צילום: אורי מילר

סופת גשמים בדרך, איך נערכים בעירייה?

בסוף השבוע צפויה סערה גדולה בכל רחבי הארץ. מה עושה עיריית אשקלון כדי למנוע את הישנות התמונות של ההצפות? שם אומרים כי הם מבצעים ניקוי קולטנים, חיזוק שלטים וגיזום עצים

פורסם בתאריך: 2.1.18 21:09

     

יום לאחר ההצפה בצפון העיר, וכבר נודע כי בסוף השבוע הקרוב ייתכן מזג אוויר סוער במיוחד מלווה בגשמים רבים ואף ייתכנו שיטפונות בנחלים. סופת גשמים.

הצפות בברנע. צילום: אורי מילר

לאור מזג האוויר הצפוי, הורה משרד הפנים לעיריות על היערכות לסופה הקרבה ובאה. בהודעה שמסר המשרד למנכ"לי העיריות, נמסר כי השירות המטאורולוגי בתיאום עם משטרת ישראל מתריע של צפי של החמרה צפויה במזג האוויר החל מיום חמישי 04.01.18 בלילה.

על פי ההודעה:

ביום חמישי: הגשם והרוח יתחזקו בהדרגה, תחילה בצפון.

ביום שישי: צפוי מזג אוויר גשום וסוער. מלווה כסופות רעמים, רוחות חזקות וגלים גבוהים עם פוטנציאל לנזקים, ומהמרכז דרומה יהיה גם אביך.

כמו כן, צפויים גם שיטפונות באזורים הקרובים לחוף וכי יש פוטנציאל לנזקי רוח וגם לנזק מגלים קרוב לחופי הים. הסופה צפויה להסתיים ביום שבת.

בעקבות כך הורה משרד הפנים לרענן את הנהלים וסדר הפעולות הנדרש להיערכות לחורף בדגש על מזג אוויר קיצון. כמו גם נדרשת העירייה לנקוט בפעילות מונעת בתחום הגיזום למניעת מפגעים ולמניעת תקלות חשמל ובתחום הניקוז למניעת שיטפונות. כאשר יש גם להיערך לגיבוי חשמל באמצעות גנרטורים בכל האתרים החיוניים.

ומה עושים בעירייה כדי שמראות השיטפונות לא יחזרו על עצמם?

שם אומרים כי "עיריית אשקלון ממשיכה בטיפול אחר הנזקים שנגרמו בעקבות ההצפות ובמקביל נערכת למזג האוויר הסוער אשר צפוי להגיע בסוף השבוע. צוותי העבודה בשטח ביצעו ומבצעים פעולות מנע כגון בדיקת קווי ניקוז, ניקוי קולטנים, חיזוק שלטים וגיזום עצים. בנוסף, יקיים מחר (רביעי) ראש העיר בפועל, תומר גלאם, ישיבת הערכות עם גורמים מחברת חשמל, כיבוי אש, משטרה ומד"א. ביום שישי יפתח חמ"ל רשותי אשר ירכז אליו את כל פניות התושבים במידה ויהיו כאלה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר