עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל. מיגונית. צילום: סיון מטודי
עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל. מיגונית. צילום: סיון מטודי

בעקבות מאבק משפטי של עו"ד תמר קידר: ניתן כעת לקבל מענקים והלוואות לבניית ממ"דים באשקלון

לאחר שנה וחצי של גרירת רגליים מצד הממשלה וחוסר מעש מצד עיריית אשקלון, יצאה לפעול התוכנית למימון ממ"דים לתושבים חסרי יכולת וזאת בעקבות עתירה שהגישה פעילת הציברו עו"ד תמר קידר. כבר היום ניתן להירשם לתוכנית. "יגעת ומצאת תאמין - המיגון לאשקלון בהישג יד", מסרה עו"ד קידר

פורסם בתאריך: 16.7.23 22:22

     

מי זוכר כבר, אבל בתקופת הממשלה הקודמת, התקבלה החלטה שעניינה הוא מיגון לתושבי העיר אשקלון אשר אין להם מיגון או יכולת לרכוש מיגון.

לפי ההחלטה ההיא, נקבע כי יתקבל מימון מלא לבניית ממ"ד עבור אוכלוסיות פגיעות ומעוטות יכולת, קשישים בעלי הכנסה נמוכה, קשישים בדיור הציבורי, וכן רתוקים לכיסא גלגלים המתקיימים מקצבת אי-כושר השתכרות. כמו כן, נקבעו כי יוענקו הלוואות בריבית מופחתת (על פי חוק הלוואות לדיור) לבניית ממ"ד עבור כלל תושבי העיר אשקלון.

אלא שההחלטה התקבלה לפני כשנה וחצי ונראה היה שהממשלה גוררת רגליים עם יישום התוכנית וכי עיריית אשקלון אינה דוחקת בה לבצע זאת. מי שהחליטה לקחת את העניינים לידיים, היא עו"ד תמר קידר שייצגה קבוצה של תושבי אשקלון והגישה לפני כמה חודשים, עתירה לבג"ץ, על מנת שיורה לממשלה ליישם את התוכנית.

בית שנפגע מרקטה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

בית שנפגע מרקטה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

היום התקבלה תגובת הממשלה וממנה עולה כי התוכנית יצאה היום לפועל וניתן להירשם לקבלת מענק. "יגעת ומצאת תאמין – המיגון לאשקלון בהישג יד", מסרה עו"ד קידר, "ניצחנו. וניצחנו בגדול. ניתן להתחיל לקחת מענקים והלוואות למיגון לזכאים על פי החלטת הממשלה, החל מיום 4.7.2023. וכן, ייושמו עוד רכיבים בהחלטה. כל אלו, לא היו ניתנים להשגה לולא העתירה. יגענו יחדיו, ומצאנו יחדיו ובעזרת השם, נעשה תמיד ונצליח לעשות הטוב והיישר, יחדיו. אני מודה לעותרים האלופים שלי, על האמון הרב, על ההירתמות. על האומץ והנחישות. גאה בכם: דורית, ז'קלין, יהודית (ודוד בנה), סימה ושבתאי. כל אשקלון חייבת לכם הכרת והוקרת תודה. כעת נלחמת למיגון נוסף, למי שלא נכללו בהחלטת הממשלה".

אז איך נרשמים וכמה מקבלים? כל הפרטים

לפי התוכנית לזכאים שיאושרו בהתאם לכללים תינתן האפשרות לקבלת הלוואה או מענק מותנה להוספת ממ"ד בסך של 158,000 ש"ח או עד 100% מעלות המיגון, לפי הנמוך מבניהם, וזאת בהתאם לכללים המפורטיםבאתר האינטרנט של המשרד.

לבירור הזכאות, ניתן להשתמש במחשבון הזכאות של משרד הבינוי והשיכון המצוי באתר המשרד, באמצעות מענה על מספר שאלות פשוטות. יובהר כי התוצאה במחשבון אינה מהווה אישור זכאות ואינה מחייבת את המשרד.

לצורך קבלת אישור זכאות, על מבקש הסיוע לפנות לסניף של אחת מחברות ההרשמה לסיוע בדיור:

הגשת הבקשה כרוכה בעלות של 70 ש"ח. לצורך הגשת הבקשה יש להצטייד בתעודת זהות, ואישור שהונפק בחודש האחרון המעיד על בעלות על דירה באשקלון שעבורה מבוקש הסיוע.

לאחר קבלת אישור הזכאות, על הזכאים להלוואה לפנות לבנק למשכנתאות כדי לבדוק היתכנות לקבלת הסיוע. לזכאים שיש להם יתרת משכנתא לתשלום, מומלץ לפנות לבנק המנהל את המשכנתא הנוכחית. הבנק ייבחן את יכולת החזר ובטוחות אחרות של הזכאים כתנאי לאישור מתן ההלוואה.

הסיוע יינתן לזכאים למענק או הלוואה אשר קיבלו היתר בנייה לתוספת ממ"ד לאחר 14.03.2022, (מועד החלטת הממשלה).

על פי התוכנית, על זכאים הגרים בבניין משותף לפנות למינהלת ההתחדשות העירונית באשקלון לצורך התארגנות לבנייה משותפת. ליצירת קשר עם המינהלת [email protected] או בטלפון 073-7850510.

הסיוע יינתן למי שיציגו לבנק אישור זכאות בתוקף, היתר בנייה כחוק, והסכם חתום עם קבלן להקמת הממ"ד. כפי שצוין קודם, הבנק רשאי לבדוק בטוחות למתן הלוואה במועד זה, וכן לדרוש כי כל בעלי הדירה יחתמו על משכון הדירה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר