מפעל רב בריח באשקלון. צילום: אייל טואג

"אתם תטפלו בעזה ואנחנו נשתדל לשרוד": התעשיינים בדרום דורשים להמשיך לעבוד

שמואל דונרשטיין הבעלים של אחד מהמפעלים הגדולים באשקלון מבקש מהממשלה לשנות את המצב ולאפשר להם לעבוד גם בימי סבבי הלחימה. "בנינו מערכות מיגון לפי התקן הנדרש, השקענו אלפי שקלים במערכות כריזה אנו חיים במצב ובמציאות לא נורמליים, אבל לצערנו התרגלנו ואנו שורדים. אם עכשיו נפסיק לעבוד זה יהיה הסוף שלנו"

פורסם בתאריך: 13.11.19 14:43

     

כמידי סבב לחימה פיקוד העורף מורה על השבתת הלימודים בכל מוסדות החינוך בד בבד עם הוראה על השבתת מקומות העבודה הלא חיוניים. אלפי עסקים ומפעלים בדרום מושבתים כבר יומיים והנזק שנגרם למפעלים הוא עצום. באשקלון זו אינה הפעם הראשונה שבעלי המפעלים כבולים ומבחינה חוקית אינם יכולים להורות לעובדיהם להגיע לעבודה כבכל יום.

מדובר במפעלים שהשקיעו הון בהקמת מערכות כריזה ובמרחבים מוגנים הזמינים בכל שעות העבודה לכלל עובדיהם ומעוניינים על אף הקושי להמשיך בשגרת העבודה.

שמואל דונרשטיין נשיא חברת רב בריח יוצא היום בקריאה לממשלה לשנות את המצב כדי לאפשר להם כאמור לעבוד ולהציל את עצמם מקריסה כלכלית. "12 שנה אנחנו במבצעים שונים עם השכנים מעזה. ב-2014 עבדנו כמעט חודשיים תחת אש, במאי האחרון היינו במתקפה של מאות טילים, אזעקות וכאוס אמיתי ואת הכל שרדנו" אומר היום דונרשטיין שבמפעל שבבעלותו באשקלון התפוצץ לפני מספר חודשים טיל שגרם לנזקים רבים.

זירת הנפילה במפעל סלע בטון בו נהרג עובד בסבב הלחימה הקודם. צילום: אלירם משה

"פתאום יש חשש לתגובה של השכנים בדרום ושולחים לנו הודעה 'לא מגיעים לעבודה'" אומר דונשרטיין ומוסיף "משרד העבודה עשה הכל כדי שלא יהיו לנו עובדים, משרד הגנת הסביבה עשה הכל כדי שלא נעבוד, רגולטורים במשרד הבריאות והכלכלה מחפשים רק להקשות ולהאיט, אבל עכשיו הגענו למקום טוב יותר: נקבל הודעות וואצאפ עובדים או לא עובדים".

שמואל דונרשטיין נשיא חברת רב בריח. צילום: אייל טואג

דונרשטיין מספר כי מה שכואב להם, לתעשיינים בדרום, זה היום שאחרי. השנה היו כבר שלושה ימי בחירות שבהם היה אסור לעבוד על פי חוק ועוד 4 ימיי השבתה בסבב הקודם בחודש מאי. "עם כל ימי ההשבתה האלה ועם רגולציה וביורוקרטיה שוחקת, עם מיסיי ארנונה ואפס תמורה שאנו מקבלים מהשלטון המקומי ועם מטבע ישראלי הכי חזק בעולם ועם כתף קרה וסחבת בכל בקשה, גם אנחנו נישבר. איך לדעתכם אפשר להתחרות מול מפעל דומה בפולין, בצ’כיה או בשבדיה ואני לא מדבר על סין…"

 

דונרשטיין משמש גם כאחראי על קשרי ממשל בהתאחדות התעשיינים ונמצא בקשר אישי עם שרים וחברי כנסת ופונה בעיקר אליהם. "חבריי בממשלה. אנחנו בנינו מערכות מיגון לפי התקן הנדרש, השקענו אלפי שקלים במערכות כריזה אנו חיים במצב ובמציאות לא נורמליים, אבל לצערנו התרגלנו ואנו שורדים. שורדים עם תושבי הדרום ושותפים לצער ולכאב של העובדים שלנו. אבל אם עכשיו נפסיק לעבוד זה יהיה הסוף שלנו" אומר דונרשטיין ומוסיף "אנחנו בהישרדות עם הרגולציה, עם הדולר ועם העובדים שלנו ואנחנו חייבים להמשיך לעבוד. אסור לנו להפסיק. אתם תטפלו בעזה ואנחנו נשתדל לשרוד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




התעשיין האשקלוני מזכיר את המסכת שעוברים מסעדנים ובעלי אולמות שמחכים כבר חודשים רבים לפיצויים מסבב הלחימה הקודם ורק לפני שבוע התקיים דיון שלישי בעניינם בוועדת הכספים של הכנסת.  "דיון שלישי על 5 מיליון ש״ח פיצוי למסעדנים ובעלי אולמות שמחה שמחכים לכסף ודבר לא קורה אלא זה נדחה מפגישה לפגישה. אתם מבינים? 5 מיליון שקלים שחצי שנה דנים בהם והם בינתיים נסגרים ופושטים רגל" הוא אומר ומוסיף "אנחנו בעוטף ובדרום לא קוסמים. מה מצפים מאתנו בדרום? לעזוב? לעבור? אני דורש מיידית שהממשלה תשב עם התעשיינים בדרום ותקל עלינו במה שהיא יכולה ואחראית לו. המצב הביטחוני נכפה עלינו ואתו נסתדר ונתמודד. מדיניות הממשלה והרגולציה, היא בעיה שאנו לא יכולים לשתוק עליה".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר