בית דומרני. צילום רשות מקרקעי ישראל

שלום ישלם: שלום דומרני פלש לקרקע וישלם קנס

שלום ועופרה דומרני ישלמו במסגרת הסדר פשרה עם רשות מקרקעי ישראל 70 אלף שקל, דמי שימוש בגין פלישה לשטח בגודל של יותר מדונם וחצי הסמוך לביתם במושב עוצם

פורסם בתאריך: 24.7.15 10:15

     

העבריין שלום דומרני ואשתו עופרה ישלמו למדינה קנס של 70 אלף שקל מכיוון שפלשו לשטחים הסמוכים לביתם במושב עוצם, ובנו עליהם בריכה פרטית. סכום זה נקבע בעקבות הסכם פשרה במקום הסכום שנדרש לשלם בכתב אישום מ־2009, בסך כ־162 אלף שקל.

בני הזוג דומרני, המתגוררים במושב עוצם בנחלה בגודל של 660 מ"ר, פלשו בשנת 2004 לשטח הסמוך לביתם בגודל של יותר מדונם וחצי. השטח גודר בחומת בטון, נבנתה בו בריכת שחייה פרטית ועוד שני מבנים קטנים, כך שבסך הכל עמדה הנחלה של בני הזוג דומרני על שטח של יותר משני דונמים. בעקבות הפלישה החלו דין ודברים בינם לבין רשות מקרקע ישראל שדרשה כי הם יפנו את השטח. בשנת 2009 הוגש כתב אישום נגד שלום ועופרה דומרני, ובחודש מרץ 2011 הם הורשעו בעבירות בנייה ונקנסו בסכום של 70 אלף שקל. רק חודש לאחר מכן, בחודש אפריל, הם ביצעו הריסה של הבנייה בשטח שאליו פלשו. אלא שפסולת הבניין שנותרה מההריסות לא פונתה ונשארה במקום. באפריל 2012 אישר פקח של רשות מקרקעי ישראל כי הפסולת פונתה מהמקום.

שלום דומרני. צילום: אליהו הרשקוביץ

בעקבות כך, בני הזוג נדרשו לשלם לרשות מקרקעי ישראל על השימוש בשטח במשך שבע שנים וחצי, ובסך הכל הם נדרשו לשלם כ־162 אלף שקל. משלא נענתה דרישת הרשות, הוגשה נגדם תביעה אזרחית. "בהתאם להערכת שווי המקרקעין בשטח הפלישה של שמאי מקרקעין מוסמך מטעם המינהל", נכתב בתביעה, "חישב המינהל את דמי השימוש השנתיים בגובה של שישה אחוזים מערכם, כאמור בסך של 18,900 שקל. בגין שימוש בשטח הפלישה החל מיום 20.12.04 ועד ליום 29.4.12 ובתוספת מע"מ, עומדים דמי השימוש בסך כולל של 162,162 שקל… ביום 7.11.12 שלח המינהל לנתבעים מכתב דרישה לתשלום דמי שימוש בגין הפלישה למקרקעין. למכתב צורף שובר תשלום בסך של 162,162 שקל… עד למועד הגשת תביעה זו לא שולם הסכום ולא נענה המכתב".

לאחר שנתיים וחצי שבמהלכן נוהל התיק הגיעו הצדדים לפשרה, שלפיה ישלמו הזוג דומרני 70 אלף שקל. בית משפט השלום בבאר שבע אישר את הסדר הפשרה. התביעה נוהלה על ידי עו"ד אביחי כהנא מפרקליטות מחוז דרום והיחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר