השוטרים מסיירים בחוף בר כוכבא. צילום: דוברות המשטרה

שלא ישפכו לכם את האלכוהול: משטרת אשקלון מסבירה מה מותר ומה אסור בחופי הים

לפני שאתם יוצאים לבלות כדאי שתבינו מה אסור ומה מותר בחופי הים. "כולם מוזמנים באהבה גדולה לבוא לבלות בחופים אבל כולם מחויבים למלא את החוקים ולהקפיד על כך" אומר רפ"ק משה שטרית, קצין אגף המבצעים במשטרת אשקלון שגם מסביר למי ישפכו את האלכוהול בחוף ולמי לא

פורסם בתאריך: 19.6.20 17:45

     

יולי אוגוסט אוטוטו כאן, סוף שנת הלימודים, תחילת הקיץ הבאמת חם ובנוסף ההגבלות שכפתה עלינו מגיפת הקורונה מוציאים בימים אלה יותר ויותר ישראלים לחופי הים. רק בסופי השבוע האחרונים נסגרו חופים ניצנים וזיקים למבלים לאחר שהתמלאו עד אפס מקום. בתל אביב נסגרה הגישה לחוף הצוק ובכינרת נסגרו החופים שקמים, אמנון, חוקוק צפון, כינר וגופרה ונראה שעם ישראל זקוק לשמש וים לאחר שבועות ההסגר בבתים.

וככל שישנם יותר ויותר מבלים גם מתרבים  האירועים החריגים שמצריכים את התערבותם של כוחות המשטרה והפיקוח העירוני שנערכים בכל סוף שבוע בכוחות מתוגברים ומבצעים מבצעי אכיפה בקרבת חופי הים.

שוטרים בפעילות אכיפה בחופי הים. צילום: דוברות המשטרה

שוטרים בפעילות אכיפה בחופי הים. צילום: דוברות המשטרה

היום שוחחנו עם רפ"ק משה שטרית, קצין אגף המבצעים במשטרת אשקלון שיסביר לנו באמת איך המשטרה מתפקדת בימים אלה בחופי הים ומה המבלים, שרוצים להגיע לחופי הים צריכים לדעת כדי שהבילוי שלהם לא יהפוך לאירוע שירצו לשכוח.

"החופים באשקלון מביאים אליהם לא רק את תושבי העיר אלא גם הרבה מאוד מבלים שמגיעים מחוץ לעיר, אפילו נתקלנו באנשים שמגיעים מירושלים מבאר שבע וכו'… ולכן אני אומר בסופו של דבר חשוב מאוד לקרוא את השלטים, לדעת מה מותר ומה אסור, לנצל גם את הפלטפורמה הזאת של הדבר הזה ולהעביר את המסר גם למי שאינו תושב אשקלון" אומר רפ"ק שטרית ומוסיף "כולם מוזמנים באהבה גדולה לבוא לבלות בחופים יחד עם זאת כולם מחויבים למלא את החוקים ולהקפיד על כך".

מתרחצים. צילום: מוטי מילרוד

מתרחצים. צילום: מוטי מילרוד

אז מה באמת יש לאכוף בחופי הים?
"הפעילות שלנו היא משולבת במגוון רב של כוחות, הפעילות שלנו לא מתרכזת רק בחוף הים עצמו, אלא גם במעטפת גם כנגד רכבים משתוללים, כל אותם טרקטורונים או רכבי שטח שנוסעים בחופים או בסמוך אליהם ומשתוללים, אז גם שם אנחנו נמצאים, גם שם אנחנו נותנים את המענה ואת האכיפה הנדרשת".

אז מתי הם ימי השיא?
"רוב הפעילות מתבצעת בשישי-שבת כשאנחנו עם כוחות מעובים וגם משולבים עם פקחים של הרשות המקומית וגם עם יחידת השיטור הימי שלנו שהם אוכפים את כל התקנות ואת כל החוקים מהחלק הימי, כנגד אופנועי ים משתוללים, כנגד כלי שייט שהם מפליגים בסמוך למתרחצים, כך שבסופו של דבר אנחנו נמצאים בכוח גדול, מעובה ומשמעותי והכוחות האלה ימשיכו ויהיו במהלך כל עונת הקיץ".

סירת מנוע בקרבת המתרחצים. צילום: דוברות המשטרה

סירת מנוע בקרבת המתרחצים. צילום: דוברות המשטרה

"העבודה שלנו היא עבודה משולבת עם הרשות המקומית באמצעות מערך הפקחים שלה" מבקש קצין המשטרה להבהיר ומסביר "בפעילות שלנו בחופים אנחנו משלבים את האכיפה בהתאם לסמכויות של כל גורם. כלומר, הפקחים אוכפים את חוקי העזר העירוניים ואנחנו כמשטרה אוכפים את החוקים והתקנות של מה שנקרא חוקי מדינה, לא רק במישור הפלילי אלא גם בהיבטים של אכיפת אירועים או עבירות שיש להם היבטים של סדר ציבורי".

השילוב הזה יעיל?
"שילוב הזרועות ביננו לבית הרשות המקומית מוכיח את עצמו בפעילות שהיא מאוד מאוד איכותית בחופי הרחצה. זו פעילות שאנחנו משלימים אחד את השני כל אחד בהתאם לסמכויות שלו ובמסגרת הפעילות שלו".

אנשים לא ממש יודעים מה מותר ומה אסור ופתאום מגלים שביצעו עבירה
"כל מיש מגיע לחוף ורוצה לדעת מה מותר ומה אסור, יש לו הרבה מאוד דרכים כדי לדעת זאת. אבל אנחנו מסתכלים לא רק מההיבט הזה של מה מותר ומה אזור. בסופו של דבר אנחנו קוראים לאנשים לבוא לבלות וליהנות, לעשות כל דבר במידה הנכונה, גם בשתיית אלכוהול ובוודאי שבנושא של צריכת סמים, שבנושא זה אנחנו לא מוותרים ואנחנו אוכפים את זה ביד קשה, וכל הדברים האלה שפוגעים באיכות הבילוי ובאיכות החיים של המבלים כמו מוזיקה רועשת, כמו בקבוקי זכוכית שיכולים להישבר ולגרום לפגיעה או לנזק של מתרחץ אחר. בסופו של דבר אלו הן הסכנות, אלו הם הדברים שעליהם אנחנו בשיתוף הרשות המקומית נותנים את הדעת".

מבצע משטרתי בחופי אשקלון. צילום: דוברות המשטרה

 

מה הגבול הדק שעובר בין מבלה שישפכו את האלכוהול לבין מבלה אחר שלא ישפכו לו?
"אין גבול מוגדר. יש שוטר שנמצא בשטח, אותו שוטר מפעיל שיקול דעת: הווי אומר, שאם הוא מזהה חבורה כזו או אחרת שיושבת והוא רואה בקבוקי אלכוהול רבים והוא מבין שלצורך העניין אם עכשיו לא תתבצע אכיפה בנושא יכול להיות שחצי שעה או שעה אחר כך שילוב של שתיה מרובה של אלכוהול יחד עם השמש יסכן לא רק את הסביבה אלא גם את האדם עצמו. צריך לזכור שאותו מבלה מסיים את הבילוי בים, הוא עולה להגה ונוהג הביתה, יש פה מה שנקרא טיפול שהוא מתמשך והשוטר מפעיל את שיקול דעתו כשהוא מבין ומתעד את האת הסיטואציה, שם הוא גם אוכף את החרמת האלכוהול".

היה אלכוהול בבקבוק. צילום: דוברות המשטרה

היה אלכוהול בבקבוק. צילום: דוברות המשטרה

כיום יש לצעירים רמקולים נטענים וניידים שיכולים להגיע לחוף. גם עם זה יש בעיה?
"כשמדברים על לשמור על איכות החיים של המבלים, של כל המבלים, של כל מי שמגיע לבלות וליהנות בחופי הרחצה היא צריכה להישמר. מוזיקה רועשת מאמצעי כזה או אחר היא בהכרח פוגמת ומקלקלת את איכות הבילוי של התושבים והאנשים שבאים לבלות בחוף הים. ולכן גם פה, באכיפה של הפיקוח העירוני מתבצעת אכיפה בין אם זה בהתראות ובאזהרות ובין אם זה באכיפה של דו"חות כנגד אלו שמפרים את השלווה ואת השקט".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




יש באשקלון תופעה של הטרדות מיניות של מבלים כלפי נערות או בחורות?
"גם בקיץ אשתקד וגם בקיץ הזה לשמחתנו עדיין לא נתקלנו בתלונות כאלה. אני יכול לומר אפילו יותר מכך: אם בשנים קודמות היינו מקבלים תלונות של גניבת ארנקים וגניבת פלאפונים וכדומה אז לפחות בשנה הזו אנחנו לא נתקלים בתופעה. הנוכחות המוגברת והמעובה גם של כוחות השיטור וגם של כוחות הפיקוח העירוני עושים את שלהם, יוצרים את אפקט ההרתעה וגם אם יש איזה מישהו שחושב שהוא יכול להטריד מינית נערה או בחורה או אישה שמגיעה לבלות או בוודאי לבצע איזו עבירת גניבה אז יש כוחות קרובים וזמינים שיכולים לתת מענה".

השיטור הימי. צילום: דוברות המשטרה

השיטור הימי. צילום: דוברות המשטרה

אתם נתקלים במקרי אלימות נגד שוטרים ממבלים שטוענים שאתם פועלים בצורה מוגזמת מידי?
"בסופו של דבר אירועי אלימות כלפי שוטרים גם אם ישנו אירוע כזה כמובן שהוא מטופל בצורה מיידית ובצורה החמורה ביותר. יש לנו אפס סובלנות לאדם שירים ידו על שוטר או יתקוף שוטר וכמובן שהדברים האלה מטופלים בחומרה. לגבי מהות העבודה שלנו האם אנחנו מציקים או לא, אנחנו לא עוסקים בשאלה מהמקום של האם אנחנו מציקים או לא, אנחנו בסופו של דבר באים מתוך משימה ברורה ובמטרה ברורה לשמור על ביטחונם ושלומם של כל המבלים שמגיעים לחופי הרחצה, לשמור על הסדר הציבורי ולהביא לכך שחופי אשקלון יהיו מקום נעים ובטוח לבלות".

לעת עתה נראה שהסדר נשמר כל בחופי הים באשקלון. "אנחנו מקווים שלא ניתקל באירועים חריגים. מבחינתנו אנחנו היינו שמחים להישאר חסרי מעש בחופים ולראות את האנשים יושבים ונהנים ומבלים ופחות מתעסקים באירועים שבהם נאלצת המשטרה לטפל. אבל גם אם כן, אנחנו שם" אומר רפ"ק שטרית ומוסיף "אני רוצה לקרוא לתושבי אשקלון וגם לכל שאר התושבים שבאים לבלות בעיר ובחופים: בראש ובראשונה תיהנו, תבלו, תשמרו על עצמכם, תישמעו להוראות המצילים, תישמעו להוראות השוטרים והפקחים, תבלו, תהנו ותחזרו הביתה בשלום".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר