יחידת החילוץ העירונית. צילום: דוברות עיריית אשקלון

רעידת אדמה באשקלון: יחידת החילוץ תרגלה חילוץ מאתר הרס

זה רק תרגיל. מתנדבי יחידת החילוץ העירונית השתתפו באימון של פיקוד העורף והוכשרו לחילוץ מסוגי הרס שונים בעזרת ציוד מתקדם. בעוד שבועיים תרגיל חילוץ נוסף

פורסם בתאריך: 23.1.18 12:26

     

 

שוברים את הבטון. צילום: דוברות העירייה

בשבוע שעבר, ותוך כדי מזג האוויר הסוער, התאמנו מתנדבי יחידת החילוץ העירונית בתרגיל חילוץ שנערך להם על ידי פיקוד העורף, בדומה לתרגיל שעוברים לוחמי הפיקוד בקורס חילוץ 02.

לתרגיל קדם אימון, שכלל עבודה מעשית במספר אתרי הרס, כולל בבסיס פיקוד העורף בזיקים, הועבר למתנדבים על ידי מדריכים ומדריכות מבית הספר לחילוץ והצלה.

במסגרת האימון למדו המשתתפים להפעיל ציוד מתקדם שנרכש עבורם, טכניקות חילוץ מסוגי הרס שונים, התמודדות עם מראות קשים, פעילות יחידנית וקבוצתית ושיתוף פעולה עם יחידות חילוץ של פיקוד העורף או של שרותי הכבאות.

לאחר מכן נסעה יחידת החילוץ לבית הספר לחילוץ והצלחה שנמצא בבסיס זיקים שמדרום לעיר ושם דימו חברי היחידה חילוץ מתוך מבנים הרוסים. בעוד שבועיים צפוי תרגיל נוסף ובו תהיה עליית מדרגה בקושי החילוץ.

"העיר אשקלון יכולה להתברך בקבוצה הנבחרת של מתנדבי החילוץ" מסר ראש העירייה בפועל, תומר גלאם "אני רוצה להודות לכם על שיתוף הפעולה ועל ההתנדבות שלכם, שאינה מובנת מאליה. כאשר יודעים מה לעשות במצב חירום זה מאוד משמעותי ולכן אם מתרגלים יותר, מתפקדים טוב יותר ונכון יותר".

עגלת יחידת החילוץ עם כל הציוד המתקדם. צילום: דוברות עיריית אשקלון

יחידת החילוץ של עיריית אשקלון פועלת במסגרת מערך המתנדבים של 'בית המתנדב' בניהולה של חגית קוטרו. ההפעלה המבצעית של היחידה מתבצעת על ידי קב"ט העירייה (אל"מ במיל'), יוסי גרינפלד שאמון גם על הכשרתה. היחידה הוכשרה במגוון רחב של תחומים בקורסים בסיוע גורמים שונים, כמו מד"א וכב"א, במטרה לתת מענה לחילוץ מהריסות באירועי חרום בשגרה ובמלחמה, מתן סיוע בפגעי מזג אוויר, שיטפונות וסערות, סיוע באיתור נעדרים והשתלבות במערך הכיבוי לאחר הכשרה ארוכה.

חברי יחידת החילוץ. צילום: דוברות עיריית אשקלון

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר