פרץ מצרפי
פרץ מצרפי

אין כלום: בוטל כתב האישום נגד פרץ מצרפי יו"ר הוועד בעשות

פרסום ראשון: שנה וחצי לאחר שהואשם בעבירות של גניבה ועבירות, ולאחר ניהול של הליך משפטי ארוך, ביטלה הפרקליטות את כתב האישום בהסכמה עם עורכת הדין שלו, לימור רוט-חזן שאמרה: "הצדק נעשה"

פורסם בתאריך: 1.1.19 10:45

     

שנה וחצי לאחר שהוגש כתב האישום נגדו, זוכה פרץ מצרפי יו"ר ועד העובדים לשעבר במפעל עשות אשקלון לאושר גדול. הפרקליטות הודיעה על ביטול כתב האישום נגדו בהסכמה עם עורכת הדין שלו, לימור רוט-חזן ועם עורכי דין של נאשם נוסף, עורכי הדין נס בן נתן ושני מורן.


באותו עניין:


הפרשה התפוצצה לפני כשלוש שנים, אז נעצר מצרפי, אז האיש החזק של מפעל עשות יחד עם קבלן פינוי פסולת מתכות בשם מאיר סבן (זבן) בחשד לעבירות של גניבה. לפני כשנה וחצי הוגש כתב האישום נגד מצרפי וזבן לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בגין עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, הפרת אמונים, הפרת אמונים בתאגיד, הלבנת הון ופעולה ברכוש אסור – כל אחד עפ"י חלקו, בגין מכירת פסולת מתכות של מפעל עשות שלא כדין.

לימור רוט חזן. צילום: אורי קריספין

עו"ד לימור רוט חזן. צילום: אורי קריספין

על פי כתב האישום, אשר הוגש אז באמצעות עו"ד שלום שיפר, עולה כי מצרפי כיהן בין השנים 2007 – 2015 כיו"ר ועד עובדי חברת עשות, שהינה חברה ציבורית העוסקת בייצור ציוד בטחוני, שבעלת השליטה בה היא תע"ש שהיא חברה ממשלתית. בין היתר היה מצרפי אחראי על מכירת פסולת המתכות של עשות ושימש בתפקיד זה עד לחודש 11/2015. מתוקף תפקידו היה מצרפי עובד ציבור. סבן היה הבעלים והמנהל של חברת א.מ. טיטניום (2004) בע"מ וחברת מ.ס. אשפה בע"מ, אשר עסקו בין השאר בפינוי פסולת מתכות וסחר בהן.

מצרפי וסבן הואשמו בכך שגנבו בצוותא פסולת מתכות מעשות בשווי של כ-935,000 ש"ח, בכך שמצרפי מכר את פסולת המתכות של עשות לחברות שבבעלות סבן במחיר נמוך משמעותית מהמחיר שאושר ע"י המפעל.

עשות אשקלון

עשות אשקלון

בנוסף, מצרפי הואשם בכך שאפשר לסבן לקחת פסולת מתכות מבלי לגבות תשלום כלשהו בהיקף של כ-713,000 ש"ח.

היום כאמור, לאחר הודעת הפרקליטות לבית המשפט על ביטול כתב האישום, קבע השופט יואל עדן כי כתב האישום נגד מצרפי וסבן בוטל.

עו"ד רוט-חזן מסרה בתגובה: "בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה היום על מחיקת כתב האישום כנגד פרץ מצרפי, יושב ראש הועד המיתולוגי של חברת עשות, אדם עתיר זכויות ופעלים, אשר ניהל בגופו מאבקים משך עשרות שנים למען זכויות העובדים בעשות. החלטת בית המשפט, מפי כבוד השופט יואל עדן, ניתנה היום לאחר תום פרשת התביעה ולאחר שהוכח שלא נפל רבב במעשיו של פרץ מצרפי. אני מברכת על החלטת בית המשפט. אין ספק שהצדק נעשה וניהול המשפט הוכיח כי אדם יכול להיאבק מאבק עיקש וללא פשרות על חפותו המלאה ולהצליח".

עורכי הדין נס בן נתן ושני מורן

עורכי הדין נס בן נתן ושני מורן

עוה"ד שני מורן ונס בן נתן שייצגו את מאיר סבן: "מאיר סבן עמד על חפותו בתיק זה החל מהיום הראשון. מדובר באיש עסקים ישר ומקצועי, אשר הואשם בלא עוול בכפו. אנו שמחים ומברכים על החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, מפי כבוד השופט יואל עדן, אשר הורה על ביטול כתב האישום זאת לאחר מאבק משפטי ארוך ועיקש, במטרה להוציא את הצדק לאור"

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר