קבוצת הילדות של בנות אשקלון. צילום מהאלבום הפרטי
קבוצת הילדות של בנות אשקלון. צילום מהאלבום הפרטי

פלא של פרויקט במחלקת הספורט של עיריית אשקלון

מיזם מיוחד בשם “פלא” שנועד לשלב את יוצאי אתיופיה בענפי הספורט השונים מקודם בהצלחה באשקלון ויש מי שכבר נהנה מהמענקים שלו. תקציב הסיוע לספורטאים הישגיים הוכפל, ואולי אשקלון תארח את משחקי היורו עד גיל 17 בכדורגל, שיתקיימו בישראל בשנת 2022. עוצרים לסיכומים במחלקת הספורט

פורסם בתאריך: 26.7.20 15:38

     

למרות שהספורט הוא תחום בעל השפעה רבה על העיר הנהנה מתקציבים רבים, הוא מתנהל מבחינה עירונית כמחלקה ולא כאגף, מחלקה עם אנשי מקצוע שהספורט זורם בעורקיהם. לפני כשנה ומחצה, קיבל סגן ראש העיר דורון נקשרי את תיק הספורט לידיו והחל לרכז את הנושאים הבוערים שעל הפרק. מעבר לשיפורים המתבצעים במתקני הספורט השונים, שאף זוכים להערכה רבה ולפרסים ארציים, אומר נקשרי כי הנחה את מנהלי ועובדי המחלקה להשקיע בספורט ההישגי בעיר מתוך כוונה מוצהרת להצמיח ספורטאים מקצוענים שייצגו את העיר אשקלון ואת מדינת ישראל.

נקשרי מציין כי במסגרת המדיניות שלו, ישנו שיתוף פעולה ספורטיבי עם תושבי הקהילה האתיופית בעיר. מחלקת הספורט משלבת ידיים עם התאחדות הספורט בבתי הספר בישראל, המשמשת כזרוע הביצועית להפעלת פרויקט השילוב המיטבי של יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית. במסגרת זו, קיים משרד התרבות והספורט עבודת מטה מאומצת וגיבש דרכים יעילות לקידום יוצאי אתיופיה, לחשוף אותם לפעילויות ספורט רבות ולשלבם במסגרות ספורט קיימות עם כלל האוכלוסייה תוך העדפה מתקנת תקציבית.

על מנת להעלות את העיר אשקלון על מפת הספורט הבינלאומית, פנה נקשרי לראש העירייה, תומר גלאם, שהוציא מכתב בעניין ובחודשים הקרובים יגיעו לאשקלון נציגים מארגון אופ”א – איגוד התאחדויות הכדורגל האירופיות כדי לבחון את מתקני הספורט בעיר לקראת אישורן לאירוח משחקי היורו בכדורגל עד גיל 17. אירוח משחקי היורו בעיר, באם יקרה, יעלה את העיר אשקלון בתחום הכדורגל והספורט בכלל על המפה הארצית והבינלאומית.

מיריי אלטיט, דורון נקשרי וראש העיר תומר גלאם

מיריי אלטיט, דורון נקשרי וראש העיר תומר גלאם

“אנו שואפים להצמיח ספורטאים מקצוענים במגוון תחומים, שייצגו את מדינת ישראל בכלל והעיר אשקלון בפרט בכבוד ויעודדו צעירים להשתלב בעמותות הספורט המקצועני השונות”, אומר נקשרי.

“פלא” שיוצר שינוי

בחודשים האחרונים פועלים במחלקה על פרויקט שנקרא “פלא”. מטרת העל של הפרויקט היא הגברת ייצוג יוצאי הקהילה ושילובם כספורטאים פעילים, מנהלי תוכניות, מאמנים, מדריכים ואנשי צוות ניהולי בספורט הישראלי.

במסגרת זו, בחנו במחלקת הספורט בעירייה ענפי ספורט מגוונים: גם ענפי משחקי כדור – כדורגל, כדורסל, אתלטיקה, וטניס וגם ענפי קרב כמו ג׳ודו, היאבקות וטאקוואנדו. כמו כן נבחנו פעילויות, קבוצות, עמותות וחוגי ספורט בהם משולבים יוצאי אתיופיה, קבוצות המקושרות לאגודות ספורט תחרותיות מוכרות.

קבוצות אלו אשר ישלבו שניים או יותר מיוצאי קהילת אתיופיה, יזכו במענק בסך של 8,000 שקלים ובנוסף, יוצאי הקהילה לא ישתתפו בעלויות השתתפותם וזאת לצורך שילוב מיטבי בחברה הישראלית. “יוצאי קהילת אתיופיה המשתלבים בקבוצות הספורט בעיר, תורמים רבות לאיכויות הקבוצות ופרויקט ׳פלא׳ מסייע להם גם להשתלב בחברה הישראלית באופן מיטבי”, אמר ראש העירייה, “אני בטוח כי שילובם באמצעות הפרויקט יצמיח שחקנים מקצועיים, מאמנים ואנשי ניהול מקצועיים בתחום הספורט”.

מנהלת אגף תרבות נוער וספורט בעיריית אשקלון, דפנה עמירה ביטון, יחד עם מנהלת מחלקת הספורט מרסלו בורדמן ומנהל הליגות והפרויקטים במחלקה דקל יצחקי, הצליחו לשלב 36 קבוצות ואגודות עירוניות בפרויקט יחד עם יוצאי הקהילה האתיופית ומעבר לתרומה עבור בני הקהילה, תקבל כל אחת מהקבוצות מענק על סך 8,000 ש”ח המצטברים לכדי סכום לא מבוטל של כ-300 אלף ש”ח.

עיריית אשקלון

אחת האגודות שנהנות מפרויקט “פלא” היא אגודת הפועל בנות אשקלון, אגודת כדורסל נשים מהמובילות בארץ הכוללת 12 קבוצות תחרותיות בכל הגילאים וחוגים בבתי הספר מגילאי גן עד כיתות ד’.

“פרויקט ‘פלא’ הוא פרויקט מבורך ומדהים”, אמר מנכ”ל האגודה ניר אמסלם ל”כאן דרום”, “במשך שנים חיפשנו דרכים להגיע לקהילה האתיופית שהפרויקט הזה מיועד עבורה ובלי קשר לאוכלוסיות ושכונות שהרבה יותר קשה להגיע אליהן מבחינה סוציו אקונומית. כל אגודת ספורט בישראל שלא מסתמכת על משולש של הורה, עירייה וטוטו לא יכולה להתמקד. ישנם משפחות במעמד סוציו אקונומי נמוך וההורים לא יכולים לעמוד בתשלומים, אנחנו כל הזמן מנסים לעזור וכעת פרויקט ‘פלא’ עוזר לנו לעשות את זה. בזכות הפרויקט יש לנו 20 שחקניות מהעדה האתיופית, זה 15 אחוז מהאגודה.

“לפני כשבועיים מנכ”ל משרד התרבות והספורט הגיע עם פמליה של עוד 6-7 אנשים, ביניהם בורדמן ונקשרי ממחלקת הספורט. הם עשו סיור באולם, ראו את האימון ואת ההשתלבות של הבנות על המגרש והמשפחות ביציע והתרגשו מזה מאוד. הצלחנו ממש לרתום את המשפחות ולחבר את הקהילה לאגודה. הבנות הן חלק אינטגרלי מהקבוצות, לא אאוטסיידריות אלא משתלבות כמו כולן”.

פרויקט פלא הוא פרויקט מדהים. ניר אמסלם

פרויקט פלא הוא פרויקט מדהים. ניר אמסלם

אמסלם אומר עוד כי, “הפרויקט הזה באמת דבר מדהים כי עד היום אחוז השחקניות מהקהילה האתיופית היה מועט באשקלון, היום זה לגמרי שונה ולא היה סיכוי להגיע לזה ללא הפרויקט. אין לתאר את זה, בתור אדם שהשקיע את כל חייו בקידום הספורט והחינוך, זה עוצמתי ביותר בקטע הרגשי, מעבר לזה שזה עסק, אני מרגיש שאני תורם למען הקהילה. יש עוד משהו שדורון נקשרי ודפנה עמירה ביטון הובילו, מימון חוגים בכדורסל נשים בבית ספר ‘דקל’, הם פשוט העניקו מימון לכל מי שרצתה להגיע לחוג וזה חשף עוד בנות אלינו לפעילות”.

תקציב מוגדל לספורטאים

לקראת שנת פעילות הספורט, ישב סגן ראש העיר דורון נקשרי, יחד עם ראש העירייה תומר גלאם והסביר את חשיבות הספורט ההישגי והתרומה הנכבדת שלו לאשקלון ולשכבות הגיל הצעיר. ראש העיר נענה לבקשתו של נקשרי והכפיל את תקציב הסיוע לספורטאים מצטיינים ומקצוענים בעיר מ-50 אלף ש”ח ל-100 אלף ש”ח.

כידוע, הוצאותיהם של ספורטאים מקצועניים בענפים השונים הן רבות וכבדות ועמותות הספורט מתמודדות פעמים רבות עם ניסיונות גיוס ספונסרים לסיוע עבור אותם ספורטאים. במסגרת הכפלת תקציב הסיוע, יזכו ספורטאים מקצוענים וספורטאים מצטיינים לסיוע כספי נכבד מעיריית אשקלון שישמש עבור השתתפות בתחרויות בינלאומיות, מחנות אימונים בארץ ומחוצה לה, נסיעות לתחרויות בחו”ל ואף להשתתפות בעלויות רכישת ציוד בענפים שונים דוגמת טניס, סייף ועוד. כמו כן, יוכלו הספורטאים לקבל השתתפות בעלויות קורס מדריכים לספורטאים מתקדמים ועוד.

מרסלו בורדמן, דפנה עמירה ודקל יצחקי. צילום: דוברות עיריית אשקלון

מרסלו בורדמן, דפנה עמירה ודקל יצחקי. צילום: דוברות עיריית אשקלון

“הכפלת התקציב בעת הזו תסייע לעמותות הספורט בעיר להצמיח דור המשך של מדריכים, מאמנים ושחקנים מקצועיים שייצגו את העיר אשקלון בארץ ובעולם וישמשו דוגמא ספורטיבית לצעירים ובני נוער שיראו בהם מודל הצלחה. הסיוע יגיע לכדי 30% השתתפות בהוצאות, אחוז נכבד שיקל על אותם ספורטאים”, מסר גלאם.

גם נקשרי בירך על הכפלת התקציב ואמר כי הדבר נעשה “כחלק מהשינוי שעוברת מחלקת הספורט לטובת האגודות והספורטאים המקצוענים. נמשיך לסייע ולעשות כל שניתן על מנת שהעיר אשקלון על האוכלוסייה הספורטיבית שבה, תממש את הפוטנציאל האדיר הגלום בה”.

האם יורו 2022 יגיע לאשקלון?

אופ“א – איגוד התאחדויות הכדורגל האירופיות, הודיעה שישראל תארח את אליפות אירופה בכדורגל עד גיל 17 בשנת 2022. במחלקת הספורט בעיריית אשקלון קפצו על הידיעה על מנת למנף את ההזדמנות לטובת העיר ולהכניס את מתקני הספורט בעיר בתוכנית האירוח המדינית של הטורניר.

כבר נעשתה פנייה למנכ”ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר, שמצידו נענה לבקשה. כעת הכדור בידיים של נציגי אופ”א שכבר בחודשים הקרובים יחלו בהליך אישור מתקני הספורט בעיר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אירוח משחקי היורו עד גיל 17 הינו מהאירועים המדוברים והמסוקרים ביותר בעולם הספורט ואם אכן מתקני הספורט בעיר יאושרו, במסגרת הטורניר יגיעו לאשקלון חלק מ-16 הנבחרות האירופאיות שישתתפו בטורניר, כולל הנבחרות הגדולות בעולם, מעצמות כדורגל כמו ספרד, גרמניה, צרפת, איטליה ועוד. כמובן שאחת מהנבחרות תהיה גם נבחרת ישראל המארחת. “זאת בשורה נפלאה למדינת ישראל ולהתאחדות, ויש בה כדי להעיד על ההערכה הגדולה לה זוכה ההתאחדות שלנו בקרב ראשי אופ”א וההתאחדויות החברות בה”, אמר קמר, “עמלנו על הנושא מזה תקופה והיום שמחנו לגלות שהמאמצים נשאו פרי אירוח טורניר גמר בפעם השלישית בתוך עשור הוא אתגר מחייב ואין לי ספק כי גם הפעם יהיה מדובר בחגיגה לאומית”.

אם אכן יצא הדבר לפועל באשקלון, והמתקנים יאושרו, הדבר יביא לחגיגת כדורגל אמיתית בעיר, עם פסטיבלים, תפוסה גבוהה בבתי המלון ואתרי התיירות בעיר, דבר שיסייע לצמיחת העסקים המקומיים. “אין לי ספק שמדובר בבשורה אמיתית וגדולה לעיר אשקלון, בשורה שתעלה אותנו על מפת הספורט הבינלאומי”, אמר גלאם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר