המרכז הרפואי ברזילי. בחזית הקידמה באשקלון
המרכז הרפואי ברזילי. בחזית הקידמה באשקלון

רואה את העתיד

ד"ר אייל אלוני, מנהל מחלקת עיניים החדש בבית החולים ברזילי, מספר על בחירת צוות של מומחים ועל החזון העתידי לניתוחי עיניים עבור ילדים. פגישה בארבע עיניים עם הרופא שמתגלה כמחנך דגול, חובב טבע והרפתקן שמאמין כי רק 'המעז מנצח'

פורסם בתאריך: 16.3.19 22:32

מאת: נדב כהן, תוכן שיווקי

 "קיבלתי לידיים מחלקה מעולה," אומר בפתח דבריו, ד"ר אייל אלוני, שנכנס לפני כשבוע אל תוך המשבצת של מנהל מחלקת עיניים בברזילי. "אני מכיר את המחלקה הזו לעומק, מה שמאפשר לי להתחיל ולעבוד בניהול נכון כבר מהיום הראשון בתפקיד", מדגיש אלוני ומוסיף, "אני רוצה לייצר מחלקה מקצועית ואנושית שמשתפת ומפתחת נישות נוספות של מצוינות, ולכן תמיד שואף להיות מנהל משתף ומעצים."

בתור ניורו-אופטמולוג מומחה, ד"ר אלוני, מעיד על ניסיונו הרב, ויכול לומר בצניעות "אני רופא העיניים היחיד באזור הדרום שיכול לספק מענה לנישה המאוד חשובה של נוירולוגית עיניים, מחלות עצב הראיה ובעיות של כפל ראייה. מחלקת העיניים בברזילי נראית מצוין."

5 מומחי רשתית במחלקה וחזון לניתוחי רשתית לילדים 

מומחיות היא ללא ספק, מילת מפתח ברפואה המקצועית, "יש לנו במחלקה חמישה רופאים מומחים", אומר בגאווה ד"ר אלוני, "אתמול קיבלתי אישור לכך שמתווסף אל הצוות שלנו, המומחה החמישי, ויעבוד לצדם של הרופאים:ד"ר דוד האוזר וד"ר קרן האס, ראשי התחום ומומחים למחלות הזגוגית והרשתית, ד"ר ראובן פוקרוי וד"ר אייל רסקין, מומחה ואחראי השירות למחלות דלקתיות של העין ומומחה למחלת אוביאטיס.

"אוסף המוחות האלה הוא בקנה מידה של בית-חולים מהשורה הראשונה במרכז הארץ, ומעיד על שפע ואיכות מקצועית. בנוסף, חשוב לציין שניתוחי  האוקולופלסטיקה של העפעפיים מתבצעים בצורה מדהימה בראשותה של גלינה שולוחוב". תחום מחלות המקטע הקדמי מנוהל על ידי פרופסור אור קייזרמן

מומחים בתחומם צריכים כמובן להשתמש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. "רכשנו מכשיר OCT דיאגנוסטי לבעיות בחלק האחורי של העין, כלומר, הרשתית.   זו הטכנולוגיה הכי חדישה ומתקדמת בעולם, אשר שיכולה לקבוע מספר פרמטרים ולסייע בטיפול הרשתית, במחלת הגלאוקומה ומחלות עצב הראיה. החזון שלי, הוא שבעתיד הקרוב נוכל לבצע ניתוחי רשתית מורכבים גם בעבור ילדים קטנים." מסביר ומקווה אלוני.

"בנוסף, יש לנו מחקרים חדשים פורצי דרך בתחום הקרנית, ולשמחתי גם רופאים מבתי חולים אחרים מתייעצים איתי בעניין."

במשרדו של מנהל המחלקה ישנם מסמכים רבים המעידים על חזון כללי ויעדים מפורטים עבור כל גורם במחלקה, וביניהם: 'חזון אישי', 'חזון מחלקתי' ו'חזון ייעודי למתמחים'. "אני אומר למתמחה ביום הראשון כשהוא נכנס למחלקה, הדלתות שלנו פתוחות בפניך כדי שתוכל ללמוד ולהפוך למתמחה-על בכל העולם. תוכל לצאת להשתלמויות בכל מקום שתרצה וכשתרצה לחזור אלינו, תהיה הכי טוב בתחומך", הוא מוסיף ברגישות נחושה,  "המתמחים, צריכים לדעת שכאן זה הבית שלהם."

"המעז מנצח"

ד"ר אייל אלוני, 52, נשוי באושר, אבא לארבע ילדים. ביניהם שני חיילים – אחד ממשיך דרכו ביחידה מובחרת, ובן זקונים בן 10 שמשאיר אותו צעיר מתמיד. בשירותו הצבאי כקצין בסדיר ובקבע, פעל במערך המצבעים המיוחדים של יחידת מודיעין מסווגת. "המוטו שלנו ביחידה תמיד היה: 'המעז מנצח'.

הקצין והרופא אלוני, לקח עמו את הגישה המנצחת הזו להמשך החיים, "צריך לתכנן את החיים. הדרך להצליח, היא שיתוף פעולה של מערך שלם. בין ההנהלה בראש ועד אחרון העובדים. במקרה שלנו, הנהלת בית-החולים בראשות הפרופסור חזי לוי ואני רצים יחד יד-ביד, ורוצים להעלות את מספר הניתוחים ב-25%. ברגע שאתה מתוכנן, אתה יכול לחשוב מחוץ לקופסא. אני מאמין שאנחנו האנשים הנכונים להצליח, להוביל וליישם את תחום מומחיות העיניים בברזילי."

ד"ר אלוני משוכנע שהוא יודע לאן הוא מוביל את מחלקת העיניים בבית החולים וקובע בצורה ברורה, "ב DNA שלנו מוטבעת מקצועיות ואיכות ברמה הניתוחית".

חוץ מדוקטור: דמות מחנך ואיש טבע שרואה עולם

ד"ר אלוני הוא איש חובב טבע טיולים בעל רוח הרפתקנית וידיעה שהכל יהיה בסדר. למשל, לטפס במשך שבוע ימים על הר הקלימנג'רו היה רק מסע אחד מבין רבים. "תוך כדי הטיפוס, טיפלתי במטיילים שסבלו ממחלות גבהים ובצקות במוח ובריאות. כך, מבלי שתכננתי, הפכתי להיות 'רופא ההר'".

הוא מספר שהחוויות המשיכו באתרים אקזוטיים נוספים, "לפני כשנתיים יצאתי לטראק עם גורילות באוגנדה, שחיתי עם פרות-ים ולקחתי את כל המשפחה שלי לגור למשך שבוע בג'ונגל בקוסטה ריקה. זה היה מקום נידח שהגישה לשם היתה דרך סירה לא יציבה, וללא תקשורת  טלפונית אפשרית." ד"ר אלוני מספר בעיניים בורקות ומתבדח. "לשמחתי, אשתי היא רופאת משפחה ולכן בדרך כלל אני רגוע, כי תמיד ישנה אבחנה רפואית נוספת בסביבה."

ד"ר אלוני, מביט לעבר האופק וממשיך לראות את עצמו כאדם בעל יכולת השפעה ותרומה לציבור. "אני רוצה לייצר שירות נגיש ולייעץ יותר לרופאי הקהילה. בתפישת העולם שלי, אני מאמין שצריך לאפשר לילדים לחלום."

כדוגמא טובה לכך, הוא לקח חלק משמעותי בפרויקט חינוכי גדול בו השתתפו 100 תלמידי כיתה ו' מבתי ספר חילוניים ודתיים. "במשך תקופה, בחנו את התלמידים ובחרנו מתוכם את אלו שראינו שהשקיעו ביותר, לא את אלו עם הציונים הכי טובים בהכרח". הוא מדגיש, "הילדים הגיעו למחנה מדעים בבית-יציב במרכז אילן רמון בב"ש, ובמשך שבוע ימים הם למדו בצורה אינטנסיבית משעה 7:00 בבוקר ועד 23:00 בלילה".

ד"ר אלוני לקח על עצמו פעם נוספת את התפקיד הפיקודי והיה אחראי על העצמת הצוות המקצועי – המנהלות והמחנכות אשר לימדו את התלמידים. "לפעמים צריך לעזור לאנשי מקצוע טובים להאמין שהם יכולים לעזור לילדים. לשמחתי, היוםאחרי 10-15 שנים אנחנו יכולים לראות מה צמח מהילדים המחוננים הללו." ד"ר אלוני נראה עדיין מחובר לאותה מערכת חינוכית בעלת השפעה ומודיע, "אם לא הייתי מקבל על עצמי את האחריות בניהול מחלקת עיניים בברזילי, כנראה שהייתי מנהל בית-ספר, ואולי בעתיד הרחוק, זה עוד יקרה".

ד"ר אייל אלוני. צילום: דוד אביעוז

ד"ר אייל אלוני. צילום: דוד אביעוז


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר