מרכז אביאל. צילום: אלירם משה
מרכז אביאל. צילום: אלירם משה

יש דין ויש דיין: הסתיים המאבק המשפטי בבניין המשרדים החדש

חודשים ארוכים של מאבק משפטי ויצרי בין דיירי מרכז אביאל ובין בעלי המרכז, היזם יואל דוידי, בנוגע לחברת האחזקה של המבנה הסתיימו כאשר בית המשפט נתן צו מניעה וקבע כי חברת דיין אחזקות תמשיך לנהל ולתחזק את המבנה בשנה וחצי הקרובות

פורסם בתאריך: 5.6.20 12:28

     

מרכז אביאל באשקלון, נחשב ליעד מבוקש בעבור אנשי עסקים רבים בעיר. המבנה, בבעלותו של איש העסקים יואל דוידי, משמש כמשרד לעורכי דין רבים שהעבירו לשם את הפעילות העסקית שלהם. בנוסף אליהם, ישנם בבניין החדש, גם חברות ועסקים כגון רואי חשבון אדריכלים ואחרים. החניה בשפע ועל פניו נדמה כי הכל זורם על מי מנוחות. אלא שהשבוע הגיע לסיומו סכסוך, שהמונח “על מי מנוחות”, רחוק ממנו כרחוק מזרח ממערב.

יואל דוידי

יואל דוידי

תחילתו של הסיפור במרץ 2019, אז החל הבניין להתאכלס, בהסכם המכר של הרוכשים, הוזכר במפורש סעיף ולפיו, בשלוש השנים הראשונות, מי שינהל את הבניין יהיה הבעלים דוידי או מי מטעמו. ואכן מי שהחלה לנהל את הבניין הייתה חברת “שחקים” מטעמו של דוידי. אלא שביוני 2019, החלו מספר בעלי משרדים להביע תרעומת כנגד חברת הניהול והבעלים דוידי.

הם פנו לבית משפט השלום באשקלון בטענה כי ההסכם למעשה אינו חוקי לטענתם, הסכם הניהול בין הבעלים דוידי לבינם חייב היה לכלול את שם חברת הניהול, ולכן הסעיף המדובר אינו חוקי, והם רשאים להביא חברה מטעמם.

באוקטובר 2019 היזם דוידי החליף את החברה הקודמת ומי שתפסה את מקומה הייתה חברת הניהול בבעלותו של חיים דיין, אולם, הדיירים סברו שהם רשאים להביא חברה מטעמם וכאן הסכסוך עלה מדרגה, כאשר החלו ניסיונות להוציא את החברה בבעלות חיים דיין מהבניין בכוח ומבלי להמתין להחלטה שיפוטית בעניין. הרוחות בבניין סערו, כאשר מתנגדיו של דוידי החליטו לקחת את החוק לידיים, הסירו שלטים של דיין מהכניסה, והכניסו חברת ניהול חדשה מטעמם. יצוין כי רבים מהם, בעקבות הסכסוך, החליטו שלא לשלם את דמי הניהול בחודשים האחרונים.

דיין עצמו פנה לעורכת הדין הילה רווח – שוכרת משרד במבנה – ולשעבר היועצת המשפטית של עיריית אשקלון, בבקשה כי תייצג אותו בבית המשפט.

עו"ד הילה רווח. צילום: עדי תשובה

עו"ד הילה רווח. צילום: עדי תשובה

בשיתוף עם עורכי הדין אורטל חמדני ושרון וקנין היא פנתה לבית המשפט וטענה כי על פי החוק – דוידי, היזם אשר בנה את המבנה, רשאי לקבוע את זהותה של חברת הניהול למשך שלוש השנים הראשונות, כפי שמצוין בהסכם המכר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במוצאי השבת, קבע השופט עידו כפכפי כי המצב ישוב לקדמותו, תוך שהוא מותח בקורת חריפה על עקירת רכושו של חיים דיין, מתוך כוונה להכניס חברת ניהול אחרת למקום. “המבקשת (המיוצגת ע”י עו”ד רווח) זכאית לקביעת הסעד הזמני לו עתרה. אולם אין חולק כי משמעותה בפועל הוא השבת המצב לקדמותו, ומתן צו עשה יחד עם צו מניעה”, נימק השופט.

בהמשך מוסיף השופט כי ,”נאסר על המשיבות לבצע כל מעשה שיש בו כדי לשבש את פעולת המבקשת בבניין, מכוח ההסכם בין המבקשת ליזם, נאסר על כל הכנסת גורם אחר זולת המבקשת לביצוע עבודות תחזוקה בבניין”, וכך לאחר חודשים ארוכים של סכסוך, הגיעה השבוע המנוחה והנחלה למבנה המפואר. מבחינתה של עו”ד רווח, מדובר בניצחון גדול ראשון מאז עזבה את הכיסא הנוח של היועצת המשפטית של עיריית אשקלון.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר