חום בכוכב הצפון: "בלתי נסבל לשבת בשמש הקופחת"

ביום שישי האחרון שרר שרב בכל רחבי הארץ. מי שנאלצו לעמוד בחוץ בשמש הם תלמידי בית הספר כוכב הצפון ששרו ורקדו אל מול עיני הוריהם, שגם הם סבלו מהחום הנורא. “כבר שנים שמבטיחים לנו הצללה”, אומר אחד ההורים. בעירייה מסרו: “תתבצע הצללה”

פורסם בתאריך: 25.5.18 15:38

     

ביום שישי שעבר התקיים במגרש בית הספר כוכב הצפון טקס שבועות המסורתי. מאות הורים הגיעו לטקס כדי לצפות בילדיהם שרים ורוקדים לרגל חג הביכורים. אך החום הכבד ששרר הפך את החוויה הזאת לכמעט בלתי אפשרית, בייחוד נוכח העובדה שהמגרש אינו מוצל. “כבר שנים שאנחנו שומעים הבטחות, ושום דבר לא קורה”, אומר חיים אביטן, אב לתלמידת כיתה ד’ בבית הספר.

כל ארבעת ילדיו למדו בכוכב הצפון, והם מלווים את בית הספר כבר 17 שנה. בני הזוג אביטן ועוד הורים רבים כבר שבעו, לדבריהם, מהבטחות סרק. “כל הזמן יש פגישות וסיורים, ובפועל שום דבר לא קורה. יום שישי האחרון היה פשוט בלתי נסבל. לשבת שם בשמש הקופחת היה לא הגיוני. הילדים סבלו וגם אנחנו ההורים. אף אחד לא מסוגל לשבת שעתיים תחת כיפת השמיים בימים חמים כל כך. אני חושב על הילדים הקטנים האלה, שלא רק שהופיעו בטקס גם עשו שם חזרות ימים ארוכים, ואני לא מבין איך אפשר לאפשר שדבר כזה יקרה”.

לדברי אביטן, ההורים שמעו על כך שעכשיו יש כוונה להציב הצללה במשטח הכורכר הסמוך. גם אם התכנית הזאת תצא לפעול, היא לא תהיה פתרון, כך לדבריו. “אחת הטענות שנשמעו היא שאי אפשר להתקין הצללה במגרש כיוון שזה מחייב הצבת עמוד מרכזי, מה שיפריע למשחקי הכדורגל והכדורסל שמתקיימים בו”, אומר אביטן, “אז הציעו פתרון חלופי, שלא מקובל עלינו ההורים. צילייה בשטח הכורכר לא תעזור לנו, כיוון שכל הטקסים והפעילויות מתקיימים במגרש. אני בטוח שעם קצת רצון אפשר למצוא פתרון לעמוד המדובר”.

חשוב לציין כי לא כל ההורים בבית הספר באותה הדעה. כך למשל סהר שליקר, יו"ר ועד ההורים בבית הספר סבורה כי ההסכמות שהושגו עם העירייה, הן מתקבלות על הדעת, "ועד הורים בבית ספר כוכב הצפון עובד בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת בית הספר ועיריית אשקלון", מסרה שליקר. "לאחרונה הושגה התקדמות משמעותית בכל הקשור לשיפור התשתיות בבית הספר כולל התקנת הצללה, אשר אמורה להתבצע בשבועות הקרובים. דעתה של משפחת אביטן, כפי שהובאה בכתבה שפורסמה, אינה מייצגת את עמדתו של ועד הורי בית הספר והינה דעת המשפחה בלבד".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “ראש העיר בפועל יחד עם הנהלת בית הספר ונציגים ממנהל חינוך ותפעול קיימו סיור בבית הספר, בו נכחה נציגות מכובדת של הורים. במהלך הסיור כל הצדדים הגיעו לסיכום כי ההצללה תתבצע במשטח הכורכר, בו גם יותקן דשא סינתטי. נושא ההצללה נמצא בהליך לקבלת היתר, ועם קבלתו הדבר יבוצע. כמו כן, הוחלט על מגוון פעולות נוספות לרווחת התלמידים ולשיפור תנאיהם בסביבה הלימודית”.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר