מגדלי הריביירה באשקלון. הסאגה המשפטית עדיין לא תמה. צילום: אלירם משה

המתווך מול היזמים: פרשת הריביירה באשקלון מגיעה שוב לפתחו של בית המשפט

הסכסוך ארוך השנים עשוי להסתיים בחודשים הקרובים כשבית המשפט העליון יאמר את דברו באשר לערעורים שהגישו שני הצדדים

פורסם בתאריך: 1.6.20 12:07

     

הסכסוך בין יזמי הריביירה באשקלון לבין המתווך שעמל באותם ימים על הבאת לקוחות למקום, חוזר לפתחו של בית המשפט.

מדובר בסכסוך שנמשך כבר שנים רבות כאשר במרכזו עומד הסכם בין היזמים חיים ואבי תורג'מן שהקימו את הפרוייקט לבין המתווך אריק דדון בעל חברת תיווך ושיווק נדל"ן שהיה לו הסכם בלעדיות להשכרת כ-140 יחידות נופש בפרויקט היוקרתי. הצדדים כבר הגיעו להליך משפטי בבית המשפט המחוזי אשר דחה את טענותיו של דדון וחייב אותו לשלם ליזמים כ-150 אלף שקלים.

כעת מגישים שני הצדדים ערעור על ההחלטה. היזמים מצידם טוענים כי על המתווך לפצות אותם בהרבה יותר משפסק המחוזי. המתווך מצידו הגיש ערעור מנגד שבו הוא דורש מבית המשפט לשנות את הפסיקה של המחוזי ולפצות אותו בכ-5 מיליוני שקלים בתואנה שהיזמים ביטלו ההסכם בטענה לאיחור בהעברת תקבולים עבור 2 אחוזים מהדירות.

מגדלי הריביירה באשקלון. הסאגה המשפטית עדיין לא תמה. צילום: אלירם משה

לטענתו של דדון לפני החתימה על ההסכם, הוא החזיק בזכויות שכירות לכ-55 דירות בפרויקט, מה שהניב לו רווח חודשי של כ-100 אלף שקלים. בערעורו הוא טוען כי על פי ההסכם החדש, קיבל בלעדיות ל-5 שנים עם אופציה לשנתיים נוספות, כמתווך ומשווק בלעדי של 138 דירות בפרויקט. כתנאי להסכם החדש, הוא התחייב להעביר כ-55 חוזי השכירות מההסכם הקודם.

לאחר מספר חודשים, האחים תורג'מן הודיעו לו על ביטול ההסכם, זאת בטענה כי לא הפיק מספר קבלות מיד עם קבלת התשלום מהשוכרים.

עו"ד ארז אסרף, שמייצג את דדון טוען כי שני הצדדים הסכימו כי כ-98 אחוזים מתקבולי השכירות הועברו ישירות לחשבונות הבנק של בעלי הפרויקט. "לכן גם אם המתווך הפיק מספר קבלות באיחור קל, הרי שלבעלי הפרויקט לא נגרם כל נזק ולאחר שהפנו את תשומת ליבו לעניין, הוא מיד הנפיק הקבלות והעביר את התשלום", נמסר בהודעה מטעמו.

לטענתו של המתווך, לאחר שהעבירו על שמם כ-55 חוזים של בעלי דירות מכוח הסכם הבלעדיות וגבו את דמי השכירות ישירות לחשבונם, נישלו אותו בעלי הפרויקט מתשלומי עמלות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עו"ד אסרף טוען בערעור כי טעה ביהמ"ש המחוזי כשקבע כי ההסכם בין הצדדים איננו הסכם בלעדיות, וכן כי בית המשפט המחוזי לא הבין כלל את מהות ההתקשרות העסקית שבין הצדדים. על פי ההסכם גם דירות שיושכרו ישירות על ידי הבעלים, שלא באמצעות המתווך, ייזכו אותו בעמלה. ביהמ"ש המחוזי לא נתן דעתו לכך שהכספים שבהם החזיק המתווך עבור בעלי הפרויקט זניחים לעומת הכספים שהיו חייבים לו עבור עמלות.

היזם אבי תורג'מן מסר היום: "העניין מצוי בהליך של ערעור בפני בית המשפט העליון. אני מאמין במערכת המשפט שתכריע לטובתי כפי שהכריעה עד כה וטענותיו של אריק דדון שנדחו על ידי בית המשפט המחוזי יידחו גם על ידי בית המשפט העליון".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר