חזרו להתאמן. שחקני הפועל אשקלון צילום: (דוברות הפועל אשקלון)
יקבלו את שכרם? שחקני הפועל אשקלון צילום: (דוברות הפועל אשקלון)

פרסום ראשון: הוגשה בקשה לפרק את הפועל אשקלון

מיליוני השקלים שהשקיעה העירייה בקבוצה, עלולים לרדת לטמיון וזאת בעקבות הבקשה לפירוק שהוגשה על ידי חברת נ.ג'אן בשל חובות שלא שולמו

פורסם בתאריך: 11.6.19 11:29

     

חברת האבטחה נ.ג'אן ממשיכה במאבק המשפטי להחזרת חובותיה מהפועל אשקלון והבוקר הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בקשה לפירוק העמותה המנהלת את הפועל אשקלון. הדבר נעשה כחודשיים לאחר שהוגשה בקשה להוצאה לפועל ולאחר שהחברה הבינה כי לא ייצא דבר מהליך זה. אם הבקשה תאושר, עלולה הקבוצה להתחיל את העונה הבאה עם מינוס של 9 נקודות.

החובות של עמותת ותיקי הפועל אשקלון לחובת נ.ג'אן עומדים כיום על סך 354,115 ש"ח בשל מוצרי דלק ושירותי אבטחה אשר ניתנו לקבוצה במהלך השנתיים האחרונות ולא שולמו במלואם. בשל העבודה המשותפת במהלך השנים, כאשר מלבד השירותים הנ"ל חברת נ.ג'אן נתנה חסות לקבוצה, ניסו שני הצדדים להגיע להסדר, במסגרתו העמותה מסרה בחודש פברואר האחרון המחאה על סך 60 אלף ש"ח שהתבררה כחסרת כיסוי. בחודש מרץ נמסרה המחאה זהה אך גם היא הייתה ללא כיסוי.

משה ג'אן. צילום: תומר שונם הלוי

משה ג'אן. צילום: תומר שונם הלוי

לאחר שהסדרים אלו העלו חרס, יחד עם הליכי הוצאה לפועל פנתה החברה הבוקר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע במטרה שזה יורה על פירוק העמותה. "אין ולא יכולה להיות כל מחלוקת כי יש לראות בעמותה כחדלת פירעון, וזאת בין היתר לאור העובדה כי עד היום לא פרעה את החוב, לא הציעה לפרוע את החוב או את חלקו, ולא הצביעה על שום פעילות או נכס, שמהם ניתן ללמוד כי ביכולתה ו/או בדעתה לפרוע את החוב", נכתב בבקשה.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2Xc39PK


כמו כן טוענת החברה לפרק את העמותה מטעמי הצדק והיושר, מאחר והעמותה אינה משלמת שכר לשחקנים במשך תקופה ארוכה וכן אינה משלמת את התנאים הסוציאליים שהיא מחויבת לשלם "נהיר לכל שהעמותה הגיעה לסוף דרכה", כך נכתב בכתב התביעה.

במקביל לבקשה זו, הוגשה גם בקשה למנות מפרק זמני לעמותה והוצע למנות לכך את עו"ד דודי רז או את עו"ד יואב בן פורת.

"קבוצת נ.ג'אן נענתה בשנתיים האחרונות לבקשת חברי העמותה והעמידה לטובת הקבוצה חסויות בסך כולל של 300,000 ש"ח", מסר משה ג'אן, מנכ"ל חברת נ.ג'אן, "אנו מקווים שיימצא פתרון של שלום שימנע את פירוק הקבוצה, ושחברי העמותה יואילו להיוועץ ביועצים ראויים שיסבירו להם את משמעות הפירוק לרבות סמכויות המפרק לחקור את כלל הנוגעים בדבר, על כל המשתמע מכך".


באותו עניין:


ברקע לדברים, מתנהל סכסוך בין ראש העירייה תומר גלאם לבין חברי העמותה שחלקם מזוהים עם השלטון הקודם בראשות איתמר שמעוני. אך יחד עם זאת, בעירייה מצהירים כי העבירו לעמותה את כל התשלומים המגיעים לה במסגרת תקציב התמיכות, אך יחד עם זאת הבהירו כי את עמדתם כי היו רוצים בהחלפת אנשי העמותה.

אמנון גלולה

אמנון גלולה

אמנון גלולה, חבר העמותה והאיש החזק בה, ממשיך נכון להיום להחזיק בתפקידו ומצידו טוען כי העירייה מנסה להכניס גורמים מפוקפקים לעמותה. הוא גם האשים את ראש העירייה בכך ששרפו את רכבו במהלך ליל הסדר האחרון, מה שגרר איום בתביעת דיבה מצד גלאם.

לאור המצב, בחרו מספר חברי הנהלה לעזוב את הקבוצה ובראשם מנכ"ל הקבוצה דרור אלמלם והמנהל הטכני צ'יקו מגיה.

אמנון גלולה, מסר בתגובה: "לצערי כתב התביעה לא הועבר לנו הפעם כמו בבקשה להוצאה לפועל. לחברת נ. ג'אן אין אישורי מסירה לגבי תשלום החוב ולאחר בירור מתברר כי הם חייבים לנו כספים בשל הסכמי חסות שניתנו להם ולא שולמו. בנוסף אנחנו מתחילים בהליך משפטי כנגד עיריית אשקלון שלא העבירה כספים המגיעים לעמותה. אנחנו סומכים על בית המשפט שיעשה את ההחלטה הנכונה".

ראש העיר לשעבר איתמר שמעוני מסר הבוקר: "נתחיל מהסוף: ראש העירייה תומר גלאם מתכוון להשליך לפח מיליוני שקלים ולהחריב את מועדון הכדורגל הפועל אשקלון. אם הוא לא יתעשת, הקבוצה תיכנס להליך של פירוק, וזה יקרה אך ורק באשמתו. הוא יכול לעצור את זה, הוא יכול למנוע את זה. באמת שעדיין לא מאוחר.

"ועכשיו בהרחבה: באוגוסט 2014 העברתי הצעת החלטה שזכתה לתמיכה מקיר לקיר במועצת העיר, לרכוש את זכויות הניהול של הפועל אשקלון, רגע לפני שנגזר עליה לרדת לליגה ב'. חוץ מהתעניינות של עשרות אלפי תושבי אשקלון מהקבוצה של העיר, סברתי שבאמצעות הכדורגל ניתן לשווק את העיר, למתג אותה ולחשוף אותה בפני מאות אלפי אזרחי המדינה. לימים, התברר שצדקתי.

"מליגה א' הצעדנו את הקבוצה – שמהווה אחד מסמלי העיר ב-50 השנים האחרונות – תוך שתי עונות בלבד לליגת העל, אל קדמת הבמה של הכדורגל הישראלי. המסע הזה לווה במאות כתבות באתרים מובילים, בפוסטים ושיתופים ברשתות החברתיות, בכתבות צבע בעיתונות הכתובה ובכתבות מגזין בערוצי הספורט והחדשות. קיבלנו מיתוג בחינם שהתמזג לעשרות תכניות עירוניות שהוצאנו לפועל.

איתמר שמעוני. שוב אופוזיציונר.

"להצלחה הזו היו שותפים רבים וטובים, ובראשם חבר מועצת העיר לשעבר איתן קסנטיני, שכיהן בתפקיד יו"ר המועדון, המנכ"ל דרור אלמלם ושחקן העבר צ'יקו מגיה ועוד רבים וטובים. בתקופה הזו, לא רק הקבוצה הבוגרת עשתה היסטוריה ושיחקה שתי עונות ברצף בליגת העל, אלא גם מחלקת הנוער חוותה פריחה מחודשת ועלתה לליגת העל.

"ואז, תומר גלאם החליט שחייבים להחריב כל דבר שקשור אליי. למרות סדרת ההצלחות, איתן קסנטיני היה הראשון שנשלח הביתה. למה? ככה. למה? כי צריך לסגור חשבון. טובת העניין? מה פתאום. מחליף ראוי? עדיף לחפש מקושש קולות. "אבל איתן קסנטיני קיבל גיבוי והצליח להוביל את הקבוצה", אמרו לו. "מי שלא אתי הוא נגדי", סיפרו לי שהוא נהג להסביר את דרך קבלת ההחלטות שלו. לצערי הרב, במקום לנהוג בממלכתיות, בשיקול דעת, בתבונה ובראייה לעתיד, תומר גלאם בוחר בדרך שהוא מכיר הכי טוב – להרוס ולברוח מאחריות. הוא בוחר להטיח האשמות שווא במקום להתמודד עם המציאות והוא בוחר להפיץ ספינים במקום לפתור את הבעיות שיצר. המנדט נמצא בידיים שלו וההחלטות צריכות להתקבל על ידו. אגב, זו זכותו המלאה שלא להסכים עם הדרך שהובלתי, אבל הוא לא יכול להתחבא מתחת לסינר של דמות שלא קיימת".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר