פחי המחזור והמיגוניות באותו המתחם
פחי המחזור והמיגוניות באותו המתחם

הכול עומד במקום: פיני ביטון לא מבין למה המיגוניות עדיין לא פוזרו

פיני ביטון נרעש מהחשיפה שפורסמה כאן בשבוע שעבר על עניין המיגוניות שאין בהן שימוש ולא מבין למה הן לא משונעות כבר למקומות הזקוקים להם? ובאותה נשימה הוא תוהה למה העירייה מבלבלת את הציבור בשימוש של פחי המחזור?

פורסם בתאריך: 23.5.19 14:41

     

רוצה רק להיות בטוח

לא אסתיר כאן את אהדתי ההולכת וגוברת לראש העיר מר תומר גלאם, שמרגע היבחרו רק הולך ומשתפר. מבחינתי, הוא סוג של תלמיד ממושמע שמקשיב לרחשי הלב של הציבור. אבל דווקא מאותו מקום של אהדה והערכה אני מרשה לעצמי הפעם להתמקד בשתי טעויות. כן, טעויות. זה נבדק ואין לי הגדרה אחרת לדברים שבוצעו על ידו בשבועות האחרונים. האחת קריטית ובלתי נסבלת, והאחרת נסבלת אך לא ניתנת להסתרה.

המיגוניות שלא זזות

בחשיפה בלעדית של דודי לוי כאן ב”כאן דרום” פורסם על 19 מיגוניות שנמצאות כאן בעיר במתחם של הרשות, מיגוניות שהעירייה קיבלה לפני שבועות רבים והייתה אמורה להציב אותן בעיר במקומות שבהם הן נחוצות, בעיקר בשכונות החלשות סמוך למבנים ישנים ומתפוררים שבהם אין ממ”דים ואין מקלט במרחק סביר.

לדאבון הלב של כולנו, הסבב האחרון גבה מאיתנו מחיר דמים יקר! שלא תטעו, אני לא טוען ואני יודע שאין קשר בין אי הצבת הימגוניות, למשל, למותו של האיש היקר משה אגדי ז”ל הי”ד. ואני אפילו לצורך העניין מוכן להיות בטוח שהנפגעים מהנפילה סמוך לבניין באפרים צור לא היו מספיקים להגיע למיגונית אילו הייתה מוצבת שם, כי לא תמיד ניתן להגיע. אך יחד עם זאת ובאותה נשימה, אני סמוך ובטוח שמיגונית אחת קטנה באזור נטול הגנה יכולה להוות עוגן נפשי ופיזי לאזרחים רבים כל כך, שזה פשוט הזוי שמישהו חשב ש”אין לחץ, נציב אותן לאט לאט ובאופן מסודר”.

פיני ביטון "בלי חשבון"

פיני ביטון. "בלי חשבון"

אדוני ראש העיר, אתה יודע כמה רבה הערכתי אליך, ואתה יודע ששיבחתי כאן את ההיערכות המצוינת של כל מחלקות הרשות בזמן חירום ואת האופן בו העירייה מתמודדת כשנופל כאן טיל. אבל על האופן שבו היא מתמודדת לפני שנופל כאן טיל יש לי כעת השגות. ההשגות האלה באות רק לאחר שבדקתי ומצאתי שמישהו פשוט נרדם! מישהו “קנה” את השקט המדומה שהבטיחו לנו הקברניטים והחליט שיש זמן. מוזר. אני עצמי שמעתי לא אחת את מנהל מחלקת הביטחון מר יוסי גרינפלד כשהוא מדבר על תרחישי ייחוס למה שעלול לקרות. רק מדבריו היה ניתן להבין שהרשות לא קונה את ה”שקט” והיא נערכת תמיד להסלמה, אז איך? איך בשם אלוהים אותה רשות מכינה תרחישים להסלמה ולא נערכת להסלמה דווקא בתחום הכי קריטי: המיגון? המיגון הוא זה שנותן מענה מיידי לחרדות ומונע נפגעי חרדה רבים כל כך, ואני סמוך ובטוח ש-19 מיגוניות לא פותרות את בעיית המחסור במיגוניות בעיר. אבל אפילו אני יודע לחשב מספרית כמה אנשים מרגישים בטוח ליד כל מיגונית כזאת.

אין לי באמת מושג מי החליט מה לגביהן. אני רק יודע שאתה ראש המערכת, ולכן הפנייה היא אליך. והפנייה מתחזקת אליך משתי סיבות: האחת, הבנתי שעוד כ-30 מיגוניות כבר בדרך לכאן. השנייה, עדיין לא זזה ולו מיגונית אחת מהמתחם שבו הן מאוחסנות, ואני שואל, למה? כלום לא הספיקו לנו תעתועי הפסקת האש הקודמת? ואפילו היום, ממש בעת כתיבת שורות אלה, כשיש כבר הסכם רגיעה לכאורה לטווח של כחצי שנה, יצאה הודעה מדובר צה”ל שמדובר על שקט שביר, שיכול להיות מופר בכל רגע על ידי הג’יהאד או כל ארגון סורר.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2VfetxJ


אז אדוני ראש העיר, כמה זמן באמת צריך כדי להציב באופן מסודר ומבוקר מיגוניות במקומות שבהם הן קריטיות ממש? ואם קיימת בעיה רצינית שבגללה לא ניתן להציב את המיגוניות, אנא, צא אל הציבור ותודיע זאת בקולך. לא בעוד הודעה לקונית של הדוברות, הודעה הגובלת בחוצפה וקהות חושים, הטיעון שההסלמה הייתה הגורם שהפריע לפזר את המיגוניות היא הודעה מקוממת, כי תכל’ס ההסלמה מחייבת להאיץ את פיזורן של המיגוניות.

אתה יודע שהציבור אוהב שמספרים לו את האמת. אני בעצמי שמעתי אותך אומר לא אחת, “אני, יש לי רק את האמת! טובה לא טובה, זה מה יש, וזה מה שתשמעו”, משפט נדיר לפוליטיקאי, אבל קניתי ואני מאמין לך. אז בבקשה, תומר, או שתתחיל כבר לשנע מיגוניות למרחבים הנדרשים או שתספר לנו למה זה לא קורה. אני כולי תקווה שהדבר האחר יקרה דווקא ושבזמן קריאת שורות אלה התושבים כבר יראו משאיות מובילות מיגוניות ליעדן. הלוואי.

פחי המחזור: חלמאות או תמימות?

ושוב אליך, מר תומר גלאם, שמחתי לקרוא בערב חג העצמאות פוסט שלך שמבשר לנו התושבים על פיזור עגלות אשפה בגנים לשימושנו כתגבור להשלכת פסולת. יפה, אחלה יוזמה. אממה, אליה וקוץ בה. הפחים שהוצבו היו עגלות אשפה כתומות שמיועדות למחזור אריזות בלבד. תראה, תומר היקר, אדם מן היישוב יראה בזה אולי עניין שולי, בסך הכול שמו עגלות שמיועדות למחזור, ישתמשו בהן לאשפה ויום אחר כך ישובו לשמש למחזור. פשוט, לא מסובך, מתבקש אפילו. אז זהו שלא! מדובר על מעשה חמור ברמה סביבתית, מדובר על כשל בסיסי ערכי וחינוכי ממדרגה ראשונה, ובסוף גם מדובר על כשל כלכלי, וכל זה בגלל חוסר הבנה בסיסי של מישהו.

תבין, תומר, יורם שפר, שהיה שותפך בדרך לראשות, יספר לך שמחזור ואיכות סביבה זאת שפה בפני עצמה. כשאתה מציב בחזית הכניסה לבניין שלט פרסום והדרכה שמספר לנו לאן זורקים אריזות (רק לפח הכתום). אתה בעצם ממשיך קמפיין של תאגיד האריזות שפועל מתוך חוק האריזות, שמטרתו להשריש את השפה של המחזור. כשביום בהיר אחד אתה מציב עגלות כתומות קבל עם ועדה ואומר לציבור היום זה מיועד לפסולת כללית, אתה מטעה, מבלבל ועובר גם על חוק לא כתוב שנקרא ניהול תקין של מערך האשפה והמחזור.

בכניסה לעירייה: שלט מחזור על הפח כתום

יש לך מחלקה שלמה שעוסקת בהסברה ושיווק של נושא המחזור. כלום מישהו נועץ בהם בדרך להחלטה החלמאית? כלום אין עגלות אחרות או מכולות (כמו בעבר) לשימוש הולם לתגבור? למה לבלבל כך את הציבור? למה להפר הסכם עם תאגיד שמשלם לרשות עבור המחזור? למה לקבל קנסות (כן, העירייה הולכת לחטוף קנסות גבוהים על המחדל) בעשרות ואולי מאות אלפי שקלים במקום להכניס כסף לקופה שמדולדלת ממילא? מי אחראי למחדל ולניהול השלומיאלי? מבחינתי, הכתובת היחידה היא רק אתה, אדוני ראש העיר, שאני מכבד, מוקיר ומעריך.

לכן אני פונה אליך מכאן, תומר, אנא המשך בעשייה המבורכת שמבוצעת תוך כדי למידה והפקת לקחים ובעיקר הפק לקחים משני המקרים החמורים האלה על מנת שאוכל להמשיך לפרגן.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר