אליצור אשקלון בימיה הטובים. צילום: פבל
אליצור אשקלון בימיה הטובים. צילום: פבל

תביעת המיליונים של הרצל שמריז: כך התרסקה קבוצת אליצור אשקלון

סיפור ההתדרדרות של קבוצת הכדורסל אליצור אשקלון עולה בימים אלה על הכתב במסגרת תביעה שהגיש איש העסקים הרצל שמריז. הוא טוען כי איתמר שמעוני וחיים סופר אילצו אותו להשקיע מיליונים בקבוצה תמורת הבטחות לקבל את כספו בחזרה ומאשים את חבר המועצה יוסי כהן כי החליט “לחסל את אליצור”. סכום התביעה: 3.2 מיליון ש”ח

פורסם בתאריך: 26.1.18 12:25

     

תקופה ארוכה מועדון הכדורסל אליצור אשקלון נמצא בשלבי ריסוק. כיום הוא משחק בליגה א’ לעיני יציעים ריקים ומעורר בעיקר עצבות כשנזכרים בימי התהילה שחלפה לה. אלא שבימים אלה מתעוררת לה מלחמה ישנה בין אלו החתומים על החרבתו. את מרבית הפרטים אנו מכירים, והם ידועים לכל מי שנמצא בסוד העניינים בכל הנוגע לכדורסל המקומי. אך כעת טענותיה של הנהלת הקבוצה דאז עולות על הכתב, והיא דואגת למעשה להתחשבן עם אנשי עיריית אשקלון בין כותלי בית המשפט על רקע נזקי העבר.

הרצלהרצל שמריזהרצל שמריז, בן 49, איש עסקים מקומי, הוא זה שמוביל את הגשת תביעת המיליונים נגד עיריית אשקלון ככלל ונגד ראש העירייה המושעה איתמר שמעוני, מנכ”ל העירייה חיים סופר, מחזיק תיק הספורט וחבר המועצה יוסי כהן ומנהל קבוצת אליצור איתו אשקלון אבישר מרסיאנו בפרט. סכום התביעה נגד כל אלו הוא סכום אסטרונומי של 3.2 מיליון שקלים. לדברי שמריז, זהו סכום החובות והפסדים שאליהם נקלע ולהם אחראים אנשי העירייה.

הטענות נגד שמעוני וסופר: הבטחות, מצגי שווא, התשת התובע והתנהלות חריגה

 

זה כארבע שנים ששמריז אינו בקו הבריאות. בתקופה זו הוא שימש חבר עמותה בקבוצת אליצור אשקלון. באמצעות עורכי דינו שמואל מישוק ושימי גולן חושף שמריז בכתב התביעה את התנהלות העבר ופעולות שממחישות, לטענתו, חוסר הגינות ויושרה מצד העירייה, אשר דחקה אותו לקצה היכולת.


רוצים לדעת לפני כולם?

לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


שמריז מחזיר אותנו אחורה לחודש אוקטובר 2014, לערב פתיחת העונה. משחק הגביע נגד בני הרצליה עמד בספק לאחר שאליצור לא הפקידה ערבות לבקרה התקציבית ולא העבירה אף לא חוזה חתום אחד של השחקנים לבקרה. מצב זה העמיד את האשקלונים בפני הפסד טכני והדחה מגביע המדינה בשלב הראשון ובשלב מתקדם יותר בפני ירידת ליגה. בכתב התביעה מגולל שמריז כיצד התבקש בידי ראש העירייה דאז איתמר שמעוני להפקיד בבקרה התקציבית של איגוד הכדורסל ערבות אישית והמחאות בגובה של 750 אלף שקל במקומה של העירייה עצמה. לטענת שמריז, שמעוני הסביר לו כי סירוב שלו להפקדת הכספים יעמיד את הקבוצה בסכנת ירידת ליגה. תחילה סירב להיכנס למערבולת ולסכן את עצמו. אך בעודו בעיצומו של טיפול במחלה ממנה הוא סובל, הלחצים האדירים שהפעילו ראש העירייה ומנכ”ל העירייה חיים סופר הכריעו את הכף.

איתמר שמעוני

שמריז ניאות להעניק את הערבות, אך לא לפני, שלדבריו, קיבל הבטחה בעל פה מראש העירייה ובכתב ממנכ”ל העירייה כי בתוך כחודשיים ימים תוחלף הערבות בזו של העירייה. בהמשך למכתב ההתחייבות שנחתם בידי סופר היה על העירייה לאשר במועצת העיר כי היא רשאית להעמיד את הערבות לבקרה התקציבית. אלא שלדבריו של שמריז, המציאות הוכיחה אחרת. “בבדיקה שמבצע התובע עולה כי העירייה כלל לא פעלה לקבל את אישור מועצת העיר כפי שהתחייבה לטובת הפקדת הערבות”, נכתב.

מאותו היום, על פי כתב התביעה, מספר שמריז כיצד נאלץ לחזר בעקשנות אחר אנשי העירייה במטרה להשיב את כספו ללא מענה הולם. “העירייה הציגה הבטחות ומצגי שווא כי ‘אוטוטו הכסף אצלך בחשבון’. התנהלות חריגה זו של לך ושוב והתשת התובע מהווה כתם שחור בעל ריח רע של חוסר הגינות בסיסית כלפי תושב מתנדב אשר נתפס בתחילה כמושיע העיר ולבסוף זוכה למלחמת התשה וזלזול”.

חיים סופר

אליצור, אשר פתחה את העונה והתמודדה על העלייה לליגה הבכירה, נעזרה בהזרמה נוספת של 1.35 מיליון שקל מכספם האישי של חברי העמותה דוד יפרח ויעקב וקנין, שנחשבה להלוואה קצרת מועד, עד לקבלת כספי התמיכות מהעירייה, וזאת נוסף לסכום הערבות מטעמו של הרצל שמריז. “בעניין זה חשוב להבהיר, כאשר התובע חתם על ערבות אישית, הוא נחשב לאבא ואימא של הקבוצה מבחינת גורמי החוץ וגורמי הפנים. כאשר השחקנים לא קיבלו משכורות, הם פנו לשמריז שידאג להם, וכאשר עובדי המשק גם כן לא הכניסו משכורת זעומה, הם פנו לשמריז בבכיות. מצב זה העמיד את שמריז במצב בו הוא קיבל בעל כורכו את המחויבות לתפקד כבעל הבית של הקבוצה, וזאת בניגוד לרצונו”.

לצורך סיום הסאגה פנה שמריז לעו”ד דן שווץ, אשר משמש יועץ משפטי חיצוני עבור העירייה, ולמנכ”ל העירייה חיים סופר כדי להשיב את כלל הכספים שהשקיע הוא והשקיעו חברי העמותה האחרים. שמריז טוען בכתב התביעה כי לאחר פגישות מספר במועדים שונים ואחרי שסיכמו כמה פעמים על הסכמי פשרה, חזרה בה העירייה מכל הבטחותיה, והאשים כי למעשה כל הפגישות שנערכו נועדו על מנת להרדים את שמריז, לנצל את מצבו הבריאותי ולנצל את כספו עד תום.

במשך התקופה הזאת, כך לדברי שמריז, הוא קיבל מסרים מסופר ומשווץ כי עליו להתאזר בסבלנות וכי העניין יוסדר בקרוב. בשל כך המשיך שמריז מצדו להפעיל את הקבוצה, שכן אם לא יעשה כך, הקבוצה תתפרק, והוא מצדו לא יזכה לקבל את כספו בחזרה. אלא שלמרות גישה זו שמריז נותר ללא כספו. יתרה מכך, הוא טוען כי אנשי העירייה הונו אותו. “מכל האמור ונוכח התנהגות העירייה המזלזלת וכפוית הטובה באופן כה זועק לשמים, אין מנוס מהגשת תביעה זו”, מסביר עורך דינו.

הטענות נגד כהן ומרסיאנו: הפרת הסכם, קידום אינטרסים אישיים, ריסוק הקבוצה ופתיחת קבוצה מתחרה

באותה תקופה החלה העירייה בתהליך מתבקש להעברת זכויות הניהול באליצור לטובת אנשים חדשים אשר ינהלו את העמותה במקום העמותה הישנה, ובכך להיכנס לנעליו של שמריז. מי שנבחר לנציג העירייה היה יוסי כהן, אשר שימש בתפקיד מחזיק תיק הספורט ובעבר אף אחז בתפקיד במועדון. חברי העמותה יעקב וקנין ודוד יפרח שמחו מהמהלך והעניקו לכהן את המושכות במטרה להביא משקיעים חדשים אשר יסכימו לנהל את העמותה. כהן, כך לטענת שמריז, צירף את חברו אבישר מרסיאנו כמורשה חתימה וכיד ימינו, כאיש שאמור לעזור לו לצלוח את המשימה. “לאחר שכהן ומרסיאנו נוכחו לדעת כי הם אינם מצליחים לגייס אנשים לניהול העמותה, החליטו השניים ביום בהיר אחד כי הם נעלמים ופתחו בתהליך של בניית קבוצה מתחרה”, הואשמו הצמד.

יוסי כהן

שמריז טוען כי במעשה זה הפרו השניים את מכתב ההתחייבות באמצעות שקילת אינטרסים אישיים. חמור מכך, נטען כי כהן לקח על עצמו לחסל את אליצור בעת שהוא בונה קבוצה חדשה. מרסיאנו, אשר שימש נציג העירייה ומורשה חתימה, עזב יחד עם כהן לטובת הקבוצה החדשה. נוסף על כך, שמריז מפנה אצבע מאשימה כלפי כהן וטוען כי דאג נמרצות לכך שלא יקבל חזרה את כספו, תוקף היותו מחזיק תיק הספורט. “על האינטרס האישי של כהן בריסוק הקבוצה ובניית הקבוצה החדשה ניתן ללמוד משיחת טלפון שהתקיימה בין יו”ר הקבוצה דאז פיני ביטון ליוסי כהן מחודש אוקטובר 2015”, נכתב.

אבישר מרציאנו

שמריז מביא על הכתב את אותה שיחה שבה שאל ביטון את כהן אם את כל יהבו יהיה מוכן לשים על אליצור איתו אשקלון למרות הערפל הכלכלי שהיא שורה בו. כהן השיב כי לאנשי מועדון יש את האמצעים, אך אם יהיה צורך, יהיה מוכן להוציא כספים מכיסו הפרטי. בהתכתבות אחרת של הודעות נחשפת שוב מעורבות אישית של כהן. הפעם הציטוטים מפיו מתייחסים למציאת חברי עמותה לאליצור איתו על ידו ואף להכנסת אנשי אמון משלו, שאותם הוא מכנה “אנשי קש”, כל זאת בזמן שהוא אוחז בתפקיד מחזיק הספורט בעירייה. “הנה כי כן, מתגלה התמונה העגומה בה אינטרס אישי של בעל תפקיד בעירייה גורם להפרת הסכם התחייבות והפרת חוזה בשל מניעיו האישיים והצרים”. כידוע, אבישר מרסיאנו הוא חלק מניהולה השוטף של אליצור איתו אשקלון כיום, ועל פי עדויות, כהן עצמו גם כן מעורב במתרחש במועדון ודואג לפקוד את משחקי הקבוצה מדי שבוע. בתביעתו של שמריז מבקש התובע לחייב את הנאשמים בתשלום סכום התביעה, שכאמור הוא 3.2 מיליון שקלים, וכן בהוצאות משפט, לרבות שכר טרחת עורכי הדין ומע”מ כדין.

תגובות: “מאחל לשמריז הצלחה בחייו הפרטיים”

תגובת עיריית אשקלון: “קיבלנו את התביעה ונשיב עליה כמקובל בבית המשפט”.

תגובת איתמר שמעוני: “התביעה נשלחה אליי מתוקף תפקידי כראש עיר ועוסקת בתקופה שלפני השעייתי. כראש עיר אתה מתעסק באלפי נושאים, ולכן אני לא בקיא בכל פרטי התביעה, אני אקרא ואלמד אותה. אני סומך על העירייה והלשכה המשפטית של העירייה שייתנו מענה הולם ומקצועי בבית המשפט, שגם יתיישר בקו אחד עם ההסכמות שלי לקבל את עמדת העירייה. אני מאחל לשמריז הצלחה בחייו הפרטיים ובכל אשר יעשה”.

תגובת אבישר מרסיאנו: “כשיגיע אליי כתב התביעה אתייחס. רק אציין שעבדתי בקבוצה בכלל לפני הבחירות, כך שלא מוניתי כשום נציג עירייה אף פעם”.

תגובתם של חיים סופר ויוסי כהן טרם התקבלו.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר