אנשי הרב ברלנד מחוץ לבית המשפט בלוד. צילום: מוטי מילרוד

ניסיונות לעצור את הרצאת הרב ברלנד באשקלון

המרכז הישראלי לנפגעי כתות פנה לראש העירייה בפועל וליו"ר המועצה הדתית וביקש למנוע את הרצאת הרב אליעזר ברלנד, באשקלון, זאת על רקע הרשעתו בעבירות מין. "ראש העירייה בפועל דחה פנייה לקיים האירוע במתקן עירוני. לא ניתן למנוע את קיומו במקום פרטי", נמסר מהעירייה

פורסם בתאריך: 28.1.18 17:47

     

היום בערב אמור הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" לקיים הרצאה באשקלון. כמו שקרה בשבועות האחרונים, בכל הגעה של הרב ברלנד לעיר מסוימת, מתעוררת במקום מחאה, זאת על רקע הרשעתו בעבירות מין. בחלק מן הערים המחאה אף הביאה לביטול ההרצאה.

גם באשקלון מנסים כעת לעצור את ההרצאה של הרב ברלנד אשר אמורה להתקיים בבית הכנסת 'ספר תיסלית". המרכז הישראלי לנפגעי כתות פנה לראש העירייה בפועל תומר גלאם וכן לראש המועצה הדתית שמי פרבר ובו ביקשו מהם לעצור או לגנות את קיום האירוע.

המודעה שפורסמה לקראת הכנס

"היום בערב, יגיע לעיר אשקלון לקיים אירוע לתושבים "הרב" אליעזר ברלנד, מנהיג קבוצת 'שובו בנים', שיתכן שאינכם יודעים ולכן אני שולחת פניה זו כדי ליידע אתכם, ש"הרב" ברלנד בין היתר גם פגע בנשים ואשר שוחרר לאחרונה ממאסר לאחר שהורשע בביצוע עבירות מין", כתבה מנכ"לית המרכז רחל ליכטנשטיין. "מעבר לעניין ההרשעה, והעניין המקומם שעבריין מורשע, לאחר ששוחרר מכלאו, במקום לשבת בביתו ולקיים חשבון נפש, יוצא למסע הופעות מעיר לעיר, כמנצח, מדובר במנהיג של כת".

 

עוד נכתב בפניה: "כאמור, בימים אלה מנהל ברלנד מסע הופעות מביש, בלתי מוסרי, מעיר לעיר, כשהוא מנסה לצרף אליו מאמינים חדשים. ברלנד גם מנסה לקיים פגישות עם רבנים חשובים ודואג כי חסידיו יצלמו כל קיום פגישה כזו ויפרסמו אותה בכלי התקשורת, על מנת לבסס את מעמדו כ"רב וצדיק" ועל מנת לחזור לחיים הציבוריים מחדש ולנסות לעשות נפשות לקבוצה הכתתית הפוגענית אותה הוא מנהיג. מנהיגי ציבור ברשויות אחרות: באר שבע, אילת, רחובות, נתניה, נקטו עמדה ופעלו לביטול אירועים של ברלנד שתוכננו להתקיים במקומות ציבוריים ואף גינו אותו בפומבי. אסור שהעיר אשקלון תפעל באופן שונה… אנו מוטרדים מאוד מהלגיטימציה שברלנד עלול לקבל מהופעה במקום ציבורי, ואפילו רק משתיקת המנהיגים המקומיים בנושא".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "מתכנני האירוע פנו בעבר בבקשה להשתמש במתקני העירייה לטובת קיום האירוע, אולם נענו בשלילה, לאחר שראש העיר בפועל דחה את האפשרות מכל וכל. עם זאת, מאחר ומדובר באירוע פרטי שאין לו כל קשר לעירייה, איננו מוסמכים למנוע את קיומו או להכתיב למארגנים מי יוזמן אליו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר