עומרי כהן עם השחקנים בימים טובים יותר. צילום: גייל מיכאלי

כדורגל: מסלול ההתרסקות של עומרי כהן

את העונה האחרונה סיים עומרי כהן, מאמן קבוצת הנוער של הפועל אשקלון, עם כתר על הראש, אחרי שעשה את הבלתי ייאמן והשאיר את קבוצת הנוער החבולה בליגת העל. אבל בעונה הנוכחית העסק לא עבד: ההתפרקות על הדשא, החרם של השחקנים והסוף הבלתי נמנע - פיטורים. גייל מיכאלי משרטטת את מסלול ההתרסקות של כהן עד למינוי מחליפו ברוך דגו

פורסם בתאריך: 1.12.17 15:33

     

מחזור סיום עונת 17/16 בליגה העל לנוער היה קרוב לוודאי היום המאושר בחייו של עומרי כהן. בסיום מותחן אדיר ועונה רוויית לחצים הצליח המאמן להשאיר את הפועל אשקלון בליגת העל כנגד כל הסיכויים. כהן קיבל פידבקים מכל כיוון, נבחר בעיתון זה עם מאמן הבוגרת יובל נעים למאמן העונה ובאופן טבעי קיבל את הקרדיט להצעיד את אשקלון עונה נוספת בליגה הראשונה כשמעמדו יציב מתמיד.

השבוע, ואחרי שמונה מחזורי ליגה, נחת כהן מהאולימפוס וקיבל הודעה על הפסקת עבודתו. על אף ההצלחה אשתקד, הכתובת בהחלט הייתה על הקיר, ופיטוריו היו רק עניין של זמן. כהן לא הצליח ללקט ניצחון העונה וכשל מקצועית, ולכך יש להוסיף גם את מערכת היחסים העכורה שלו עם שחקניו שידעה בעיקר מורדות. “מה שהחזיק את עומרי בקבוצה עד עכשיו היה דרור אלמלם”, ידע לספר גורם בכיר במועדון. “אם לא הלב הטוב של דרור, עומרי כבר מזמן היה נשלח הביתה”.

עומרי כהן

כהן: "אני הולך בראש מורם"

בהתייחסות לפיטורים, מאשר כהן למעשה כי לא הסכים להיות כפוף לשום גורם מקצועי כפי שהוצע לו והכוונה לברוך דגו. "אחרי ההישג הגדול וההיסטורי שעשינו בעונה שעברה, הישג שאף אחד במדינה לא האמין שנעשה ולא נתן סיכוי שנישאר, ועוד ידובר רבות עליו, אני הולך בראש מורם. גם העונה אני בטוח ומאמין שהקבוצה תישאר בליגה; אין לי שום ספק שכך יהיה. אם הייתי רוצה הייתי נשאר בתפקיד עד סוף העונה וגם הייתי משאיר את הקבוצה בליגה כי אני מאמין ביכולות המקצועיות שלי ובדרך שלי. למרות כל מיני הצעות בצד המקצועי ותפקידים במועדון חשוב שידעו שאם הייתי רוצה הייתי יכול להישאר, אבל אני תמיד אחפש להיות הסמכות המקצועית הבלעדית, פה ובכל מקום שאני אהיה בעתיד".

כהן רואה את עצמו ממשיך לעסוק באימון כדורגל ואף צופה לעצמו עתיד מזהיר בתחום, "אני הולך גאה ובראש מורם. הכדורגל הוא כל עולמי, אבל יש תקופות טובות ויש פחות וזה המקצוע. אני רוצה להודות למועדון הפועל אשקלון שהוא הבית שלי שקידם אותי תמיד ובמיוחד למנכ״ל דרור אלמלם. נתתי למועדון את הלב והנשמה בחזרה. אני מאחל לקבוצה המון הצלחה העונה ומאמין שהשחקנים אחרי הקידום הגדול שעשו, ימשיכו לעבוד קשה ועוד ניפגש בעתיד ביחד. אני בטוח שהם יישארו כמו גדולים בליגה. תודה לכולם על החיבוק החם, על מאות התגובות המפרגנות ולכל האנשים שאוהבים אותי ורצו שאני אצליח. עוד אחזיר להם בגדול. אמשיך לעבוד קשה, להמשיך ללמוד, ואצא להשתלמות בחו״ל בקרוב. בעזרת השם אני עוד אאמן ברמות הגבוהות בכדורגל הישראלי. הכל לטובה".

נאחז בקרנות המזבח

השיח הלקוי בין עומרי כהן לשחקניו החל כבר בישורת האחרונה אשתקד. כבר אז לא שידרו הצדדים על אותו גל, כשהטענה המרכזית מצד השחקנים הייתה על דפוס התנהגות מתנשאת של כהן כלפיהם. יתרה מכך, השחקנים כבר בזמנו איימו שלא להגיע לאחד מהאימונים המכריעים של העונה. אנשי מחלקת הנוער העדיפו שלא לייחס לכך חשיבות רבה, ובהתערבותו של המנכ”ל דרום אלמלם הפרשה הורדה מתחת לפני השטח כדי לשדר עסקים כרגיל. ניכר כי באותה תקופה הניצחונות על כר הדשא ומסע ההישרדות המדהים שהותיר את הקבוצה בליגת העל האפילו על היחסים הרעועים בין כהן לשחקניו.

עומרי כהן

לפני כחודש ימים קיבלנו פרק נוסף בעלילה, כאשר סיר הלחץ החל שוב לבעבע. הפעם החליטו השחקנים לעלות מדרגה, לממש את האיום מהעונה שעברה והשביתו את אחד מהאימונים כאות מחאה על יחסו המגמתי של כהן כלפיהם. חלק מהשחקנים והוריהם התלוננו באוזניו של אלמלם על

יחס מבזה ומזלזל ואף דרשו לחדול מלהתאמן תחת כהן. אלמלם, שהבין את הטענות, אך לא קיבל את העובדה שהשחקנים החליטו על דעת עצמם לשבות מפעילות, ערך להם שיחת נזיפה קשה במעמד הנהלת הקבוצה כולה וחברי המועצה משה אטיאס ויוסי כהן. עם זאת, טענותיהם של השחקנים לא נפלו על אוזניים ערלות, והמאמן לא יצא נקי מהסיפור.

כהן זומן לשיחה נוקבת עם חנוך אמר וללו אנקה, ובמהלכה הוצב לו אולטימטום ודד ליין של שבועיים ימים לשנות גישה כלפי השחקנים והמערכת כולה. “אם לא תבצע שינוי התנהלותי ולא תיישר קו, תמצא את עצמך בחוץ”, היה המסר הברור. כהן אמנם הפנים את המסר והבטיח להשתנות, אך גם ידע היטב שיש את דרור אלמלם שימשיך לשכב על הגדר עבורו. רבים סברו כי מהלך שיוביל לפיטורים לא יצא אל הפועל לאור היחסים הקרובים של כהן עם המנכ”ל, חברים טובים משכבר הימים. “עומרי ידע היטב שכולם נגדו, אפילו אנשים במנהלה, אבל העדיף לשחק אותה ראש קטן. מן הראוי היה שבעצמו יניח את המפתחות וילך הביתה”, סיכם זאת גורם במועדון.

סירב לסמכות מקצועית מעליו

בשבת האחרונה רשם כהן הפסד חמישי העונה, הפעם להפועל תל אביב (3:0), ולמחרת כבר לא התייצב לאימון הערב שקיימה הקבוצה. מנהלי המחלקה חנוך אמר וללו אנקה קיימו שיחה ראשונית עם כהן ביום ראשון בערב והבהירו לו כי לנוכח המצב שנוצר יש לבצע זעזוע מתבקש. השניים אף רמזו כי השינוי צריך להיעשות בצוות המקצועי, אך נהגו בו בכפפות של משי והציעו לו כמה פשרות. לכהן הובהר כי המטרה היא לא לפטרו, אלא להביא סמכות מקצועית, וכהן יעבוד תחתיה. המאמן לא אהב כלל וכלל את הרעיון, אך הבטיח תשובה בתוך 24 שעות. כהן הבין כי מדובר בפחיתות במעמדו, ולמרות מסע שכנועים להסכים למתווה, למחרת חזר עם תשובה שלילית.

באשקלון ניסו בכל כוחם לשמור את כהן במערכת והציעו לו כמה תפקידים באגודה, כולל משרה בקבוצה הבוגרת, אך גם לכך סירב כהן בתוקף ודרש להמשיך לאחוז אך ורק בתפקיד מאמן מחלקת הנוער וכסמכות המקצועית הבכירה. מכאן והלאה הדרך החוצה הייתה ברורה לשני הצדדים. “המתווה שהוצע לכהן בדבר סמכות מקצועית מעליו היה מספיק הוגן. יחד עם זאת, לא צריך להיות חכם גדול כדי לדעת שעומרי לא היה מסכים לזה בחיים ושלמעשה הראו לו את הדרך החוצה”, אמר גורם במועדון.

אלמלם אזר אומץ

מנכ”ל המועדון דרור אלמלם ניצב בפני ההחלטה הקשה ביותר מאז מונה לתפקיד. מחד גיסא, נמצא חברו הטוב עומרי כהן, שצועד איתו שנים רבות וקרוב מאוד ללבו. השלישייה — דרור אלמלם, עומרי כהן וחנוך אמר — היו אמונים על הקמתה של מ.ס אשקלון, קבוצת הכדורגל שחרטה על דגלה שיתוף שחקנים אשקלונים ולמעשה הלכו כברת דרך ארוכה יחד. עם המעבר להפועל אשקלון השלישייה לא נפרדה, למעט שנתיים שבהן אמר לא היה במערכת.

עשו היסטוריה. קבוצת הנוער הפועל אשקלון

כעת, אחרי כל ההיסטוריה המשותפת, אלמלם אמור מתוקף תפקידו להסתכל על טובת המועדון וגם לקבל החלטות קשות ככל שיהיו. אלמלם ניסה הכול מהכול לפני שנתן אור ירוק למהלך. הוא קיים שיחות, הציע לכהן חלופות ופשרות, נתן עוד ועוד ימי חסד, אך לבסוף לא היה מנוס. ההדחקה עד הקצה של אלמלם קשורה גם לפן האישי שבו מצוי כהן: פטירת אימו. לאלמלם היה ברור לאורך כל הדרך כי הכדורגל משחק תפקיד חשוב מאוד בחייו של כהן, ולכן התקשה להיות האיש שלוקח ממנו את מהות חייו.

עם זאת, אלמלם לבסוף הנחה את אמר ואנקה להיפרד מכהן ולמאמן נערכה שיחת שימוע באמצעות עו"ד דן שווץ. מקורב למנכ”ל הוסיף: “דרור לקח החלטה לא פשוטה שתלך איתו הרבה זמן”.

כהן לא אמר את המילה האחרונה

ל"כאן דרום" נודע כי נכון לרגע זה (רביעי) כהן ממאן להשלים עם פיטוריו. המאמן פנה לראש העירייה תומר גלאם, למנכ”ל העירייה חיים סופר ואף לחבר המועצה משה אטיאס וטען בפניהם כי אנשי המחלקה לא רצו בהצלחתו ואף התנכלו לו. מקורבים לאנשי מחלקת הנוער סיפרו ל"כאן דרום" כי לכהן יש בטן מלאה על כמה אנשים במערכת וכי הוא כבר הספיק להזהיר כמה מהם כי יחשוף פרטים על ההתנהלות הכספית במועדון בשנים האחרונות.

צוות מחלקת הנוער. צילום: הפועל אשקלון

הכי ראוי: ברוך דגו יאמן את הנוער

כבר ביום ראשון, במקביל לשיחות עם כהן באשר להמשך עתידו, נעשתה פנייה לברוך דגו בהקשר של אימון קבוצת הנוער. דגו, שמשמש כשחקן פעיל בעירוני אשדוד מליגה ב', מקיים בימים אלו קורס מאמנים אך טרם מחזיק בתעודת מאמן. למרות זאת, הדבר לא הרתיע את אנשי אשקלון להודיע כבר ביום רביעי אחר הצהריים על מינויו למאמן הקבוצה. הפתרון הזמני שמסתמן יהיה שמוריס ז'אנו או אמיר כהן, מאמן נערים א', יירשמו בהתאחדות לכדורגל כמאמני הקבוצה, ודגו יהיה זה שידריך בפועל, עד לקבלת תעודת האימון.

במקביל, עומרי כהן ימשיך לקבל את שכרו כחוק, כך שהמשמעות היא ששכרו העודף של דגו, שמתווסף לתקציב הקבוצה, הצליח לעבור את אישורה של החברה העירונית, שכידוע סובלת מחוסר יציבות כלכלית. דגו כזכור מונה בתחילת העונה למאמן המצטיינים של מחלקת הנוער אך לא היה מרוצה כלל מהמשרה היחסית פחותה. אנשי מחלקת הנוער ידעו לייעץ לו בזמנו להתאזר בסבלנות ולהמתין להצעה קוסמת יותר, שעתידה להגיע במהלך העונה. לאמר ואנקה, היה חשוב לשמור דמות מוערכת ומנוסה כמו דגו במערכת, לימים בהם ניתן יהיה להשתמש בניסיון שצבר לאורך השנים. דגו כאמור, יהיה האיש שינסה להוציא את העגלה מהבוץ ולהשאיר את הקבוצה האשקלונית עונה נוספת בליגת העל. כבר בשבת הקרובה הוא צפוי לעמוד בפניי מבחן ראשון כאשר יעמוד על הקווים במשחק הליגה מול מ.ס  אשדוד באצטדיון הי"א.

דגו והצוות המקצועי של מחלקת הנוער (התמונה באדיבות דוברות מחלקת הנוער)

ברוך דגו מסר לאחר צירופו לקבוצת הנוער: "תמיד הייתי חלק ממשפחת הפועל אשקלון וזה כבוד גדול בשבילי לאמן את קבוצת הנוער. אני מאוד שמח על האמון שנותן בי המועדון, אתגרים גדולים לפנינו ויש המון עבודה. עכשיו זה הזמן לעבוד ופחות לדבר".

מנכ”ל הפועל אשקלון דרור אלמלם מסר בתגובה: “הנהלת המועדון משקיעה משאבים רבים בקידום הנוער ותעשה כל שביכולתה על מנת לקדם את הקבוצה במעלה הטבלה ולהשאיר אותה בליגה. אני מודה לעומרי על התקופה בה אימן את הקבוצה וזוקף לזכותו הרבה זכויות. אני מאחל לו המון בהצלחה בהמשך”.

יו”ר מחלקת הנוער חנוך אמר הוסיף: “הנהלת מחלקת הנוער קיבלה החלטה לא קלה אך נחוצה לטובת קבוצת הנוער. בעקבות המצב אליו נקלעה הקבוצה דרוש זעזוע על מנת לחלץ את הקבוצה מהאווירה הקשה בה היא נמצאת. אנו מאחלים לעומרי המון בהצלחה בהמשך ומודים לו על התקופה בה שימש כמאמן”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר