עצור. צילום: דוברות המשטרה
עצור. צילום: דוברות המשטרה

אישום: הניח מטען חבלה בדירה עם ילדים

מכלוף דהן מאשקלון מואשם כי הצמיד מטען חבלה לדלת דירה של משפחה באשדוד, ככל הנראה בשל חוב כספי של האב. עקבות ד.נ.א שנמצאו על המטען הובילו את חוקרי המשטרה לביתו שברחוב אלי כהן, שם אותרה מעבדת חבלה. עורכת דינו: "מרשי מכחיש מכל את המיוחס לו"

פורסם בתאריך: 13.8.19 12:17

     

חייהם של אישה צעירה ושני ילדיה הקטנים היו יכולים להיגדע באופן טראגי זאת לאחר שמטען חבלה הוצמד לדלת ביתם שבאשדוד על ידי צעיר תושב אשקלון.

על פי כתב אישום שהוגש לאחרונה, את המטען הניח מכלוף חיים דהן, תושב אשקלון שנעצר לפני כשבועיים בביתו ברחוב אלי כהן באשקלון ובביתו נמצאה מעבדת חבלה. דהן נעצר בזכות חקירה שביצעו חוקרי המשטרה ואשר הובילה אותם לביתו בחשד שהוא זה שאחראי להנחת המטען באשדוד.

המטען המסוכן הונח לפני כחודש וחצי. דהן, בן 29 הוסע על ידי צעיר אחר תושב מודיעין, ברכב מנתניה כאשר באמתחתו מטען חבלה מאולתר שהורכב משני צינורות מתכת מחוברים שהכילו אבק שריפה, תערובת נפץ ופתילי הדלקה ומשני ראשי הדלקה חשמליים אליהם הוצמד טלפון סלולרי שהתקשרות אליו מפעילה את המטען.

מטען חבלה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

מטען חבלה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

הנהג הונחה להשאיר את הטלפון הנייד שלו בנתניה כדי להקשות על החוקרים המשתמשים באיכון סלולרי כדי להוכיח את חשדם להימצאותו של חשוד במקום מסוים במועד מסוים.

השניים הגיעו לאשדוד והגיעו עד לבניין מגורים בהם מתגוררת משפחה שאבי המשפחה ככל הנראה חייב לאשקלוני כסף. חוקרי המשטרה מצאו בביתו רשימה שנראית כרשימה של בעלי חוב ואחד מהם הוא א' תושב אשדוד. האיש יצא מהארץ חודשים לפני כן וטרם שב לארץ. מי שהיו בביתו הם אישתו ושני ילדיו הקטנים. דהן, כך מגלה כתב האישום, ניסה כמה פעמים להתקשר לאישה, ככל הנראה כדי לבקש להחזיר את החוב אך זו לא ענתה לו.

בטרם נכנסו לאשדוד עבר דהן לחלק האחורי של הרכב והחליף את לבושו לבגדים כהים הכוללים גם קפוצ'ון המכסה את הראש. הרכב הגיע בסמוך לבניין המגורים, דהן כך על פי כתב האישום, ירד כשפניו מכוסות באמצעות הקפוצ'ון וניגש לדלת הדירה, באמצעות מגנט הוא הצמיד את המטען לדלת הדירה והסתלק מהמקום. מאוחר יותר תספר הדיירת שחייה ניצלו, ששמעה רחשים בדלת דירתה סמוך לשעה 2:30 אך לא ייחסה להם חשיבות.

מטען חבלה. צילום: מורן מעיין/ג'יני

מטען חבלה. צילום: מורן מעיין/ג'יני

על פי כתב האישום, השניים חזרו חזרה לנתניה, שם ביקש דהן משותפו להשליך את הבגדים הכהים שבינתיים פשט בפחים שונים ברחבי נתניה.

סמוך לשעה 8:00 בבוקר, לאחר התארגנות ליום עבודה וללימודים רצתה האישה לצאת מביתה יחד עם שני ילדיה. כאשר הדלת נפתחה ואחד הילדים עמד לצאת מהבית, הוא הבחין כי לדלת מוצמד מטען חבלה, הילד קרא לאימו וזו הזעיקה את המשטרה.

חבלני המשטרה פירקו את המטען בהצלחה וחוקרי המשטרה החלו לחקור את האירוע.

במהלך החקירה הגיעו החוקרים למצלמות הסמוכות לבניין שבסרטונים נראה רכבו של הצעיר ממודיעין מגיע לפתח הבניין. במצלמות רחוב שונות הפזורות ברחבי אשדוד תועד מסלול הנסיעה של הרכב מהכניסה לאשדוד ועד לבניין המדובר.

על האיזולירבנד שבאמצעותו אוגד המטען נמצא ד.נ.א של האשקלוני וזו הסגירה את מעורבותו באירוע.

שני החשודים נעצרו לחקירה. בביתו של דהן ברחוב אלי כהן איתרו השוטרים בתוך חדר נעול ובו אמצעי לחימה צבאיים ותחמושת: לבנת חבלה, נפץ חבלה אמריקאי ושישה עשר כדורי אקדח. בדירה איתרו החוקרים גם משדרים אלחוטיים, גלילי דבק, כרטיסי SIM וכרטיסי זיכרון וברכבו נמצא מקלט אלחוטי ציוד שנהוג לעשות בו שימוש בעולם הפשע.

תחמושת. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

במהלך השעות הארוכות של החקירה ולאחר תרגילי חקירה ביצעו החוקרים  בצורה מתוחכמת, החל הנהג לספר את השתלשלות האירועים וזו הביאה להגשת כתבי אישום נגד השניים.

נגד דהן האשקלוני הוגש כתב אישום חמור. הסעיפים: ניסיון לחבול בחומר נפץ ושני סעיפי עבירות נשק.

נגד שותפו, תושב מודיעין הוגש כתב אישום חמור פחות. הסעיפים: שונים מתן אמצעים לביצוע פשע, שיבוש הליכי משפט וסיוע לאחר מעשה.

הדיונים שיחלו בקרוב יתנהלו בבית משפט השלום באשקלון.

עורכת הדין שני מורן המייצגת את האשקלוני מסרה בתגובה לכתב האישום: "מרשי מכחיש מכל את המיוחס לו ואין לו כל סיבה או מניע, לנסות ולפגוע באחרים. כתב האישום הוגש בימים האחרונים, אנו נלמד את חומר הראיות בתיק, ונפעל להוכחת חפותו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר