איתי סהר. צילום: קיו עלית
איתי סהר. צילום: קיו עלית

איתי סהר מזהיר: "חוסר אחריות לאשר תקציב עירייה עם חשש לגירעון של מאות מיליונים"

חבר האופוזיציה איתי סהר קורא לחברי המועצה שלא לאשר את תקציב עיריית אשקלון הקרוב ללא הבהרת מצבה הכלכלי של העירייה, שטוענת לגירעון של מאות מיליונים כבר בשנה הנוכחית מעיריית אשקלון נמסר בתגובה כי היא "שומרת על האיזונים הכלכליים העירוניים והדבר יבוא לידי ביטוי גם בתקציב העירייה החדש למורת רוחו של חבר המועצה"

פורסם בתאריך: 3.4.24 17:20

     

לקראת ההצבעה על תקציב העירייה לשנת 2024, מזהיר חבר המועצה איתי סהר כי אישור התקציב ללא תוכנית הבראה לעירייה הוא מעשה חסר אחריות.

סהר אומר את הדברים בהתבסס על דיווח לפיו עיריית אשקלון התנגדה לתוכנית לבניית יחידות דיור רבות בעיר וזאת בשל הגירעון הצפוי לעירייה בעקבות הסכם הגג.

 

כזכור, כאן דרום חשף את העובדה שעיריית אשקלון הזמינה דו"ח שבחן את המשמעויות הכלכליות של הסכם הגג וקבע כי המשך שיווק יחידות הדיור במסגרת הסכם הגג עלול להביא את העירייה לגירעון של 1.1 מיליארד ובעצם לקריסה הכלכלית של העירייה.

טקס חתימה על הסכם הגג. צילום: אילן אסייג

טקס חתימה על הסכם הגג. צילום: אילן אסייג

לדברי סהר, הממצאים הללו הוכחשו בעבר על ידי הנהלת העיר, אך כאמור הובאו כעת בהתנגדות מטעם העירייה עצמה ובנוסף, בניגוד גמור להתנהלות המצופה מרשות הדוהרת לגרעון, ממצאי הדו"ח ומהאמור כעת על ידי העירייה בעצמה, העירייה הוסיפה יחידות דיור משלב ב' של הסכם הגג לשלב א' למרות המשמעויות הכלכליות, והנושא נדון בחדר המועצה בישיבה שפוצצה על ידי ראה"ע גלאם לקראת סיום הקדנציה הקודמת".

בישיבת מועצת העיר הקרובה יתבקשו חברי המועצה לאשר את התקציב לשנת 2024. "לא ניתן לאשר תקציב באחריות כאשר יש חשש לגירעון בן מאות מיליוני שקלים שילווה את העיר בשנים הקרובות ועל פי עמדת העירייה – רק ילך ויגדל", מסר סהר והוסיף: "על הנהלת העיר להודיע האם יש או אין גרעון או חשש לגירעון ואם יש – מה תכנית ההבראה ומה התכניות ליציאה מהמצב הזה ולהבראת העירייה. אני בהחלט מאמין שניתן לעשות זאת, אבל צריך לפעול מיד ולא להסתיר דברים מתחת לשטיח. בכל מקרה חבר מועצה לא יכול להצביע באחריות על נושאים תקציביים ללא הבהרת השאלות הכבדות האלה".

איציק ויצמן. צילום: דוברות העירייה

איציק ויצמן. צילום: דוברות העירייה

סהר אף פנה השבוע לסמנכ"ל הכספים בעיריית אשקלון, איציק ויצמן, ולהנהלת העיר בבקשה לקבל את המידע, והודיע כי בכוונתו להמשיך ולפעול מול כל גורם רלוונטי, בראשם ממונה משרד הפנים, כדי שההצבעה על התקציב תיעשה באחריות. "אני מצפה לשיתוף פעולה מהנהלת העיר וכמובן מצפה מכל חברי המועצה לנהוג באופן דומה", מסר.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה לדברים: "עיריית אשקלון שומרת ותמשיך לשמור על האיזונים הכלכליים העירוניים, אשר יושמו ונשמרו עד כה בהצלחה רבה ולראייה, הזינוק של העיר לעשרת הערים האיתנות מבחינה פיננסית ולמקום השביעי בישראל במדד איכות החיים. הדבר יבוא לידי ביטוי גם בתקציב העירייה החדש למורת רוחו של חבר המועצה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר