עד המדינה, חוסה לימברק
עד המדינה, חוסה לימברק

משפט שמעוני: ההגנה טוענת לעדות שקר והסתרת מידע מצד הפרקליטות

סנגורו של משה פונטה טוען כי ישנן ראיות לכך שעד המדינה לא אמר אמת על דוכן העדים בידיעת הפרקליטות ודורש לקבל חומרי חקירה. בפרקליטות טוענים כי זה לא נכון ומדובר בניסיון של ההגנה לדחות את סיום המשפט של שמעוני. מחר בבוקר יתקיים דיון בעניין

פורסם בתאריך: 16.6.19 10:42

     

בקשה בהולה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב מבקשת לקיים דיון מיוחד במשפטו של ראש העירייה לשעבר איתמר שמעוני ולקבל חומרי חקירה ספציפיים. על פי הבקשה שהגיש עו”ד עמיר ג’ורג’י, סנגורו של משה פונטה, יש בחומרים הללו ראיות כי עד המדינה בתיק, חוסה לימברק, לא אמר אמת על הדוכן בידיעת הפרקליטות.

כזכור, משה פונטה, אחד האנשים הקרובים לאיתמר שמעוני, מואשם כי קיבל מלימברק, שהיה נהגו של איש העסקים גבי מגנזי, 100 אלף שקלים, שאותם העביר לשמעוני.

גבי מגנזי. צילום: עופר וקנין

גבי מגנזי בהארכת מעצרו בפרשת "מטה יהודה". צילום: עופר וקנין

לימברק הוא גם עד מדינה בתיק של מטה יהודה, שבו הואשם והורשע משה דדון, ראש המועצה. בעדותו במשפט שמעוני הוא סיפר גם על ההתרחשויות במטה יהודה ותיארר כיצד שיחד את ראש המועצה שם. הוא סיפר כי הגיע לפגוש את דדון במסעדת טופולופומפו בתל אביב. “היו לי באוטו מעטפות של תכניות בנייה ושמתי בפנים (את הכסף) והבאתי לו. הוא אמר לי ‘אלה תכניות חדשות של המועצה?’ אמרתי לו כן”, סיפר לימברק בעדותו.

מסעדת טופולופומפו. צילום: דודו בכר

אלא שג’ורג’י טוען כי לפני ימים מספר הגיע לידיו מידע אחר. המידע הגיע במסגרת השימוע החלקי שנערך למגנזי, שבו התברר כי ישנה עדת מדינה נוספת מלבד לימברק, והיא ישבה אז במסעדה ונחשבה אשת סודו של דדון. “כפי שנודע להגנה, עדה זו היא אשר הייתה אחראית על כספי שוחד שהתקבלו אצל דדון והיא אשר הייתה אחראית על הסתרתם וניהולם על פי הוראות ראש המועצה דדון… כפי הידוע להגנה, היא תיארה את העברת הכסף בתוך תכניות על ידי בחור צעיר בגיל ה-20 לערך וללא שום תיאור שדומה למראהו או לגילו של חוסה”.

בהגנה טוענים כי מדובר בבן משפחה של לימברק, ולטענתם אותו בן משפחה אף הודה כי הוא היה זה שהעביר את התכניות לדדון, אך לטענתו לא ידע כי יש בתוכן שטרות כסף.

“עוד נודע לנו כי באותו היום של האירוע המדובר עקבה יחידת העיקוב של להב 433 אחרי מגנזי וחוסה ואף צילמה את פגישת חוסה עם בן משפחתו טרם העברת הכסף כפי שצוין לעיל. בנוסף, יצוין כי על פי המידע שהתקבל אצלנו דיווחה יחידת העיקוב כי עד המדינה חוסה כלל לא נכנס למסעדת טופולופומפו באירוע המדובר, וזאת בניגוד גמור לעדותו של האחרון”.

איתמר שמעוני, עו"ד עמיר ג'ורג'י ומשה פונטה

איתמר שמעוני, עו"ד עמיר ג'ורג'י ומשה פונטה

עוד מזכיר ג’ורג’י כי הפרקליטות ביקשה להעיד את לימברק בבהילות בשל “חשש כבד וממשי” שלא ניתן יהיה להעיד אותו בהמשך. לדעת הסנגור, חקירתו של בן המשפחה היא שגרמה ללימברק לחזור בו מהרצון להעיד ועוררה את החשש הזה. עוד טען גורג’י כי סמוך לעדותו של לימברק זומן בן המשפחה לעדות והסיבה “כך נראה, בניסיונה של המאשימה 'להזהיר' את חוסה שמא יבחר ליתן עדות אשר אינה תואמת את ציפיית המאשימה”.

לאור זאת ביקש הסנגור כי בית המשפט יורה לפרקליטות להעביר לו כל חומר שקשור לפרשת מטה יהודה כולל העדויות של עדת המדינה, עדות בן המשפחה ודו”חות העיקוב של להב 433 מליד מסעדת טופולופומפו.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2Xc39PK


בצוות ההגנה תולים תקוות רבות בחומרים הללו ומקווים למוטט בכך את אמינותו של עד המדינה ולהסיר מהשולחן בעצם, את האישום לשוחד מצד איש העסקים גבי מגנזי.

בפרקליטות השיבו לטענות הללו עוד במכתב קודם ששלחו לג’ורג’י, ובו כתבו התובעות עוה”ד קרן צבירן והילה גבאי כי עדותו של עד המדינה חוסה לימברק בעניין מסעדת טופולופומפו אינה שקרית. וכי אם חומרי החקירה הללו הם רלוונטיים, היה עליו לבקשם לפני זמן, "בשל כך, דומה כי כל מטרת בקשתך היא לערוך ‘מסע דיג’, באופן שיחייב את בית המשפט לדחות את סיומו של התיק". במקביל הודיעו בפרקליטות כי אין להם התנגדות לקיום דיון בעניין.

התובעות עורכות הדין קרן צבירן והילה גבאי

"מסע דיג". התובעות בתיק שמעוני: עורכות הדין קרן צבירן והילה גבאי

למרות שהמשפט כבר הסתיים וכעת מתקיים שלב הסיכומים, קיבלה השופטת לימור מרגולין-יחידי את הבקשה וקבעה דיון בעניין מחר בבוקר.

מפרקליטות מחוז ת"א מיסוי וכלכלה נמסר: "ההליך שנפתח בבקשת ההגנה לפי סעיף 74 לחוק סדר הדין הפלילי תלוי ועומד בבית המשפט, תגובת המדינה לבקשה תוגש לבית המשפט בהתאם להחלטתו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר