מדחנים ראשונים במגדל. צילום: רונן שירז.

מתנגדים לחניה בתשלום במגדל: “נצטרך להיפרד ממאות שקלים בחודש”

בעלי העסקים בשכונת מגדל בעיר מברכים על ההחלטה להסדיר חניה בתשלום באזור "אשקלון סנטר", אך במקביל דורשים להכשיר חניה ייעודית עבורם. העירייה: “לרשות בעלי העסקים במקום עומדת חניה ללא תשלום בחניונים הסמוכים לחניון זה”

פורסם בתאריך: 9.6.17 10:58

     

פרויקט הסדרת החניה בתשלום יצא השבוע (ב’) לדרך גם באזור מגדל, והחניון האחורי של בניין "אשקלון סנטר" ברחוב הגדוד העברי, הידוע כמוקד בעייתי מאוד מבחינת מקומות חניה, סומן בכחול לבן. גם באזור זה, כמו ביתר האזורים המסומנים ברחבי העיר, שעת חניה ראשונה תהיה ללא תשלום, והחל מהשעה השנייה התעריף יעמוד על 1.20 שקל לכל שעה נוספת. האכיפה תתבצע בכל יום החל מהשעה שבע בבוקר ועד שבע בערב, וביום שישי משבע בבוקר ועד אחת בצהריים.
התשלום עבור החניה יתבצע בכמה אופנים: באמצעות עמדות התשלום שיוצבו בחניונים השונים ובהן יהיה ניתן לשלם במזומן או בכרטיסי אשראי ובאמצעות אפליקציות החניה הנפוצות ‘פנגו’, ‘סלופארק’ ו’איזיפארק’. התשלום באמצעים השונים יהיה זהה מבחינת שעות ותעריפים.
נהג המעוניין להחנות עד שעה יידרש ללחוץ על הכפתור הירוק בעמדת התשלום ולהניח את הקבלה בחלקה הפנימי של שמשת הרכב במעמד החניה. מי שיהיה מעוניין להחנות ליותר משעה יידרש לשלם במזומן או באשראי, לפי הזמן המשוער.

 

“שיעשו את זה כמו שצריך”

המהלך הנוכחי מצטרף להסדרת החניה ב"מרכז נפתי" ולאורך רחוב אלי כהן. “מדובר במרכזי עסקים הומי אדם בהם קיימת מצוקת חניה קשה, והמהלך יסייע לעודד תחלופה גבוהה יותר של כלי רכב עבור נהגים המבקשים להגיע למקום לפרק זמן קצר” אומרים בעיריית אשקלון.
אך דווקא בעלי העסקים בשכונת מגדל, אלה שהמהלך נועד לכאורה לטובתם, לא ממש מרוצים ממנו ומבקשים להסדיר עבורם חניה קרובה וללא תשלום.

"רוצים פטור מתשלום חניה". שירז. צילום: אולפני שלום טל

“אני בעד החניה בתשלום ולא רק אני, כל בעלי העסקים כאן מברכים על המהלך. אבל חייבים למצוא פתרון גם לנו וגם לכל מי שעובד כאן”. אומר רונן שירז בעל עסק במגדל. “כרגע התשובות שאנחנו מקבלים לא הגיוניות, אומרים לנו שיש מקומות חניה אחרים, אבל המקומות האלה היו גם קודם והעומס הוא גדול. הם יודעים שלמצוא פה חניה זו משימה בלתי אפשרית ולכן הכשירו חניה בתשלום, אז השאירו לנו עוד פחות אפשרויות”, הוא מסביר.
לתחושות של שירז שותפים עוד בעלי עסקים רבים בעיר, שמבקשים להכשיר חניה ייעודית עבורם בלבד. “זה לא כזה מסובך לעשות במרחק הליכה חניה עבור העובדים ובעלי העסקים. אם אין להם אופציה למקום קרוב, אפשר גם במקום מרוחק ולהפעיל שאטלים מספר פעמים ביום. אם כבר הולכים לקראת בעלי העסקים, אז שיעשו את זה כמו שצריך ולא חצי עבודה. המצב שנוצר כרגע רק פוגע בנו, כי מה שיקרה זה שאנחנו בלית ברירה נצטרך להחנות באזור שבתשלום ולהיפרד ממאות שקלים בכל חודש, וזה רק יכביד עלינו כלכלית”, הוא מסכם.
מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “פרויקט הסדרת החניה בתשלום במרכזים המסחריים בעיר נועד לעודד תחלופה גבוהה יותר של כלי רכב, ובכך להגדיל את כמות האנשים המגיעים לאותם מקומות. לסוגיית החניה בתשלום במגדל, הרי שמדובר בלבד בחניון האחורי של בניין "אשקלון סנטר" ברחוב הגדוד העברי. לרשות בעלי העסקים במקום עומדת חניה ללא תשלום בחניונים הסמוכים לחניון זה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר