כנס סיפורי עירי בהנרי רונסון. צילום: יח"צ

סיפורי עירי: מי הן דמויות המפתח האשקלוניות של הנרי רונסון

טקס הוקרה בבית הספר 'אורט הנרי רונסון' נערך השבוע למספר דמויות משפיעות באשקלון כהוקרה על פעילותם למען העיר ותושביה, זאת במסגרת פרויקט "סיפורי עירי" הנערך זו השנה השישית

פורסם בתאריך: 10.5.18 17:38

     

ערב שנערך בהשתתפות אורחים רבים העלה על נס את תרומתם של מספר דמויות מפתח אשקלוניות בעבר ובהווה אשר בפעילותם תרמו והשפיעו רבות על העיר ופיתוחה זאת במסגרת פרויקט "סיפורי עירי".

צילום: יח"צ

במסגרת הפרויקט עקבו התלמידים בהובלתה של רכזת הספרות של בית הספר רונית חג'ג', אחרי אותן דמויות במשך תקופה בה התוודעו לפועלם. השנה התחקו התלמידים אחרי טניסאי העבר האגדי שלמה גליקשטיין שהביא המון כבוד לעיר בארץ וגם מחוצה לה ובשיאו היה מדורג במקום ה 22 בעולם. גליקשטיין ניצח באותה תקופה את המדורג מספר 1 דאז איוון לנדל.

הטניסאי האשקלוני הבכיר. צילום: יח"צ

בנוסף הכירו התלמידים את פועלה של השופטת סבין כהן, שופטת בכירה בבית משפט השלום באשקלון, התחקו אחרי דרכו של הרב יוסף מויאל חבר פדרציית יוצאי צפון אפריקה בישראל, איש חינוך ותיק שייסד בית כנסת באשקלון ובעליה של הוצאת הספרים 'פאר הקודש' שהיתה ראשונה שהוציאה סידור עם מנהגי העדה המרוקאית שקיבל את ברכת גדולי ישראל.

ממתינים לתחילת האירוע. צילום: יח"צ

התלמידים גם נפגשו עם ד"ר מירון פרוימוביץ', גניקולוג ואחד מרופאיה הבכירים של אשקלון. כמו כן נחשפו התלמידים לרוז'ה חטב אחת הדמויות הצבעוניות בעיר אשקלון. לבית הקפה של חטב הנמצא למעלה מ- 20 שנה במדרחוב, מגיעים תושבים רבים וכולם מרגישים שם בבית. חטב מחבר בין תושבים רבים ופעמים רבות פעל להשכנת שלום בסכסוכים בין דמויות שונות בעיר.

בנוסף השתתפו בטקס האדריכל גיורא שפיר, עו"ד דודו שלמה בן ה-89 שפעל רבות למען יהודי מרוקו ועוד.

סיפורי עירי הוא פרויקט של מעורבות חברתית, בו תלמידים מקבלים אישיות פעילה ומשפיעה בעיר אשקלון, ועושים עבודת חקר אודות העשייה של אותה דמות ותרומתה לעיר אשקלון. חשיבותו של הפרויקט ביצירת תמונת עתיד לתלמידים ע"י גורמי השפעה קרובים.

ראש העיר תומר גלאם מברך את התלמידים ואת הנבחרים. צילום: יח"צ

זו השנה השישית שמקיים בית הספר 'אורט הנרי רונסון' את הפרויקט ובסיומו נפגשים כל האנשים שעליהם נכתב הסיפור בערב מרגש ומכובד. בערב זה שהתקיים ביום שלישי השבוע הוקרנו סיפור חייהם של כל מרואיין והוענקו ספרים לכל אחת מאותן הדמויות, שבו משולבים הסיפורים האישיים שלהם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר