הערכת מצב בחמ"ל העירייה
הערכת מצב בחמ"ל העירייה

פיקוד העורף: מחר לימודים כרגיל במוסדות החינוך

בשורה להורים המתגוררים בדרום: פיקוד העורף החליט על חזרה לשגרה באשקלון, חוף אשקלון ובשאר הרשויות בדרום. במקביל מוזרמים כוחות צבא לדרום

פורסם בתאריך: 26.3.19 19:52

     

לאחר יממה מתוחה, עם שיגורי רקטות ומתקפה של צה"ל ברצועת עזה, כאשר 210 אלף ילדים יושבים בביתם, הוחלט בפיקוד העורף כי מחר יתקיימו הלימודים כרגיל בכל מוסדות החינוך באשקלון, חוף אשקלון וערי הדרום.

כמו כן, הוסרו כל המגבלות שהוטלו על ערי הדרום כמו התכנסויות, התקהלויות ומקומות עבודה.

הודעת פיקוד העורף

זמן קצר לאחר ההודעה של פיקוד העורף, נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול ורקטה התפוצצה בשטח פתוח.

ובמקביל להודעה, מוזרמים כוחות צבא לדרום. דובר צה"ל מסר כי לאחר הערכת המצב בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הנחה ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, על הקפצת מפקדת חטיבת חיל רגלים נוספת וגדוד תותחנים לגזרת פיקוד הדרום.

בנוסף אישר הרמטכ"ל גיוס השלמות מילואים נוספות וביטול החלפות גדודים בתעסוקה מבצעית שתוכננו להמשך השבוע בגזרות השונות.

במהלך היום הגיעו לאשקלון שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון וכן שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ. הם סיירו בעיר ונפגשו עם ראש העירייה, תומר גלאם, בחמ"ל העירוני. אל ח"כ פרץ הצטרף גם מזכיר סניף מפלגת העבודה באשקלון, ישראל זיו.

ח"כ עמיר פרץ עם גלאם; הקב"ט העירוני, יוסי גרינפלד וישראל זיו

ח"כ עמיר פרץ עם גלאם; הקב"ט העירוני, יוסי גרינפלד וישראל זיו

"באשקלון – 15,000 בתי אב ממוגנים מתוך 48,000. מערכת כיפת ברזל מיירטת את מרבית הרקטות באחוזי הצלחה גבוהים מאוד, אך זו אינה הגנה של מאה אחוז ושתי הערים כבר למודות סבבי לחימה ופגיעות ישירות שעלו בחיי אדם", אמר ח"כ פרץ. "מבחן ההגנה על העורף הוא באיזו מידה יכולים האזרחים להמשיך בשגרה גם בזמן של מתיחות והסלמה ביטחונית. הצעת החוק עליה חתומים חברי כנסת מכל סיעות הבית, מבקשת לפתור את הרוב המכריע של הפערים הקיימים בתחום המיגון, בעלות קטנה בהשוואה לנזק האדיר בחיי אדם וברכוש שצפוי ללא הקמת ממ"ד לכל אזרח".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר