אשקלון במבט מלמעלה. צילום: אדי ישראל
אשקלון במבט מלמעלה. צילום: אדי ישראל

רגע האמת של הח"כים: מחר הצבעה בכנסת על הטבות מס לאשקלון

הצעת החוק שנועדה ליצור שוויון בין עוטף עזה לעיר אשקלון בכל הנוגע להטבות מס, תועלה מחר להצבעה בכנסת. ח"כ אלכס קושניר תושב העיר ויוזם החוק מקווה כי חברי הכנסת של הליכוד ובהם רה"מ יתמכו בחוק אחרי שהבטיחו זאת בעצמם

פורסם בתאריך: 18.8.20 18:56

     

תשעה חודשים לאחר שהוגשה הצעת החוק להטבות המס לאשקלון, מחר תתקיים ההצבעה על החוק בכנסת. את הצעת החוק הגיש ח"כ אלכס קושניר, תושב אשקלון בעצמו.

בהצעת החוק של ח"כ קושניר מוצע לקבוע כי מי שהיה במשך כל שנת המס 2020 או שנת המס 2021, תושב בישוב שבו זמן הכניסה למרחב המוגן בהתאם לפיקוד העורף אינו עולה על 30 שניות, יהיה זכאי באותה שנה לזיכוי ממס בשיעור של 10%.

אלכס קושניר. צילום: פבל

אלכס קושניר. צילום: פבל

"הצעת החוק שלי תעניק לתושבים אשר מתגוררים ביישוב תחת איום מידי זכאות לזיכוי ממס בשיעור של 10% מהכנסתו החייבת עד לתקרת הכנסה של 162,000 שקלים חדשים. הטבה זהה לזו שקיימת בנתיבות למשל", אמר קושניר.

לצערנו, תושבי אשקלון כבר רגילים לשמוע הבטחות כאלה מבכירי הפוליטיקאים. כך למשל בחודש יולי 2019 ביקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעיר אשקלון והבטיח: "אשקלון צריכה ותקבל עוצמה כלכלית. ביקשתי לקבל לידי את מפת העוטף, ואכן ראיתי שהעיר אשקלון צריכה עזרה ובאנו לעזור. אני רוצה לעזור לכם בהקלות המס".

אולם הכנסת. צילום: אוליבייה פיטוסי

איך הם יצביעו מחר? צילום: אוליבייה פיטוסי

בחודש נובמבר 2019 ביקר שר הפנים אריה דרעי באשקלון ואמר: "אני רוצה לבשר לכם כי החלטנו לתקן את החוק כדי להכניס את אשקלון לחוק הרשות לפיתוח הנגב וזה אומר שהמדינה מגדירה אותה כחלק מהעוטף ואשקלון תזכה בכל ההטבות שזוכים יישובים".

בחודש שעבר הודיעו שר המודיעין אלי כהן יחד עם ח"כ מאי גולן על הצעת חוק להטבות מס לאשקלון ומסרו כי הצעת החוק :תסייע לעיר במשיכת חברות תעשייה והייטק תוך יצירת מקומות עבודה חדשים, ויצירת מעגלי צמיחה ופעילות כלכלית שתמריץ את האזור כולו, וזהו מנוף כלכלי חשוב לעיר שנמצאת בהתפתחות מואצת בתחום המגורים".

צפו בדבריו של ח"כ קושניר היום:

האם אשקלון תהפוך לאזור עדיפות לאומית א'? מחר רגע האמת של רבים מחברי הכנסת, שישתתפו בהצבעה על החוק של ח"כ אלכס קושניר, תושב העיר

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Mardi 18 août 2020

אלא שמאז ועד היום לא הונחה על שולחן הכנסת שום הצעת חוק ושום מעשה לא נעשה מלבד הבטחות.

"יש הטוענים כי אין סיכוי לקדם את ההטבה כי אשקלון היא עיר גדולה מידי, והצעד יגרור הוצאות גדולות מידי", אומר קושניר, "אני דוחה בתוקף את הטענה הזו כיון שהמחויבות של המדינה לאזרחים לא צריכה להיות תלויה בגודל העיר, אין שום סיבה שתושבי אשקלון יקופחו בהשוואה לתושבי נתיבות רק בגלל שהם גרים בעיר גדולה יותר, זאת כאשר אשקלון מטווחת על ידי גורמי הטרור הרבה יותר מנתיבות".

קושניר אף עשה חישוב כמה יעלה מימוש של הצעת החוק הזאת, "איני מזלזל ולו בשקל מתקציב המדינה ולכן החלטתי לעשות הערכת עלויות. אוכלוסיית העיר מונה קצת יותר מ-140 אלף תושבים. לפי נתוני הביטוח הלאומי, כ-71,000 מתושבי העיר מייצרים הכנסה. ההכנסה הממוצעת בעיר הינה כ-9,300 ש"ח בחודש ברוטו לאדם (לפני משבר הקורונה), כלומר, גובה הטבת המס לאשקלונים תעלה למדינה 483 מיליון ש"ח בשנה, בקירוב. סך ההכנסות המדינה בשנת 2019 הסתכמו בכ-350 מיליארד ש"ח. כלומר עלות ההטבה שאני מציע היא בסך הכל אלפית האחוז מסך הכנסות המדינה. כמובן, מדובר בחישוב גס מאוד, אך מדויק מספיק כדי להוות אומדן לעלות ההטבה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד אמר קושניר כי הוא כולו תקווה "שאחרי אין ספור הבטחות, מסיבות עיתונאים והצהרות לתקשורת מצד ראש הממשלה, שרי הממשלה וח"כים מהליכוד, הם יתמכו בהצעת החוק שלי שתעלה להצבעה מחר. הם לא צריכים ליזום כלום. פשוט להצביע בעד".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר