נהג משתמש בטלפון בזמן נהיגה. אילוסטרציה: אורי ירוק

'אור ירוק' חושפת: כמה מהנהגים באשקלון מתעסקים בטלפון בזמן נהיגה?

מנכ"ל עמותה "הגיע הזמן שהמדינה תילחם בנהגים שמזלזלים ומסכנים את החיים של כולנו, באמצעות הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים והגברת ההרתעה"

פורסם בתאריך: 22.4.18 14:12

     

מתנדבי עמותת 'אור ירוק' ערכו לאחרונה תצפיות בכל רחבי הארץ בכדי לבחון עד כמה דעתם של הנהגים הישראלים מוסחת בזמן הנהיגה. במהלך הפעילות בכל הארץ נצפו אלפי נהגים. באשקלון בלבד נצפו במסגרת הבדיקה 430 נהגים שהתצפיות עליהם מצביעות על סכנות חמורות למשתמשי הכביש.

בתצפיות בדקו המתנדבים האם הנהגים מדברים בטלפון ללא דיבורית, מחזיקים את הטלפון ביד, קוראים עיתון, מתגלחים, מתאפרים, אוכלים או מתעסקים עם הנוסעים או חפצים במושב האחורי.

התוצאות באשקלון:

41% מהנהגים התעסקו בדברים נוספים תוך כדי נהיגה.

92 נהגים החזיקו את הטלפון הנייד בידם, 54 מהם נצפו מדברים בו בזמן הנהיגה.

רוכב קטנוע מתעסק בטלפון בזמן רכיבה. צילום: אור ירוק

לא רק שימוש בטלפון עלול לגרום לתאונות אלא גם קריאת עיתונים או ספרים: 7 נהגים נצפו עושים זאת מלבד 12 נהגים ונהגות שנצפו מתאפרים ומתגלחים תוך כדי נהיגה. רבים חושבים שאכילה מותרת בזמן הנהיגה אך גם היא נחשבת עבירה: 8 נהגים נצפו עוסקים באכילה תוך כדי נהיגה ורק 2 נצפו מתעסקים במושב האחורי.

מתאפרת בזמן נהיגה. צילום: אורי ירוק

מסקר שפרסמה לאחרונה עמותת אור ירוק ועוסק בהיסח דעת עולה כי 95% מהציבור חושב שלקרוא ולכתוב הודעות בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה זו פעולה מסוכנת במידה רבה מאוד, דבר שלא מפריע ל-54% מהנשאלים להודות שהם עושים זאת.

נהגת קוראת עיתון הזמן נהיגה. צילום: אור ירוק

תוצאות הסקר דיי מעניינות: תפיסת הסכנות ברורה כמעט לכל הנשאלים – 96% חושבים שזה מסוכן במידה רבה מאוד לגלוש באינטרנט וברשתות החברתיות במהלך נהיגה. 84% טוענים כי זה מסוכן במידה רבה מאוד גם לדבר בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה. 24% מהנהגים חושבים שלדבר בטלפון במהלך נהיגה עם דיבורית או אוזניה גם היא פעולה מסוכנת במידה רבה מאוד.

"כדי לצמצם את התופעה המסוכנת של נהגים שעסוקים בהיסח דעת בזמן נהיגה, הגיע הזמן שהמדינה תילחם בנהגים שמזלזלים ומסכנים את החיים של כולנו, באמצעות הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים והגברת ההרתעה" מסר היום מנכ"ל עמותת 'אור ירוק', ארז קיטה "כשנהג יראה ניידת משטרה בכביש הוא לא יחזיק את הנייד ביד, לא יתגלח ולא יסיט את המבט מהדרך. אם היו מספיק ניידות משטרה, אם הייתה אכיפה משמעותית ובולטת בכבישים, אם הנהג היה חושש באמת להיתפס הפעולות האלה היו נפסקות ותאונות רבות יכלו להיחסך".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר