קופת חולים מאוחדת ברחוב קיבוץ גלויות

רופאי קופ"ח מאוחדת הזמינים ביותר באזור אשקלון

משרד הבריאות בדק את שעות הזמינות של הרופאים במגוון תחומים בכל קופות החולים באשקלון. במקום הראשון ברוב התחומים - קופת חולים "מאוחדת". באיזה מקום קופת החולים שלכם?

פורסם בתאריך: 3.12.17 15:54

     

במסגרת הדו"ח השנתי של משרד הבריאות בנושא צמצום פערים בבריאות אשר יפורסם מחר, מפרסם המשרד נתונים אודות זמינות השירותים שמספקות קופות החולים בקהילה. הנתונים על שירותי קופות החולים התקבלו באמצעות סריקה של מידע מאתרי האינטרנט של הקופות, המפרסמות את נתוני זמינות השירותים באתרי הקופה.

קופת חולים "מכבי" ברחוב הגבורה

לצורך המיפוי נבחרו שבעה תחומים מקצועיים, שלושה ברפואה ראשונית: רפואת משפחה, רפואת ילדים ורפואת נשים. וארבעה ברפואה מקצועית, בה נבחרו מקצועות בהם מתאפשרת פנייה ישירה של המטופל ללא צורך בהפניה: אורתופדיה, אף אוזן גרון, עיניים ועור. הנתונים נכונים לשנת 2016 ומוצגים ביחס לאוכלוסייה של כל קופה לאותו אזור פעילות.

מרפאת "כללית" ברחוב בן גוריון. צילום: אייל אסרף

משרד הבריאות בדק את זמינות הרופאים בכל קופות החולים, בין היתר באשקלון ושם נבדק כמה זמינות הרופאים לפי השעות השבועיות של הרופאים על כל 1,000 נפש. הנתונים מחולקים לפי סוג הרפואה.

קופת חולים "לאומית" בש"י עגנון

רפואת משפחה: במקום הראשון באזור אשקלון רופאי מאוחדת שזמינים 25.2 שעות בשבוע ל-1,000 נפש. אחריה רופאי המשפחה של הכללית הזמינים 21.7 שעות. לאחר מכן רופאי מכבי עם 17.1 שעות ואחרונים רופאי הלאומית עם 6.7 שעות בלבד.

רפואת ילדים: במקום הראשון באזור אשקלון הם רופאי מאוחדת עם 47.7 שעת שבועיות לכל 1,000 נפש ובפער של יותר מ-50% מהמקום השני שהם רופאי הלאומית עם זמינות של = 30.9 שעות. במקום השלישי רופא הכללית עם 23 שעות ואת רשימת הזמינות של רופאי הילדים סוגרת קופת החולים מכבי עם 20.8 שעות שבועיות בלבד.

רפואת נשים: במקום הראשון באזור אשקלון מתייצבים רפואי לאומית שזמינים 11.4 שעות בשבוע לכל 1,000 נפש. במקום השני רופאי הכללית עם 7.1 שעות. במקום השלישי רופאי המאוחדת עם  6.8 שעות ובמקום האחרון רופאי מכבי עם 5.1 שעות בלבד.

רפואה אורתופדית: במקום הראשון באזור אשקלון שוב רופאי קופת החולים מאוחדת עם זמינות של 2.4 שעות שבועיות לכל 1,000 נפש. במקום השני רופאי הלאומית עם 1.9 שעות שבועיות, במקום השלישי רופאי מכבי עם 1.7 שעות שבועיות ואחרונה ברשימה קופת החולים הכללית עם 1.3 שעות שבועיות.

רפואת אף, אוזן גרון: במקום הראשון באזור אשקלון, רופאי מכבי עם 1.6 שעות שבועיות לכל 1,000 נפש. את המקום השני חולקים רופאי מאוחדת וכללית הזמינים שעה אחת בשבוע לכל 1,000 איש. במקום האחרון רופאי הלאומית עם 0.6 שעות בשבוע.

רפואת עור: במקום הראשון באזור אשקלון שוב מתייצבים רופאי קופת החולים מאוחדת עם 2.3 שעות שבועיות לכל 1,000 נפש. במקום השני רופאי לאומית עם 1.5 שעות שבועיות, במקום השלישי רופאי הכללית עם 1.1 שעות שבועיות ואחרונים ברשימה הם רופאי מכבי עם שעה שבועית אחת בלבד.

רפואת עיניים: במקום הראשון באזור אשקלון שוב רופאי מאוחדת עם 2.4 שעות בשבוע לכל 1,000 איש. במקום השני רופאי מכבי עם 1.7 שעות שבועיות, את המקום השלישי חולקים רופאי הלאומית והכללית עם 1.1 שעות שבועיות.

במשרד מציגים שורה של הסתייגויות, הקשורות למגבלות הנתונים ודרך הצגתם: המידע באתרי הקופות אינו משקף במלואו את שעות פעילות הרופאים בפועל, כדוגמא, במצבים בהם הרופא מרחיב את שעות הפעילות, מעבר לשעות קבלת הקהל המוגדרות, בשל ריבוי פונים. כמו כן, המידע שמופיע באתרי הקופות אינו כולל שירות רפואי שניתן במסגרת מרפאות חוץ של בתי החולים. דבר זה רלוונטי בעיקר לתחומי רפואה מקצועית בקהילה. הדבר רלוונטי במיוחד לאזורים הסמוכים לבתי חולים. או למשל, רופא עצמאי שנמצא בהסדר עם מספר קופות חולים ומספק באותן שעות טיפול למטופלים מקופות שונות, מקדיש בפועל פחות זמן שירות לכל קופה.

קופת חולים "מאוחדת" בשכונת ברנע. צילום: דוברות עיריית אשקלון

יחד עם זאת אומרים במשרד כי "לצד ההסתייגויות הנדרשות, עדיין ניתן לקבל תמונה המצביעה על תמונת המצב ביחס לזמינות השירות הרפואי על פי אזורים גיאוגרפיים ועל פי חברות בקופת חולים".

בתגובה לפרסום הנתונים ציין מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "קיימת חובה על קופות החולים לספק את שירותי הבריאות באופן שיוויוני בכל חלקי הארץ. הנתונים שאנחנו מפרסמים מעידים על שונות בזמינות השירותים בין הקופות. כעת, לראשונה, יש לציבור יכולת להשוות את זמינות השירותים של קופות החולים לפי אזור מגורים ולראות איזו קופה נותנת את המענה המקיף ביותר לצרכיו. מעתה, אנחנו נפרסם מדי כמה חודשים נתונים אודות זמינות השירותים ונמשיך את מהפכת השקיפות של משרד הבריאות, למען המבוטחים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר