שמה, והחליטה שבמצב הקיים ניתן לתת לטבקול רישיון עסק זמני על מנת שיסדיר את שאר ענייניו בחודשים הקרובים.

ויקי ברנגל, מהנדסת העיר אשקלון. צילום: דוד לוי

ברנגל ביקשה חוות דעת מהמחלקה המשפטית, והיועצת המשפטית סירבה. “נתבקשנו ליתן חוות דעת בעניין בקשה לרישיון עסק והתאמתה לדיני התכנון והבנייה במתחם הסוכה הלבנה”, כתבה רווח בחוות הדעת שלה ב-11 ביוני. “קיימות עבירות בנהיה במתחם שטרם הוכשרו”, כתבה וציינה כי על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ניתן לתת רישיון עסק זמני לעסק שיש בו עבירות בנייה רק אם הוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום, ואילו “כנגד עבירות הבנייה הקיימות הוגש כתב אישום, והמבקש הורשע בגינן”.

עו"ד הילה רווח, היועצת המשפטית של עיריית אשקלון. צילום: דוד לוי

כעבור שבועיים השיבה ברנגל לחוות הדעת: “לעסק ישנן עבירות בנייה, אך כמובן גם חריגות בנייה קלות. מבחינת מנהל הנדסה אין מניעה לחתום על רישיון עסק זמני למתחם סוכה לבנה כדי לתת זמן לרשות מקומית להסדיר/לטפל בבנייה ללא היתר בשטח ציבורי”.

סופר: “די עם הפינג פונג”

יומיים לאחר התגובה של מהנדסת העיר הגיעה הודעה מהמשרד להגנת הסביבה על כך שהם דורשים להרוס פרגולה הנמצאת ליד מתחם הסוכה הלבנה. הדרישה הזאת נשלחה לכל ראשי מנהל ההנדסה ובכירי העירייה על מנת להיערך להריסה.

בהתכתבות שהחלה בעקבות הדרישה הזאת הזה החלו חילוקי דעות מי אמור להרוס את הפרגולה, אם מדובר במחלקת הפיקוח על הבנייה או במחלקת הפיקוח העירוני. “מישל ברק שלום, די עם הפינג פונג בתכתובת. תיערך לפרוק עוד השבוע”, כתב מנכ”ל העירייה חיים סופר לראש מנהל תפעול.

אטיאס VS רווח

מי שהתערב בשיחה הוא חבר המועצה משה אטיאס. כך הוא כתב: “אני קורא ונדהם לראות כמה משאבים, זמן והתעסקות משקיעים כל בכירי העירייה במתחם הסוכה הלבנה, כאילו מדובר לא פחות ולא יותר בהסכם הגג. הייתי מצפה מכל המכותבים המכובדים שימצאו דרך כיצד להקל ולסייע בידי התושבים שמשקיעים את הונם בעיר, אבל כנראה שהמניעים האישיים של חלק מכם חזקים יותר מהרצון לראות את טובת העיר. לא פלא שעסקים רבים נמנעים בכלל מלבקש רישיון עסק, הם מעדיפים לעבור על החוק מאשר לעבור את מסלול הייסורים המצפה להם”.

חבר המועצה משה אטיאס. צילום: דוד לוי

מי שנזעקה להגיב הייתה היועצת המשפטית: “לתשומת לבך, ראה שרשור של המייל, זו הנחיה שקיבלנו מאת הפיקוח המחוזי וכל גורמי האכיפה הארציים אשר ממתינים לפעולה מצד העירייה לפירוק בנייה בלתי חוקית שהתבצעה בשטח ציבורי בחוף הים כבר מחודש דצמבר 2016! לא ברורה לי האמירה שלך בעניין מניעים אישיים. היה סמוך ובטוח שלתובעים העירוניים אין שום מניע אישי מלבד אכיפת החוק”.

אטיאס לא נשאר חייב וענה לה: “הילה היקרה, אני לא כתבתי וציינתי למי התכוונתי בנוגע למניעים האישיים, אבל את מיהרת להגיב ראשונה, אז כנראה שעל ראש הגנב בוער הכובע. דבר שני, אם הייתי רואה את אותה התלהבות ורצון לפעול במתחם הסוכה הלבנה גם במקומות אחרים, אז הייתי שותק. אבל קשה לי לעמוד מנגד כאשר אני רואה התנהלות של איפה ואיפה וחוסר שוויון בפני החוק. אפילו בית המשפט קבע שההתנהלות נגד טבקול הייתה שרירותית. כמו רבים מתושבי העיר, גם אני מקווה שיגיע היום שנוכל ליהנות מרצועת החוף שלנו גם במתחם הכל כך יפה הזה, אשר כבר שנים כף רגלם של תושבי אשקלון לא דרכה בו מהסיבות שציינתי”.

רונן טבקול בסוכה הלבנה. צילום: אורי קריספין

“משה”, השיבה עו”ד רווח, “כמי שאמונה על אכיפת החוק בעירייה, אמירה כזו קשה שלך כלפי עובדי ציבור, ובכללם העובדים שלי, לא יכולה לעבור ללא מענה מצדי, ואת עמדתך כלפי הלשכה המשפטית בעניין זה אני מכירה לא מהיום. אין עוד טעם להוסיף מעבר לזה; זה באמת לא ראוי”.

הרישיון נחתם ונעצר

יומיים לאחר אותה התכתבות חתמה ברנגל על הרישיון המיוחל, אך היועצת המשפטית נעמדה על רגליה האחוריות והורתה שלא לתת את הרישיון לטבקול.

רישיון העסק החתום

בינתיים הפרגולה מחוץ למתחם לא נהרסה, גם הרישיון לא התקבל, והמתחם עומד שומם. “בחודשים האחרונים תומר גלאם ומשה אטיאס עושים הכול כדי שאני אוציא היתרים. כולם לוחשים לי באוזן שמדובר ברדיפה אישית ולא מבינים את הרשעות של המחלקה המשפטית”, אומר טבקול. “אם מישהו רוצה להוציא רישיון עסק, אני מציע לו להתאבד. אני מנסה כבר חמש שנים להוציא רישיון עסק, וכל פעם עובר את כל מדורי הגיהינום, כיבוי אש, משטרה, משרד הבריאות, ובכל פעם עוצרים לי הכול. הפעם המהנדסת חתמה, אבל היא חטפה התקפה מהמחלקה המשפטית שהיא נותנת אישורים. המלחמה העבירה אותם על דעתם”.

העירייה: "טבקול הורשע. אין לו להלין אלא על עצמו"

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “מדובר בפרגולה שממוקמת בסמוך לסוכה הלבנה, שנבנתה בניגוד לחוק ללא היתר ובשטח ציבורי. אנו רואים בחומרה את הבנייה הבלתי חוקית ומצרים על כך שנבנתה בסמוך למתחם הסוכה הלבנה. היות ובעל הסוכה הלבנה טוען בעצמו כי לא הוא שבנה אותה, הנושא הועבר לטיפול היחידה הארצית לאכיפת דיני מקרקעין, שדרשה את הריסת הפרגולה. כרשות נשמור על הסוכה הלבנה ועל כך שלא ייבנו פרגולות באופן בלתי חוקי. נוסיף כי העירייה והיועצת המשפטית פועלות ללא משוא פנים, וכל טענותיו של טבקול התבררו בבית המשפט המחוזי, אשר הרשיע בסופו של יום את מר טבקול בעבירות בנייה ללא היתר, כך שאין לו להלין אלא על עצמו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר