כוחות צה"ל בגבול הרצועה. צילום: אליהו הרשקוביץ
כוחות צה"ל בגבול הרצועה. צילום: אליהו הרשקוביץ

צה"ל תוקף בעזה: בוטלו הלימודים באשקלון; הגבלה על התקהלויות

עיריית אשקלון הודיעה כי לא יתקיימו מחר לימודים, זאת לאחר שהחלה התקיפה ברצועת עזה והחשש מתגובת ארגוני הטרור. ישנן גם הגבלות בנוגע להתקהלויות ועבודה באשקלון ובעוטף עזה. "נערכים לכל התרחישים, גם לקשים שביניהם", מסר ראש העירייה

פורסם בתאריך: 25.3.19 15:16

עדכון אחרון: 25.3.19 19:11

     

בצה"ל נערכים לתגובה הולמת לירי לעבר השרון הלילה ובעיריית אשקלון לא נוטלים סיכונים ונערכים לתגובת ארגוני הטרור. באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון התקבלה החלטה עצמאית כי מחר לא יתקיימו לימודים. על פי הודעת עיריית אשקלון "בעקבות הנחיות פיקוד העורף ובתיאום עם ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, מחר, שלישי, 26.03.19, לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר, כולל מסגרות החינוך המיוחד והמוכש"ר".

פיקוד העורף הודיע לפני כן, על סגירת חוף זיקים וכן הגבלות על אשקלון ועוטף עזה. על פי ההגבלות: ניתן לקיים התקהלויות והתכנסויות עד 300 איש בלבד, עבודה בקרבת מרחב מוגן ושירותים לקהל הרחב יינתנו במתכונת מצומצמת. עבודה חקלאית נעשית רק תיאום החטיבה המרחבית באוגדת עזה.

ההגבלות הללו הן מעכשיו ועד מחר בשעה 5:00 לפנות בוקר. אך חשוב לזכור כי כי למרות הוראות אלו, באשקלון ובחוף אשקלון לא יתקיימו לימודים.

הודעת פיקוד העורף

הנחיות פיקוד העורף

עוד קודם לכן, רכבת ישראל הודיעה כי על פי הנחיות גורמי ביטחון, הופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. "לפי שעה רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע) תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת אשקלון. תחנות אופקים, נתיבות ושדרות תיסגרנה, עד להודעה חדשה", כך נמסר.

תחנת רכבת ישראל. צילום: דוברות הרכבת

תחנת רכבת ישראל. צילום: דוברות הרכבת

כמו כן, בהחלטה שהתקבלה בתיאום עם פיקוד העורף, הורה ראש העירייה, תומר גלאם לפתוח את כל המקלטים הציבוריים ברחבי העיר.

בהערכת מצב שנערכה אחר הצהריים בחמ"ל העירוני השתתפו ראש העירייה, תומר גלאם; מפקד תחנת משטרת אשקלון, סנ"צ משה לוי; גורמים משירותי הכבאות ומד"א וכן המכלולים השונים בעירייה. "אנחנו נערכים לכל התרחישים, גם לקשים שביניהם", אמר גלאם. "כל גורמי החירום תגברו כוחות. הנחיתי את המכלולים בעירייה, בהם תפעול, הנדסה, חינוך, רווחה ועוד, להיות בכוננות מלאה. השעות הקרובות נפיצות מאוד ואנחנו בקשר צמוד עם פיקוד העורף. לצערי, תושבי אשקלון למודי ניסיון ובהקשר הזה, יודעים כיצד להתנהג בשעת חירום בצורה אחראית. חשוב שבשעה כזאת ניצמד כולנו להנחיות שיהיו, שהוכחו כבר כמצילות חיים. נמשיך לעדכן".

הערכת מצב בחמ"ל העירוני. צילום: דוברות עיריית אשקלון

הערכת מצב בחמ"ל העירוני. צילום: דוברות עיריית אשקלון

מוקדם יותר הוחלט בעירייה, לאחר היוועצות עם פיקוד העורף לבטל את כל החוגים העירוניים המיועדים לשעות אחר הצהריים ולדחות את האירועים שתוכננו להתקיים בעיר, בהם: תחרות ריקודים ארצית, ליגת כדורגל אולמות ומשחק הכדורגל בין הפועל אשקלון לעירוני רמת השרון.

פתיחת מקלטים ציבוריים

פתיחת מקלטים ציבוריים

המשחק היום, אמור היה להתקיים בשעה 19:00, באצטדיון העירוני באשקלון אך כאמור המשחק נדחה והמשחק יתקיים מחר בשעה 19:00 באצטדיון אשקלון בכפוף להנחיית כוחות הביטחון.

מתנ"ס בית ווסק הודיע אף הוא על ביטול ההצגה "עכבר העיר ועכבר השדה" שהייתה אמורה להתקיים בשעה 17:00 במתנ"ס.

יום הורים שהיה אמור להתקיים אחר הצהריים בבית הספר מקיף ו' החדש באגמים, בוטל אף הוא והודעה נמסרה להורים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד הבוקר, עם היוודע דבר נפילת הרקטה היו בתי ספר שהחליטו, באופן עצמאי, על ביטול אירועים ופעילויות מחוץ לבתי הספר.

הריסות הבית בשרון. צילום: דוברות המשטרה

הריסות הבית בשרון. צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר מסר גלאם את התייחסותו לנפילת הרקטה בשרון לפנות בוקר: "אני רוצה לאחל החלמה מהירה לפצועים שנפגעו מפגיעת הרקטה במשמרת. אני והגורמים המקצועיים בעירייה עומדים מקרוב אחר ההתפתחויות ונמצאים בקשר מתמיד עם גורמי הביטחון. נכון לעכשיו מתקיימת באזורנו שגרה ובמידה ויהיו שינויים נעדכן על כך. שיהיה יום שקט לכולנו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר