הנאשמים באונס מובאים לבית הדין הצבאי ביפו. צילום: תומר אפלבאום

"האונס בחצרים": שש שנות מאסר לחייל מאשקלון

בית הדין הצבאי גזר 6 שנות מאסר על רב"ט עקביה ישראלי, תושב אשקלון, בגין אונס שביצע בחיילת ששירתה עימו. יחד עם ישראלי הורשע גם חברו, טוראי דן טויל באונס ונגזרו עליו 8 שנות מאסר. נוסף לעונש המאסר, נגזר על השניים תשלום פיצויים בסך עשרות אלפי שקלים. "בכיתי הרבה, לא הוצאתי קול וירדו לי רק דמעות. הוא חייך ואמר שאני לא בתולה יותר", העידה החיילת בבית הדין

פורסם בתאריך: 10.2.17 11:50

     

בית הדין הצבאי גזר עונש מאסר כבדים על טור' דין טויל ורב"ט עקביה ישראלי, בגין אונס של חיילת, ששירתה עימם בבסיס חיל האוויר בחצרים בשנת 2015. על הנאשם הראשון, נגזרו 8 שנות מאסר בפועל, ותשלום פיצויים בסך 32 אלף שקלים. רב"ט עקביה ישראלי, תושב אשקלון, נידון לשש שנים ופיצויים בסך 16 אלף שקלים.

לגזר הדין קדם כתב אישום חמור נגד השניים, שהורשעו בשורה של עבירות מין. ישראלי הורשע בעברה של אינוס, מעשה סדום, בשתי עברות של מעשה מגונה בצוותא ובשתי עברות של פגיעה בפרטיות בצוותא. "נסיבות המקרה, כפי שפורטו בהרחבה בהכרעת הדין, מלמדות על מי שרמס ברגל גסה את כבודה ונפשה של המתלוננת ומי שכפה עצמו עליה, חרף התנגדותה ואף במידה מסוימת של כוח. הנאשם היה להוט לקיים יחסי מין עם המתלוננת, הוא ניסה לקיים עמה מגע מיני לכל אורך האירוע ועל אף שהתנגדה לכך מפורשות, המתין מחוץ לדלת, בשאיפה לממש את זממו" נכתב בגזר הדין. עוד נכתב כי: "יש לייחס משנה חומרה לעבֵרות מין שביצע הנאשם כלפי חיילת, בתוככי יחידה צבאית ובהשתתפות חיילים נוספים. בעקבות מעשיו של הנאשם נקלעה המתלוננת לסערת רוחות ולמעשה, למשבר נפשי קשה ועמוק. אותותיו של המשבר ניכרים בה גם היום, והראיות על מימדיו מצביעות, כי לא במהרה יימחה".

"קיבלתי שיתוק ברגליים"

הכרעת הדין מפרטת לפרטי פרטים, את אשר ארע בלילה של ה-15/4/2015 בבסיס חיל האוויר. בשעות הערב המאוחרות, סמוך לחצות, ישבה המתלוננת יחד עם חיילים נוספים בפרגולה בבסיס, כשאל המקום הגיעו שני הנאשמים וחייל נוסף. בינה לבין טוראי דין טויל הייתה היכרות מוקדמת ושטחית, את עקביה ישראלי לא הכירה. למרות שלא הייתה ביניהם היכרות הציע לה ישראלי שתתלווה אליו לטיול קצר ברחבי הבסיס והיא הסכימה. "לא חשבתי שיכול בכלל לקרות דבר כזה. סתם חשבתי לשבת, להכיר מישהו בבסיס" היא סיפרה בעדות שלה בבית המשפט. השניים הגיעו לחדר המגורים של חייל אחר בבסיס, נכנסו לחדר, התיישבו על אחת המיטות והחלו לשוחח. לאחר זמן מה אחז ישראלי בשולי חולצתה של המתלוננת והחל להרימה, היא סירבה ומשכה את חולצתה מטה. הנאשם שאל את המתלוננת האם "זה מהר מדי", כאשר כוונתו למעשיו והיא השיבה בחיוב. לאחר מכן הוא ניסה לנשק אותה, אך היא סובבה את ראשה.

בסיס חצרים. צילום: דניאל בר-און/ג'יני

בשלב זה נכנס לחדר טויל ולקח אותה לחדר השירותים, שם שאל אותה אם היא מעוניינת בישראלי והיא אמרה שלא. "ואז הוא שאל אותי אם עשיתי את זה ואמרתי לו שלא". לאחר מכן שאל אותה עם מי מהם היא הייתה רוצה להיות והיא ענתה: "בהתחלה אמרתי שעם אף אחד, אחר כך אמרתי שאיתו כי הכרתי אותו. לא התכוונתי בקטע מיני, חשבתי שהוא מתכוון לצאת", היא העידה. שלושת החיילים יצאו מהחדר וערכו ביניהם שיחה קצרה מחוץ לדלת, במהלכה שמעה החיילת צחקוקים. הנאשם אמר להם, כשהם מחוץ לחדר, "תראו איך אני מזיין אותה", והציע להם להציץ מהחלון, בעת שיקיים יחסי מין עם המתלוננת. תוך דקות ספורות חזר טויל אל החדר, נעל את הדלת וכיבה את האור. כשנשאלה מדוע לא עזבה את המקום ענתה: "אני לא רגילה לדברים כאלה, קיבלתי שיתוק ברגליים".

משלב זה קפאה המתלוננת ולא הגיבה, גם כשהסיר ממנה את בגדיה, אנס אותה וגרם לה לבצע בו מין אוראלי, תוך שהוא פותח את פיה באמצעות ידיו. "הוא חייך ואמר שאני לא בתולה יותר", העידה החיילת. "קפאתי, לא עשיתי כלום. בכיתי הרבה, לא הוצאתי קול וירדו לי רק דמעות. אני לא חושבת שהוא ראה אותי בוכה". בהכרעת הדין נכתב כי: "הנאשם ביצע את המתואר בגין רצונו להראות לחבריו שהוא מצליח לממש את הצהרותיו, ותוך שהוא מגלה שוויון נפש למצבה של המתלוננת ומתעלם מחוסר הסכמתה למעשיו".

"כל מה שהיה בחדר יישאר בחדר"

אך גם לאחר שהגיע לפורקן לא הסתיים הסיוט של החיילת, כשאל החדר נכנסו ישראלי וחייל נוסף, שצפו כל העת במתרחש מבעד לחלון. תוך שהמתלוננת קפואה ואינה מגיבה, כיסה טויל את גופה בשמיכה, פתח את דלת החדר, וקרא לישראלי ולחייל הנוסף להיכנס. טויל וישראלי הקימו אותה מהמיטה וישראלי הוביל אותה אל חדר השירותים והוריד ממנה את השמיכה. בנוסף, ישראלי גם ביקש לצלם את ביצוע המעשה המיני שתכנן לעשות במתלוננת, על מנת שיוכל להעלות את הסרטון ל"יוטיוב". טויל לקח את מכשיר הטלפון שלו, הכניס אותו מתחת לדלת חדר השירותים בחדר וצילם באמצעותו את המתרחש.

מהכרעת הדין עולה כי בשלב זה הצמיד ישראלי את המתלוננת לקיר ודקות ארוכות ביצע בה שורה של עבירות מין. "הוא תפס לי את היד והקים אותי, תפס חזק ולקח אותי לשירותים. הלכתי, אבל הרגשתי קפואה. אני לא לחשתי את ה'לא' הזה וגם לא צעקתי, פשוט אמרתי 'לא'".

למרות שהתנגדה, בכתה וביקשה שיפסיק הוא לא חדל וביצע גם מעשה סדום. "באיזה שלב התחלתי לזוז והוא תפס אותי בזרוע למעלה, שלא אזוז. הייתי עם הגב אליו, לא יודעת איך להגיד את המילה הזאת, קשה לי, מביך אותי להגיד… וממש בכיתי, ואז הוא הלך לקרוא לדין ואמר שאני בוכה".

"הייתי סוג של משותקת, לא יכולתי להבין את זה. באמצע הוא גם משך לי את הידיים, לקחתי את הידיים ובכיתי. אמרתי לו 'לא' או 'תפסיק', לא זוכרת הכל מתבלגן לי בראש", היא העידה.
בשלב זה יצא ישראלי מחדר השירותים ודיווח לטויל שהחיילת בוכה. הוא החזיר לה את הבגדים, שטף לה פנים ואמר כי "כל מה שהיה בחדר יישאר בחדר". בהמשך הלילה, לאחר שהמתלוננת עזבה את המקום, צפו שני הנאשמים והחייל השלישי בסרטון יחד והתבדחו על שאירע.

העדות של החיילת בבית הדין הצבאי הייתה קשה, במשך דקות ארוכות היא שחזרה את אשר ארע באותו הלילה, בכתה וביקשה הפסקה.

"בעת שהמתלוננת שרועה ערומה והמומה על המיטה בחדר, מיד לאחר שהנאשם הראשון ביצע בה עבירות מין, הוביל אותה הנאשם, חסרת אונים, אל חדר השירותים ועשה בה שימוש ככלי ריק, לסיפוק יצריו המיניים. האופן בו נהג, אשר אף קרא לתעד את מעשיו בסרטון, ראוי להוקעה ולגינוי ברורים, ויש בו כדי לבזות ולהשפיל את המתלוננת. נזכיר, כי הנאשם חדל ממעשיו, רק לאחר שבכייה של המתלוננת גבר ולא היה ניתן עוד להתעלם ממנו".

במהלך החקירה גם ניסו שני הנאשמים לשבש את מהלכי החקירה, השמידו ראיות, ניסו לתאם גרסאות ואף מסרו זה לזה פרטים מהחקירה. כמו כן התברר כי אין זו עבירת המין הראשונה של טויל וכי ביצע אונס ומעשה סדום גם מספר חודשים קודם לכן, גם כן בחיילת מהבסיס. בגין עבירה זו נגזרו עליו 3 שנות מאסר נוספות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר