ביטקווין. המטבע הווירטואלי שנדרשה המעצה לשלם. צילום: בלומברג
ביטקווין. המטבע הווירטואלי שנדרשה המעצה לשלם. צילום: בלומברג

חוף אשקלון: המועצה שילמה 18 אלף ש"ח להאקר שסחט אותה

עובד שהתקין תוכנה זדונית גרם להשבתת מערכת המחשוב. ההאקר שעמד מאחורי ההשתלטות דרש וקיבל קצת יותר מ-18 אלף ש"ח. ראש המועצה: "אין ודאות שמידע על התושבים לא דלף החוצה"

פורסם בתאריך: 25.4.18 15:32

     

ישראל היא מהמובילות בהגנת סייבר, אלא שבמועצה האזורית חוף אשקלון נפלו באחרונה למתקפת סייבר במהלכה האקר השתלט על מחשבי המועצה ומנע שימוש בקבצים הכרחיים. כתוצאה מהמתקפה נאלצו אנשי המחשבים של המועצה לבצע פעולות שחזור שהשביתו במשך מספר ימים הושבתה מערכת המיחשוב.

המועצה אזורית חוף אשקלון. צילום: אלירם משה

חמור מכך הוא שכשההאקר הציג בפני המועצה דרישה לתשלום כופר בסך כ-20,000 שקלים, נאותה המועצה לשלם את הסכום.

מי שחשף את הפרשה הוא חבר המועצה דוד סעדון ששלח לראש המועצה, יאיר פרג'ון שאילתא בנושא ואף קיבל תשובות מפורטות. במענה לפנייתו סעדון ניתן לגלות כי המתקפה החלה לאחר שאחד מעובדי המועצה הוריד באופן לא אחראי, קובץ או תוכנה שטמנה בחובה וירוס מסוכן. לאחר שהפגיעה זוהתה דרש ההאקר תשלום כופר כספי בסך 0.65 ביטקווין ששווה 18,764 שקלים שפרג'ון מודה ששולמו להאקר.

יאיר פרג'ון. צילום: אורי קריספין

עוד מוסר פרג'ון כי בפורומים מקצועיים ובמאמרים שפורסמו ברשת, מתואר הוירוס כמצפין קבצים ולא גונב אותם ולדבריו ברגע שהוירוס זוהה הוא הוסר בתוך מספר שעות.

סעדון דאג שמא פרטיהם האישיים של תושבי המועצה הועברו לידיים זרות אלא שפרג'ון הבהיר "חשוב לציין כי אין מאה אחוז עירבון לכך אף פעם, אך יכול לומר שבסבירות גבוהה מאוד לא יצא חומר של תושבים".

מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר בתגובה: "המועצה האזורית חוף אשקלון מתמודדת באופן מקצועי וענייני בכל אתגר שמציב העידן הדיגיטלי. 'וירוס כופר' אכן הוחדר בימים האחרונים אל מערכות המחשוב של המועצה. זיהוי ה'ווירוס' זוהה באופן מידי והוא הוסר מהשרת בתוך מספר שעות. מדובר בווירוס הצפנת קבצים ומבדיקה עולה כי אין עדות להוצאת קבצים החוצה. בשל המקרה, שילמה המועצה סך של 0.65 ביטקוין, העומד על כ-18,764 שקלים. משטרת אשקלון עודכנה על כך באופן מידי והטיפול במקרה זה נעשה על פי המלצותיו של היועץ המשפטי של המועצה. זה המקום להדגיש כי לרשות המועצה יש מספר מערכות הגנה ממוחשבות ומהטעם הברור אין מקום להרחיב על כך".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר