תומר גלאם, איתי סהר
תומר גלאם, איתי סהר

"זלזול בציבור האשקלוני": כך פוצץ ראש העירייה את ישיבת המועצה לאחר שסהר שאל על הסכם הגג

חבר האופוזיציה איתי סהר העלה הצעה לסדר בנושא הסכם הגג וטען כי ראש העירייה אינו אומר את האמת לציבור. תומר גלאם התפרץ שוב ושוב לדבריו, סירב לאפשר לו לסיים את הדברים ופוצץ את הישיבה. "בשל התנהלות בלתי הולמת של חבר המועצה סהר ננעלה ישיבת המועצה מוקדם מהמתוכנן", נמסר בתגובה

פורסם בתאריך: 8.2.23 19:51

     

השבוע התקיימה ישיבה של מועצת העיר אשקלון, כפי שמתקיימת בכל חודש במהלך השנה. וכמו בכל ישיבת מועצה גם לישיבה הזאת היה סדר יום, שזה הוא בעצם מסמך המפרט את סדר הנושאים שיעלו לדיון בישיבה.

חריגה מסדר היום, היא דבר שאינו סטנדרטי והחוק די נוקשה בעניין הזה. בטח בכל הנוגע להצעות לסדר שמעלים חברי אופוזיציה, שאז מן הראוי לדון בהם, כי חברי האופוזיציה אינם נושאים בתפקידים ביצועיים ורוב עבודתם הציבורית מסתכמת בביקורת של השלטון.

הישיבה שהתקיימה השבוע, הסתיימה לפני שנידונו כל הנושאים שבסדר היום, זאת לאחר שחבר המועצה, איתי סהר הציג שאלות בנושא הסכם הגג.

טקס חתימה על הסכם הגג. צילום: אילן אסייג

טקס חתימה על הסכם הגג. צילום: אילן אסייג

כזכור, לפני מספר חודשים, נחשף ב"כאן דרום" כי העירייה הזמינה דו"ח כלכלי מיוחד שנועד לבחון את המצב הפיננסי העירוני בעשור הקרוב ביחס להסכם הגג. השורה התחתונה של הדו"ח הייתה כי הסכם הגג מוביל את העיר לקטסטרופה כלכלית וכי יש לעצור את שיווקי יחידות הדיור לאלתר. על פי הדו"ח, אם העירייה לא תעשה זאת, בתוך עשור היא תגיע לגירעון מפלצתי של 1.1 מיליארד ש"ח.

על רקע זה העלה סהר המעה לסדר תחת הכותרת: "המשך ביצוע והוספת יחידות דיור להסכם הגג למרות אזהרות חמורות מגורמי מקצוע ובסתירה להודעות של רה"ע בישיבת מועצה". סהר טען כי ראש העירייה לא אומר אמת כשהוא טוען שישנה תוספת של יחידות דיור להסכם הגג. וכך התנהלו חילופי הדברים הקולניים שהסתיימו בפיצוץ של ישיבת המועצה:

סהר: "אני הלכתי לאתר של רשות מקרקעי ישראל ואני יכול להגיד לכם בוודאות שזאת אמירה לא נכונה"

גלאם תוך התפרצות לדבריו של סהר: "איתי, אתה מפזר פה ים בשקרים בלשון המעטה. זה לא דיון, כי אתה מסלף ואני לא אתן לך"

סהר: "אתה מאבד שליטה ומתפרץ סתם. תן לי לסיים את ההצעה"

גלאם: "תקרא את ההצעה ואתה חייב לקרוא אותה. חבר'ה, אני מעלה להצבעה להוריד את ההצעה לסדר היום. מי בעד? מי נגד?"

סהר: "אתה חיבי לענות, אתה הוספת 2,500 יחידות דיור ואתה שיקרת במועצה לפני כן. שאלתי אותך אם הוספת יחידות דיור ואתה אמרת שלא הוספת יחידות דיור"

גלאם: "אתה שקרן ואתה משקר. אתה לא דובר אמת"

סהר: "מי אתה שתקרא לי שקרן?"

גלאם: "אני נועל את ישיבת המועצה"

סהר: "אתה בורח ואתה פחדן, אתה תקרא לי שקרן?"

צפו בתיעוד מישיבת המועצה:

לאחר הישיבה אמר סהר: "זו התנהגות שכולה זלזול בציבור האשקלוני. שכחו שאנחנו לא מתעסקים ברכוש פרטי ואין דבר כזה לא לקיים דיון פתוח מול הציבור – והמועצה היא המקום לכך. לא יתכן שמשתוללים עם העתיד שלנו בניגוד לכל המלצה, לא יתכן שמונעים דיון מהציבור ולא יתכן שמוסרים הצהרות שקריות למועצה. כל פעם שקצת קשה לפוצץ את הישיבה זו התנהגות ילדותית והיסטרית. אנחנו מתמודדים עם אתגרים ומצופה ממי שמכהן כראש עיר לעמוד בלחצים, להחזיק ישיבה ולתת תשובות גם כשפחות נוח, ולא לייצר דרמות. מה לעשות לא הכל זה הדמיות ומצגות".

מעיריית אשקלון נמסר: "בשל התנהלות בלתי הולמת של חבר המועצה סהר ננעלה ישיבת המועצה מוקדם מהמתוכנן. העירייה רואה חשיבות גדולה בקיום ישיבות מועצה בצורה מכובדת ומכבדת הן כלפי חברי המועצה ובעיקר כלפי תושבות ותושבי אשקלון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר