כסף מזויף. צילום דוברות המשטרה

בנק ישראל נגד הזייפנים מאשקלון: הפרו זכויות יוצרים

הבנק המרכזי תובע שני צעירים תושבי אשקלון בכך שכשזייפו שטרות של 200 שקלים הם הפרו את זכויות היוצרים שלו. כתב התביעה חושף את שיטת הפעולה שלהם

פורסם בתאריך: 8.5.18 12:18

     

נגד שני צעירים תושבי אשקלון הוגשה תביעה אזרחית לא שגרתית בגין הפרת זכויות יוצרים. התובע: בנק ישראל. הנתבעים: ג'קי מורסיאנו (31) ורועי בר איתן (26).

בשנה שעברה נעצרו השניים לאחר שעלה החשד כי הקימו בדירות באשקלון תעשיית זיוף מגוונת. בין היתר מערך להדפסת שטרות כסף מזוייפים. לאחר חקירה הוחלט להגיש נגדם כתב אישום בגין זיוף שטרות כסף. השניים הורשעו על פי הודאתם בבית משפט השלום באשקלון ונגזרו עליהם עונשי מאסר בפועל שאותם הם עדיין מרצים בימים אלה, עונשי מאסר על תנאי וקנס כספי של 28,000 שקלים לכל אחד.

מזוייף או אמיתי. שטרות ש 200 שקלים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

אלא שלבנק ישראל זה לא מספיק. לאחר שבית המשפט כאמור הרשיע אותם, הגדילו בבנק לעשות  והוחלט לתבוע את השניים תביעה אזרחית ולדרוש מבית המשפט לחייבם לשלם לו 400,000 שקלים בתוספת ריבית והצמדה בגין הפרת זכויות יוצרים.

בכתב התביעה מפרט הבנק את השיטה: השניים שכרו דירות באשקלון, רכשו מדפסות מיוחדות להדפסת שטרות, מחשבים תוכנות סריקה והדפסת שטרות, מכונות לחיתוך מדוייק של השטרות המזוייפים ולק מיוחד לצביעת השטרות בפס המבריק הקיים בשטרות האמיתיים.

השטר האמיתי למעלה והמזוייף למטה.

"הנתבעים פעלו בתחכום רב, עשו שימוש במכשור טכנולוגי מתקדם ובידע, גייסו מקורות מימון למטרות ההונאה, המרמה, הזיוף וגניבת זכות היוצרים של הבנק ,הפכו דירות באשקלון למוקד הפצת תוצרי זיוף ומרמה לכל חלקי הארץ, החדירו כסף מזויף לשוק בכמות ניכרת, והכל למען בצע כסף" לשון כתב התביעה.

השטר האמיתי למעלה והמזויף למטה

בתחילת 2017 נפגש אחד הנתבעים עם בן מיעוטים, הציג בפניו את השטר המזוייף והציע לו לרכוש שטרות מזוייפים בסכום של 10,000 ולשלם עליהם 700 שקלים (אמיתיים).

בן המיעוטים השתכנע והזמין בכמה הזדמנויות עשרות שטרות ובסך הכל הועברו לידו מאות שטרות מזוייפים בסך של כ-150,000 ₪. השניים הרוויחו מהעסקאות עשרות אלפי שקלים. כך נכנסו למעגל הכספים של מדינת ישראל מאות שטרות מזוייפים שחלקן נתפס וחלקן עדיין מתגלגל מכיס לכיס עד אשר יזוהה כמזוייף.

כסף. צילום: דוברות המשטרה

לביסוס ההאשמות נגדם  מסתמך הבנק על כתב האישום הפלילי ועל הודאתם של השניים ועל פי פסק הדין הוגשה התביעה.

על פי חוק זכויות היוצרים ניתן לתבוע פיצוי על הפרת זכויות יוצרים, ללא הוכחת נזק, בסכום מקסימלי של 100,000 שקלים. היות ולכל שטר יש שני צדדים ושניהם זוייפו. דורש הבנק מכל נאשם לפצות אותו בסכום המקסימלי בסך 100,000 שקלים על כל צד בשטר שזוייף. הווה אומר, כל אחד 200,000 שקלים וביחד 400,000 שקלים בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד יום התשלום.

כתב התביעה כאמור הוגשה ובימים הקרובים צפוי להיקבע מועד הדיון הראשון.

השניים כאמור מרצים בתקופה זו את מאסרם ומשום כך לא ניתן לקבל את תגובתם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר