ד"ר נורית זוסמן מנהלת האקדמיה לסיעוד (צילום: מורן ניסים/דוד אבי עוז - דוברות/צילום רפואי ברזילי)
ד"ר נורית זוסמן מנהלת האקדמיה לסיעוד (צילום: מורן ניסים/דוד אבי עוז - דוברות/צילום רפואי ברזילי)

בשנה טובה: האקדמיה לסיעוד ״ברזילי״ יוצאת לדרך

המחזור הראשון בתכנית לתואר ראשון בסיעוד, בשיתוף המרכז הרפואי ברזילי ואוניברסיטת בן גוריון שבנגב, פותח את השנה ברגל ימין. הסטודנטים בדרך להגשים חלום, בית החולים גאה בבייבי החדש – יחד הם מקווים לשנות את פני מקצוע הסיעוד בישראל

פורסם בתאריך: 23.12.19 12:22

מאת: דוברות בי״ח ברזילי, תוכן שיווקי

המחזור הראשון של האקדמיה לסיעוד במרכז הרפואי ברזילי יצא לדרך. מדובר בתכנית לימודים חדשנית ופורצת דרך המעניקה תואר ראשון בסיעוד לאחים ואחיות מוסמכים. הלימודים מתקיימים בו זמנית בקמפוס האוניברסיטה בבאר שבע בשיתוף עם לימודים עיוניים בתחום הקליני ולימודים מעשיים במרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי, אשקלון.

פתיחת המסלול החדש מהווה בשורה גדולה לדרום, היות וזהו המרכז האקדמי היחיד בסיעוד שנמצא באזור המסונף לפקולטה למדעי הבריאות בבן גוריון. "מדובר בלידה ארוכה שהביאה לעולם שיתוף פעולה ייחודי ומרגש", אומרת ד"ר נורית זוסמן מנהלת האקדמיה לסיעוד. "מצד אחד המחזור הראשון שלנו הוא כמו בן בכור, ולנו יש את הזכות להיות לו להורים ראשונים עם כל המשמעויות המתלוות לכך. ומצד שני, אלה חבלי לידה שמטרתם לגדל דור חדש של אחים ואחיות אקדמאיים. אנחנו רואים במסלול החדש חשיבות גדולה בכל הקשור למחקר, להסתכלות על מודלים מובילים בעולם, לעשייה מבוססת ראיות ולפיתוח הדור הבא".

והדור הבא כבר כאן. אמיר זלצר, סטודנט שנה ראשונה של התכנית החדשה, מצא את כל הדברים הטובים שיש לעולם הסיעוד להציע תחת קורת גג אחת. ההתרגשות שנשמעת בקולו מעידה שלא רק שהוא עשה את הבחירה הנכונה, אלא שהעתיד לבוא טומן בחובו אפשרויות בלתי מוגבלות.

"ההחלטה לבחור במקצוע התקבלה אצלי כבר בגיל 13, ביום שבו אמא שלי אושפזה במצב קשה בבית החולים", נזכר אמיר. "היא הייתה בהיריון מתקדם, הרגישה מסוחררת ויצא לה קצף מהפה. לא הבנתי בהתחלה מה קורה והמזל הגדול היה שהסבים שלי היו יחד איתי. טסנו לבית החולים, שם התגלה כי היא סובלת מבצקת במוח. הצוות הרפואי אמר לנו שאם היינו מגיעים דקה אחת מאוחר יותר היינו מאבדים אותה. היא הייתה בקומה במשך יומיים ולשמחתנו המצב שלה השתפר והכל הסתיים בשלום".

האירוע שעבר אמיר עם אמו הוא זה שדחף אותו להחליט שכשיהיה גדול הוא ירצה לעסוק בתחום בו הוא יוכל לתת מענה לאנשים, לזהות מצוקה ולהתגבר על חוסר האונים שהרגיש כשהיה ילד. להיות זה שמגיע בדיוק בדקה לפני ושעלולה לשנות חיים. בעקבות כך תגבר אמיר את מקצוע מדעי הבריאות בתיכון, התעניין בתחומי הפסיכולוגיה ושפת הגוף והפך לחובב ספורט מושבע. כשהגיע הרגע לבחור קריירה הוא התלבט בין פיזיותרפיה לסיעוד.

"כשחקרתי לעומק גיליתי שתחום הסיעוד הוא רחב יותר. יש המון אופציות מבחינת התקדמות עתידית, אין ספור התמחויות בנושאים מרתקים ואפשרות גם להתקדם לתפקידים ניהוליים ולתארים מתקדמים. בסופו של דבר זה מה שהביא אותי להירשם לתכנית. המשפחה והחברים כלל לא הופתעו שבחרתי במקצוע הזה והם תמכו בי לאורך כל הדרך. אני יודע שבחרתי בתחום שאני מאוד אוהב ולכן בטוח שגם אצליח בו. אני מגשים את המטרה שלי, את החלום שלי מגיל צעיר, ובלב שלם".

״תחום הסיעוד הוא תחום רחב. יש המון אופציות מבחינת התקדמות עתידית״ (צילום: מורן ניסים/דוד אבי עוז - דוברות/צילום רפואי ברזילי)

״תחום הסיעוד הוא תחום רחב. יש המון אופציות מבחינת התקדמות עתידית״ (צילום: מורן ניסים/דוד אבי עוז – דוברות/צילום רפואי ברזילי)

הלימודים, לדבריו של אמיר, פתחו לו עולם עצום של תקוות ושאיפות ויש לו גם מסר לכל המתלבטים, "המרצים בתכנית מעולים, המקצועות מעניינים והתכנים מרתקים. האופציות שלי פתוחות וכל מה שנותר לי הוא ללכת אחרי החלום שלי. וזה מה שאני ממליץ לכל מי שמקצוע הסיעוד מעניין אותו. אל תלכו אחרי הזרם רק בגלל שכר או ציפיות מהחברה, תלכו לפי הלב כדי שלא תתעוררו יום אחד עם יותר כסף אבל בלי רצון או חשק לקום מהמיטה".

מאיה משלי, סטודנטית שנה ראשונה בתואר, יודעת בדיוק על מה אמיר מדבר. גם היא רודפת אחרי החלומות שלה שקרמו עור וגידים עוד כשהייתה ילדה קטנה. היא נהגה לצפות באדיקות בתכניות 'בייבי בום' ששודרו בכל העולם, בצבא שירתה כחובשת בגדוד קרקל ובמרפאת החירום של התאג"ד והתנדבה במד"א.

"להיות אחות משמעו לגעת באנשים, לעזור ולהשפיע", מספרת מאיה. "מי שמוזעקת ראשונה לאירוע בבית החולים היא האחות, היא שמקבלת את הסבא המבוגר שמגיע מפוחד, היא זו שנמצאת פיזית בטיפול אל מול החולה. זה מקסים אותי. אם נצרף לזה גם את הצד הטיפולי-רפואי הרי שלימודי הסיעוד הם תמצית הטוב מכל העולמות. רגש ורפואה, פשוט שילוב מנצח".

כמי שמגיעה מבית של רופאים ואחיות הבחירה בתחום הסיעוד לא הפתיעה אף אחד. הסקרנות על גוף האדם, משמרות הלילה במד"א, השיחות הערניות בבית סביב החוויות הובילו את מאיה לבחירת המקצוע הטבעי ביותר עבורה. אלא שהיא ידעה לא רק מה היא רוצה ללמוד, אלא גם באיזו מחלקה היא רוצה להיות. "אחות מיילדת. זה היה לי ברור מהתחלה. שמעתי גם על מחלקת היולדות החדשה בברזילי ועל המיון המתקדם וכבר אני מרגישה שהרווחתי. מאוד יכול להיות שבדרך אמצא את עצמי במחלקה אחרת, אם בפגים, ילדים או יולדות, אבל כל מחלקה כזו היא רק בונוס מבחינתי. זה היתרון בלימודים האקדמיים, שהאופציות בפניך פתוחות כל הזמן. מאחר ומדובר בתכנית חדשה, הבייבי של בית הספר האקדמי בברזילי, חשוב להם מאוד שנצליח. הם באים לקראתנו כמו אמא אווזה שעוטפת. ואני מאושרת מהבחירה שלי".

״חשוב לבית הספר האקדמי בברזילי שנצליח״ (צילום: מורן ניסים/דוד אבי עוז - דוברות/צילום רפואי ברזילי)

״חשוב לבית הספר האקדמי בברזילי שנצליח״ (צילום: מורן ניסים/דוד אבי עוז – דוברות/צילום רפואי ברזילי)

וכדי שגם אתם תהיו מאושרים למאיה יש עוד מסר קטן עבורכם, "אם למי מכם יש איזו זיקה לתחום הרפואי אבל אתם מפחדים מההתמודדות או איך יגיבו, אני מציעה לכם שלא לחשוש. מדובר במקצוע מדהים, ברפואה בפן האישי ביותר. ברגע שאתה נוגע ומגיע לחולה שאין לו אף אחד – זה שווה את הכל".

האקדמיה לסיעוד במרכז הרפואי ברזילי מהווה מוקד משיכה למועמדים איכותיים והוא שותף מלא בעיצובו של דור העתיד וכן גם מעניק בית חם לבוגרי הלימודים. מדובר בבית הספר הראשון שאופיין בעצמאות מקצועית וחינוכית, שבאה לידי ביטוי בקביעת תכניות הלימודים על פי הצרכים המשתנים של המקצוע. עד כה הכשיר בית הספר לסיעוד אלפי אחים ואחיות בישראל, כשבכל שנה לומדים בו מאות סטודנטים במגוון תכניות הלימוד.

"מקצוע האחות שונה לחלוטין ממה שהיה לפני 20 שנה", מסכמת ד"ר זוסמן. "אנחנו מדברים על טכנולוגיות חדשות, טיפול מותאם אישית, מחלות מורכבות יותר, אורח חיים שעולה ולכן דור האחים והאחיות שאנחנו מפתחים הוא אחר. דור של מומחים בעלי תואר מתקדם שימשיכו ללמוד גם בעתיד, יתברג בתפקידי ניהול ויצעיד את המערכת הרפואית קדימה. את המחזור הראשון של התואר האקדמי פתחנו עם כ-50 סטודנטים, יש לנו גם מאות סטודנטים במסלול הסבת אקדמאיים ובמסלול ההורים, כך שבכל שנה נוסיף למערכת הבריאות כ-200 אחים ואחיות אקדמאיים. זו בשורה לאומית שהמרכז הרפואי ברזילי, בהנהלתו של פרופ' חזי לוי, שותפים לו ואנחנו גאים להיות פורצי דרך בתחום".


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

תגובה אחת
  1. שרי

    אולי תכשירו קודם את אלה שלפני יותר מעשרים שנה עשו תואר ראשון בסיעוד בברזילי ורק כשסיימו ללמוד הסתבר להם שלא מכירים בתואר שלהם ועד כמה שזכור לי גם בברזילי לא סייעו להם.

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר