עצור. צילום: דוברות המשטרה
עצור. צילום: דוברות המשטרה

3.5 שנות מאסר לתושב אשקלון שהניח מטען בביתו של בעל חוב

מכלוף חיים דהן מאשקלון הודה, במסגרת הסדר טיעון, כי הניח מטען חבלה בכניסה לבית בזמן שמשפחה עם ילדים שהו בו. אחד הילדים שרצה ללכת לבית הספר גילה את המטען

פורסם בתאריך: 3.3.20 16:43

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל הסדר טיעון במשפטו של מכלוף חיים דהן, צעיר תושב אשקלון בן 29 אשר הואשם בכך שהניח מטען חבלה על דלת בבית מגורים באשדוד.

האירוע עליו נסוב כתב האישום התרחש בתחילת הקיץ האחרון. דהן הגיע מנתניה סמוך לשעה 1:00 בלילה עם מטען חבלה, לבניין מגורים ברחוב שוהם באשדוד, עלה לקומה הרביעית והצמיד באמצעות מגנט את המטען לדלת דירה בה התגוררה משפחה.

מטען חבלה. צילום: מורן מעיין/ג'יני

מטען חבלה. אילוסטרציה: מורן מעיין/ג'יני

לקראת השעה 8:00 בבוקר ביקשו בני המשפחה לצאת למוסדות הלימודים. הדלת נפתחה והילד הפנה את תשומת ליבו למטען שמוצמד לדלת. על פי גרסת המשטרה הראשונה, תקלה טכנית מנעה את הפיצוץ שיועד להתרחש עם פתיחת הדלת וחייהם של חפים מפשע ניצלו.

המשטרה הוזעקה למקום וחבלן שטיפל בזירה פירק את המטען ללא נפגעים. רק לאחר מכן, התברר כי המטען לא היה תקין.

חקירת המשטרה ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים תוך שימוש גם במצלמות האבטחה של הבניין הובילה למעצרם של שניים, לאחר שלושה שבועות.

לאחר המעצר, הגיעו השוטרים לביתו של דהן ברחוב אלי כהן ושם, בתוך דירה בבניין, הם מצאו נשק וחומרי נפץ. גם עובדה זו נוספה לכתב האישום שהוגש נגד מכלוף.

פחות מחודש לאחר המעצר הוגש כתב אישום נגד האשקלוני. המניע, על פי הערכת המשטרה הוא חוב שהיה לאבי המשפחה בשוק האפור.

לאחרונה הגיעו סנגוריו של דהן, עורכי הדין שני מורן ומשה יוחאי להסדר טיעון עם התובעת בפרקליטות מחוז דרום, עו"ד הילה דרימר יאיר. סעיפי אישום בגין נשיאה והובלת נשק נמחקו מכתב האישום המתוקן.

על פי ההסדר שכאמור כבר אושר על ידי בית המשפט המחוזי, דהן הודה בכתב אישום המתוקן שהוגש נגדו, הורשע בעבירות של: נסיון לחבול בחומר נפץ ועבירות בנשק (החזקה) ועל פי הסכמת הצדדים דהן צפוי לרצות 45 חודשי מאסר בפועל בניכוי התקופה בה הוא שוהה במעצר מאז נעצר. עוד יפצה דהן את המשפחה ב-15,000 שקלים שיופקדו בקופת בית המשפט עוד לפני מתן גזר הדין.

"לא היה ניסיון להפעלת המטען". עורכת הדין שני מורן

הדיון שבו מקווים הצדדים שהשופט יואל עדן מבית המשפט המחוזי יאשר את העונש כפי שהוסכם ביניהם יתקיים בתחילת חודש יוני הקרוב, כשנה לאחר הלילה שבו בוצעה העבירה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"מדובר בהסדר שהושג על רקע טענותינו בדבר פגמים בתרגיל חקירה שנערך שלא כדין על ידי המשטרה, וכן בשל חוו"ד מומחה מטעמנו אשר קבע כי לא היה כל ניסיון להפעלת המטען שהוצמד לדלת" מסרה עו"ד שני מורן וגם ביקרה את התנהלות המשטרה בתיק "להבא, טוב תעשה המשטרה באם תימנע מביצוע תרגילי חקירה פסולים תוך פגיעה בזכויות חשודים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר