שמעוני משוחח עם מייק אטדגי ודורון נקשרי בימים אחרים
שמעוני משוחח עם מייק אטדגי ודורון נקשרי בימים אחרים

"איתמר שמעוני, פגעתי בך וגרמתי לך עוול. מבקש את סליחתך": מייק אטדגי מתנצל

פעיל הציבור מייק אטדגי, היה מהמתנגדים הבולטים ביותר של רה"ע לשעבר, איתמר שמעוני. הוא פעל רבות נגדו ותקף אותו לא פעם בלשון חריפה. היום הוא מבקש את סליחתו

פורסם בתאריך: 9.7.23 10:58

     

כָּל דְּעָבִיד רַחְמָנָא – לְטַב עָבִיד

אהלן איתמר שמעוני… אמנם באיחור אבל ישנן סיטואציות בחיים שאין להן זמן. קראתי שהתחזקת בתקופת המאסר והתקרבת לבורא ולכן בחרתי להתחיל עם נחום איש גמזו שהיה תנא מהדור השני של התנאים ואחד מרבותיו של רבי עקיבא. הוא התפרסם בעיקר בזכות הסיפור על מנהגו לומר על כל דבר "גם-זו לטובה".

רבי עקיבא בן יוסף, מגדולי חכמי ישראל, היה תנא ארץ ישראלי, בן הדור השלישי של התנאים, מתומכי מרד בר כוכבא, נהרג על קידוש השם כאחד מעשרת הרוגי מלכות.

רבי עקיבא שכלל "מעט" את אמירתו של רבו וטבע את הביטוי הארמי כָּל דְּעָבִיד רַחְמָנָא – לְטַב עָבִיד שמשמעו: "כל מה שעושה הקב"ה – לטובה הוא עושה זאת". ביטוי זה, מתאר אמונה אבסולוטית בכל מעשיו של הקב"ה שהם נועדו לטוב, אף אם בראייה עכשווית נראה שהם רעים, וכן מתאר ביטוי זה ביטחון מלא בכל הנקרה בדרכו של האדם.

גם מהמקורבים אליך הבנתי שבכל מהלך המשפט ותקופת המאסר נצמדת לאמירה של רבי עקיבא וקיבלת את הדברים בהכנעה ובאהבה.

איתמר שמעוני ומשפחתו

איתמר שמעוני ומשפחתו לאחר שחרורו מהכלא

בעולם יש אין ספור מילים מכובסות ובמכבסת המילים מוצאים את: אם פגעתי, יכול להיות שפגעתי, אם נפגעת, במידה ופגעתי, ייתכן ופגעתי ועוד ועוד ועוד… אני אומר בצורה חד משמעית שפגעתי בך באופן אישי, בכוונת מכוון וגרמתי לך לעוול!!! ואני מבקש את סליחתך!!!

לכל השואלים מה הכוונה בכוונת מכוון? אז נתקדם מתקופת התנאים לתקופת האמוראים (הם נקראו "אמוראים" על שם שהיו אומרים את דברי התנאים). ששם אנו מוצאים את הביטוי העברי כֹּל הַפּוֹסֵל בָמוּמוֹ פּוֹסֵל. ובמילים פשוטות מי שמגנה או מבקר אחרים, עושה בעצמו את המעשים אותם הוא מגנה או מבקר.

למי שהעיתוי של בקשת הסליחה נראה מעט מוזר, אז כבר לפני המון זמן בקשתי מאיתמר סליחה דרך חברה משותפת שהייתה אצלו באחד הביקורים.

למען הסר ספק אז אני נגד, שונא ומתעב שחיתות ומושחתים! הסיבה? שחיתות היא "קלקול, השחתה, ניוון מוסרי, שחיתות המידות". דרך אגב המילה שימשה את אריסטו וגם את קיקרו שקישר אותה למושגים של שוחד וזניחת ההרגלים הטובים!

מייק אטדגי. צילום: יוגב חג'ג'

מייק אטדגי. צילום: יוגב חג'ג'

שחיתות היא מושג רחב הכולל בתוכו גם שחיתות שלטונית אך אינו מוגבל רק לה. שחיתות יכולה לכלול פעילויות רבות כגון שוחד ומעילה.

התנהלות ביושר היא המתכון לחיים טובים, מאושרים וערכיים! בית המשפט אמר את דברו ופסק את פסיקתו! מנגד אני מכיל ומקבל את כל מי ששילם את חובו לחברה! איתמר… את חובך לחברה שילמת בגדול ושוב פעם מבקש את סליחתך ומאחל לך בהצלחה בכל דרך שתבחר.

ולכל מי שהיה פעם רכב מסוג מרצדס והחליף לפיאט אז פשוט החלפתם רולקס בקסיו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר