צילום: אורי מילר

ניצל מהשיטפון: “לא ידעתי מה אני עושה עם הילד”

ניר אלאל נקלע עם בנו להצפות שפקדו השבוע את שדרות ירושלים באשקלון. בשיחה עם “כאן דרום” הוא משחזר את רגעי האימה, שבהם גם הציל נהגת אחרת שנלכדה ברכבה. בעירייה אמרו כי מדובר היה בכמות חריגה של גשמים שלא ניתן להיערך לקראתה, ולקראת הסערה החלו בסריקות קווי הביוב באמצעות רובוטים

פורסם בתאריך: 4.1.18 14:20

     

השבוע שוב חזרו לעיר המראות המוכרים של רחובות מוצפים וכלי רכב שנסחפים בזרם. רחוב שדרות ירושלים הוצף כולו, לאחר שבתוך דקות אחדות ירדו באזור כמויות גדולות מאוד של גשם.

התושבים התבדחו שמדובר בוונציה, ובזכות האירוע העיר זכתה אפילו באייטם קטן בתכנית 'ארץ נהדרת'. אך יש מי שעבורו היו אלה רגעים של אימה.

הרכב של ניר אלאל תקוע במים. צילום: אורי מילר

“פחדתי לפתוח את הדלת”

“אני לא מתבייש להגיד שזה היה ממש מפחיד”, אומר ניר אלאל, שנקלע לרחוב יחד עם בנו עידו בן ה-13. רק דקות מספר קודם לכן עשה ניר את הדרך הנגדית, וראה שמדובר בסך הכול בשלולית גדולה. הוא אסף את בנו, ויחד הם עשו את הדרך חזרה לביתם. “זה התחיל בשלולית שרק קודם לכן עברתי בלי בעיה, ולכן לא נדלקה לי שום נורה אדומה”, הוא משחזר, “אני גם בן אדם מאוד אחראי, לעולם אני לא אעשה משהו שעלול באיזשהו אופן לסכן את הילדים שלי. נסעתי מספר מטרים, כשלפתע מפלס המים החל לעלות, והאוטו פשוט נעצר ונכבה. אם הייתי לבד, הייתי מחלץ את עצמי בלי בעיה, אבל לא ידעתי מה אני עושה עם הילד. פחדתי לפתוח את הדלת, ולא הבנתי מה אני עושה עם עצמי. זה היה פשוט מטורף, מעולם לא נתקלתי בגשם כזה, והכול קרה בתוך שניות. הילד התחיל להילחץ, ואני מודה שגם אני נלחצתי, מה שמאוד לא מתאים לאופי שלי. באותו רגע עבר שם שופל, צפצפתי וניסיתי לבקש עזרה, אבל הוא פשוט המשיך לנסוע”.

ניר אלאל

אלאל המבוהל הזעיק מיד את שכנו וביקש ממנו שיגיע עם ג’יפ כדי לחלץ אותם. אך תוך כדי שיחה, כשהמים עולים, הוא הבין שאין לו זמן מיותר לבזבז. “הבנתי שחייבים לצאת כמה שיותר מהר ואמרתי לעידו שיפתח את החלון ויצא בשחייה. בינתיים, לשמחתי הרבה, החבר עזב הכול ורץ למטה עם כפכפים וגופייה כדי לחלץ אותנו. הוא הרים את עידו על הכתפיים והוציא אותו. אני עליתי על הגג של האוטו וקפצתי למטה”.

“זה היה יכול להסתיים באסון”

בעוד שהוא מנסה לחלץ את עצמו, הבחין אלאל בנעמי סגל, נהגת אחרת שנלכדה ברכב סמוך וקפאה על מקומה. “אני רואה שהמים עולים ועולים, והיא אפילו לא מנסה לצאת. היא הייתה בהיסטריה ולא ידעה מה לעשות. ניגשתי לרכב שלה, פתחתי את הדלת ושלפתי אותה החוצה. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא הייתי שם, אבל אין לי ספק שזה בקלות יכול היה להסתיים באסון”. זמן קצר לאחר מכן נפגשו השניים, וסגל הודתה לו על כך שהציל את חייה.

כשנרגעו הרוחות גם שוחח עם בנו על החוויה הקשה. “הוא נרגע, מחייך וצוחק והכול טוב. הדבר היחיד שהפריע לו זה שאמרתי שהייתי עם הבן שלי ‘הקטן’, והיה לו חשוב לתקן ולציין שהוא כבר בן 13 ולא קטן, אז הבנתי שהוא ממש בסדר. האוטו הלך לחלוטין, אבל כל עוד מדובר ברכוש, אני רגוע”.

השיטפונות והמים הציפו גם את הרחובות הסמוכים. אפילו בית הספר מצפה הימים הוצף במים, כשגם מהתקרה אירעו נזילות. מדובר בבית ספר שנבנה רק לפני שנתיים ונחשב לבית ספר מודרני ומתקדם. אלא שעם הגשם שירד ביום שני התמלאו מסדרונות בית הספר במי גשמים והתברר כי לא בדיוק כך הדבר. “ככה נראות הכיתות? זה הגיוני?” תהה אב לתלמיד מבית הספר. “הילדים לא יכלו ללכת לשירותים בגלל שהם לא יכלו לחצות את המסדרון המוצף”.

ברנע במים. צילום: אורי מילר

העירייה: “סורקים את קווי הניקוז עם רובוט מצלמה”

“כחודשיים לפני תחילת החורף עיריית אשקלון נערכה כראוי וביצעה את כל עבודות ההכנה שנדרשו, בהתאם להערכות מצב שקיימנו. אנחנו עושים את זה כל חורף ומבצעים ניקוי של קולטנים, קשירת עצים, סילוק מפגעים, חיזוק עמודים ושלטים וטיפול בנושא של תשתיות בעייתיות”, מסביר מישל ברק, ראש מינהל תפעול בעיריית אשקלון.

מישל ברק ועובדי העירייה באתרים המוצפים. צילום: אורי מילר

לדבריו, בכל ימי החורף, כשיש התראה על מזג אוויר קיצון, נפתח חמ”ל רשותי, שיושבים בו כל נציגי המכלולים וגם גורמים מטעם כוחות ההצלה והביטחון, שתפקידם לרכז את הפניות ולתת מענה מיידי לכל אירוע.

אז מה קרה הפעם דווקא בשדרות ירושלים? ברק מסביר: “בנוגע לכביש הספציפי הזה, הוא כלל לא נחשב לאזור בעייתי, אבל כמובן שגם הוא טופל והוכן כראוי לחורף. לפי הפרטים שאנחנו קיבלנו, ירדה שם כמות גדולה מאוד של גשם בזמן קצר מאוד, תוך כמה דקות בודדות בלבד, מה שהיה בלתי אפשרי לניקוז בטווח הזמן המיידי. עובדה שכמה דקות אחר כך, ברגע שפסק הגשם, כל המים התנקזו בצורה מסודרת. אנחנו הגענו למקום האירוע וטיפלנו מיידית בכל הנזקים. במקביל בימים האחרונים עובדים במקום צוותים מיוחדים, שתפקידם לסרוק את הקווים התת-קרקעיים באמצעות רובוט מצלמה מיוחד על מנת שנוכל לוודא שאכן אין איזושהי בעיה ספציפית באזור הזה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר