עו"ד עמיר ג'ורגי' מקבל את פניהם של שמעוני ופונטה בפתח אולם הדיונים בבית המשפט

מתקרבים לסוף: נדחתה בקשת ההגנה במשפט שמעוני

סנגורו של משה פונטה, נאשם מספר 4, בפרשת שמעוני טען כי עד המדינה שיקר בעדותו ודרש חומרי חקירה. השופטת דחתה את בקשתו ושללה חלק מטענותיו

פורסם בתאריך: 18.6.19 19:28

     

השופטת לימור מרגולין-יחידי, אשר דנה במשפטו של ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, דחתה אתמול את בקשת ההגנה לקבל חומרי חקירה הנוגעים לעד המדינה בתיק – חוסה לימברק. היא דחתה את הבקשה, "לא מצאתי כי יש כל בסיס לבקשה ואף לא ראיתי צורך לעיין בחומרים כדי לקבל את החלטתי זו", כתבה השופטת.

עד המדינה, חוסה לימברק

את הבקשה הגיש עו"ד עמיר גורג'י כאשר לטענתו עד המדינה בתיק, חוסה לימברק לא אמר אמת בעדותו. לימברק שהיה נהגו של איש העסקים גבי מגנזי, סיפר כי הביא 100 אלף ש"ח למקורבו של שמעוני, משה פונטה, כסף שעבר לידי שמעוני, לכאורה.

בעדותו סיפר לימברק גם כיצד שיחד של ראש מועצת מטה יהודה משה דדון, והביא לו 100 אלף ש"ח במסעדת טופולופומפו. אלא שלדברי ג'ורג'י ישנן ראיות שטוענות כי בן משפחה של לימברק הביא את הכסף ולא הוא.

גבי מגנזי. צילום: עופר וקנין

גבי מגנזי בהארכת מעצרו בפרשת "מטה יהודה". צילום: עופר וקנין

הפרקליטות התובעות, עוה"ד קרן צבירן והילה גבאי, הגיבו לטענות הללו בהרחבה ובפתח תגובתם כתבו כי הבקשה של ג'ורג'י מלאה האשמות חמורות "מאין כמוהן" כנגד הפרקליטות, "תוך סילוף ועיוות עובדות הידועות לו לאשורן. המאשימה תתייחס באופן עניני לעובדות, ולא לתאוריות הקונספירציה המופרכות".

התובעות עורכות הדין קרן צבירן והילה גבאי

התובעות בתיק: עורכות הדין קרן צבירן והילה גבאי


באותו עניין:


עוד טענו בפרקליטות כי עו"ד ג'ורג'י ידע את המידע הזה כבר לפני זמן ותהו מדוע "נזכר לבצע פנייה שכזו רק כעת, לאחר סיום שמיעת הראיות בתיק על בסיס מידע שקיים אצלו זה מכבר? כיצד זה שעתה הפך הנושא כה דרמטי? המאשימה סבורה כי התשובה לדברים ברורה וכי לא מדובר בתזמון מקרי. חשיבותם של הדברים נולדה רק לאחר שהסתיימה חקירתו הנגדית של פונטה. אל מול עדותו המרשימה של חוסה בבית המשפט, עדות המחוזקת בראיות נוספות חיצוניות, שיחות טלפון, תכתובות ורשומות יומן ניצבת גרסתו הכבושה של פונטה אשר שמר על זכות השתיקה בחקירתו, גרסה שלא עמדה בחקירה הנגדית בבית המשפט, שלא נמצאה כל ראיה נוספת לתמוך אותה, והוא אף לא הביא לעדות מטעמו כל עד הנדרש על מנת לבסס את גרסתו לרבות גבי מגנזי. משנוכחה ההגנה כי אלו פני הדברים לא היה מנוס בידיה מלפנות לתוכנית חלופית להתמודדות עם הראיות כנגד פונטה".

עו"ד עמיר ג'ורג'י

עו"ד עמיר ג'ורג'י

בדיון שהתקיים אתמול, בו השתתף גם איתמר שמעוני בעצמו, ולאחר שעו"ד ג'ורג'י טען את טענותיו הורתה השופטת לפרקליטות שלא להשיב וכתבה כי עשתה זאת לאחר שלא מצאה "כי יש כל בסיס לבקשה ואף לא ראיתי צורך לעיין בחומרים כדי לקבל את החלטתי זו", כתבה השופטת בהחלטתה והוסיפה כי "לאחר בחינת הטענות עולה בבירור שמדובר בחומרים הנוגעים לפרשייה הנפרדת וגם העדויות הנוספות שנאספו נוגעות לפרשייה הנפרדת ולה בלבד. גם לאחר שלקחתי בחשבון שביחס לעד מדינה שאלת האמינות היא משמעותית מאוד ובית המשפט נוהג ליתן מרחב בהקשרה, הגעתי למסקנה שכל תכלית החומרים האמורים היא כדי לקעקע לשיטת ההגנה את אמינותו של עד המדינה, בנושא שאינו קשור למעשים שלפניי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כעת נמצא משפט שמעוני בשלב הסיכומים, כאשר התביעה אמורה להגיש את סיכומיה עד ל-1 ביולי ואילו הסנגורים אמורים להגיש את הסיכומים שלהם עד ל-15 באוגוסט. השלב הבא הוא הכרעת הדין שתקבע אם הנאשמים מורשעים או זכאים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר