חלק מהציוד שהושחת במקום

ליל תשעה באב: אלמוני פרץ למרכז הרוחני אוהל משה והשחית את המקום

רעול פנים נראה במצלמות האבטחה כשהוא שותת דם לאחר שככל הנראה נפצע במהלך הפריצה למקום. אנשי המקום: על העירייה לסייע באבטחת המקום שמשרת רבבות מתושבי העיר. חקירת המשטרה נפתחה

פורסם בתאריך: 22.7.18 12:59

     

"בְּלֵיל זֶה יִבְכָּיוּן וְיֵילִילוּ בָּנַי" קוננו אתמול בערב מאות המתפללים שפקדו את המרכז הרוחני אוהל משה ברחוב ההסתדרות בשכונת שמשון. המרכז הרוחני שניתן להסכים שכל תושבי האזור שומרי המסורת כבר מכירים מפעם או כמה פעמים שביקרו בו בעבר. הבוקר גילו מתפללי אהל משה שהשכימו קום שמישהו הגיע באישון לילה, פרץ למקום וביצע בו הרס רב.

הציוד שהושחת. צילום: איתמר כהן

יום זה, יום תשעה באב שנקבע לאבל לדורות בו על פי ההלכה מציינים יהודים בכל רחבי העולם את האסון הכי גדול שהתרחש לעם היהודי מאז ומעולם – חורבן בית המקדש.

המתפללים הזדעזעו לגלות את מה שעולל האלמוני שהצליח לפרוץ דרך החלון של אולם התפילה הגדול. האיש הצליח לחדור פנימה תוך שהוא שובר חלון ויטראז' יקר שנתרם למרכז הרוחני על ידי אומן מקומי. האיש, כך ניתן לראות במקום ניסה לפרוץ לארון הקודש ואולי לחבל בספרי התורה אך הארון היה נעול. משם עבר לקופות הצדקה הניידות שרוקנו כבר יום כדי למנוע גניבות מעין זה. גם קופות הצדקה הקבועות בקירות הוא ניסה לפרוץ אך ללא הצלחה.

אחת מעבודות האומנות שהושחתו באולם הגדול. צילום: איתמר כהן

במהלך פעילותו בתוך המרכז הרוחני הוא נפצע וכתמי דם רבים מרוחים במקומות רבים אליהם הוא הגיע במהלך הפריצה.

באחד החדרים שנפרץ נעלם צרור מפתחות גדול מעלה את החשש שינוצל בעתיד לפריצתה חוזרת . לאנשי המקום לא ברור בדיוק איזה מפתחות היו בצרור אבל ליתר ביטחון מחליפים בשעות אלה את המנעולים בכל הדלתות הראשיות.

גם לאגף החדש יחסית הגיע הפורץ. במצלמת אבטחה שהותקנה במקום הוא נראה כשפניו מכוסות מנסה פעם אחר פעם לפרוץ את הדלת עם כובד גופו.

שבר וניתץ. צילום: איתמר כהן

הפריצה ארעה, כך ניתן להבין ממצלמת האבטחה בסביבות השעה 3 לפנות בוקר.

כאמור, כל ארונות ספרי התורה היו נעולים והפורץ לא הצליח לפגעו בהם או אפילו לגנוב אותם. וותיקי המרכז הרוחני יודעים לספר על גניבת ספרי תורה שארעה לפני כעשרים שנה.

אנשי המרכז הרוחני נסו לתהות מי מסוגל לעולל מעשים כאלה ביום כזה. "אנחנו תמיד דנים את עם ישראל לכף זכות, גם ביום כזה נורא של תשעה באב" מסר היום איתמר כהן מאנשי הנהלת המרכז "אני לא מעלה על דעתי שיש יהודי שמסוגל לעשות דבר כזה ביום כזה במקום כזה. אני מעריך שזה אדם שאינו יהודי", הוסיף כהן "הקדוש ברוך הוא מזכיר לנו שגם במקום שאנחנו הולכים ומרגישים בטוחים אנחנו ממש לא".

כהן גם טוען שכבר לפני שנים רבות מהעירייה לתת את הדעת ולסייע למקום שמשרת ללא תמורה את הציבור הדתי שמגיע בהמוניו מכל שכונות העיר ואפילו מישובים סמוכים "זה נורא סימלי שביום כזה קורה אירוע מצמרר כזה. אבל אולי זו נקודת זמן שבה יופנה זרקור למקום המרכזי הזה אוהל משה שהוא שוקק חיים, שוקק תורה ותפילה. אין בו כלום חוץ מתורה ותפילה. אין עוד מקום, לא רק בעיר אלא באזור כולו, זה מה שיש פה כל היום" מסביר כהן "למקום הזה נכנסים מידי יום אלפי בני אדם. בעבר ביקשנו שהרשות המקומית צריכה לתת את הדעת להעניק למקום הזה אבטחה ראויה ולא להתייחס אליו כמו אל כל בית כנסת אחר. לא בגלל שיש לנו יתרונות קדושתיים על אחרים אלא מעשית בגלל שפוקדים את המקום זה עשרות אלפי אנשים מידי חודש. ולכן צריך לתת את הדעת וזו הפניית זרקור אלינו בנקודת הזמן הזו בתשעה באב להרבות באהבה חינם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר