איתמר שמעוני, עורכי דינו ועופר שמעוני. צילום: דוד לוי
איתמר שמעוני, עורכי דינו ועופר שמעוני, היום בדיון

ללו אנקה במשפט שמעוני: "יואל דוידי קיבל דוחות במאות אלפי שקלים"

עובדים מעיריית החלו להעיד במשפטו של ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני. ללו אנקה סיפר על איומים שקיבל על חייו ועל הטלפונים מעופר שמעוני

פורסם בתאריך: 11.6.18 14:26

     

עוד יום של דיוני הוכחות במשפטו של ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני, מתחיל היום. עדותו של הפקח אלעד רוקח מוגשת בהסכמה והוא לא יעלה להעיד.

עדותו של מי שהיה מנהל מחלקת הפיקוח בזמן הרלוונטי לכתב האישום, ללו אנקה, נשמעה לאחר עדותו של איש הפיקוח על הרישוי, נסים סלוק. סלוק עבד כמפקח בניה בעיריית אשקלון משנת 2010 עד סוף 2015. סלוק, פוטר מתפקידו וכפי שיספר ללו אנקה בהמשך היום, הגיעו טענות כי סלוק כתב דוחות לדוידי.

לאחר שבפרקליטות הסכימו שלא לחקור את סלוק, התחילה חקירה נגדית על ידי עו"ד מנחם רובינשטיין, סנגורו של איתמר שמעוני.

נסים סלוק. צילום: יוסי פרטוק

עו"ד רובינשטיין: יום אחד הוזמנת על ידי מהנדס העיר דוד ירון ומנהל אגף רישוי, פרדי אברג'ל ושהתקבל מכתב אנונימי בעניינך ובסופו של דבר, סיכמת עם אברג'ל והמהנדס שאתה מסיים את עבודתך.

סלוק: לא מדויק. היו לי שיחות בירור לפני כן. הייתה לי שיחה, ישבתי אצל סגן ראש העיר, אפי מור והוא אמר לי: אתה מושחת, אתה לוקח שוחד.

שאלה: אברג'ל וירון הובילו אותך לזה שתסיים את עבודתך.

תשובה: לא מדויק. הם העבירו את זה לדרגים גבוהים ובסוף פוטרתי. לקח לזה שמונה חודשים, הם ציפו שאתפטר מעצמי.

עדותו של סלוק, הייתה קצרה והשופטת אף תהתה על עצם העדות עצמה.

לאחר מכן החלה עדותו של אנקה כשהוא טוען כי בעדותו במשטרה ישנה עובדה שאינו מסכים לה. לא בוצעה חקירה ראשית מטעם הפרקליטות, עדותו הוגשה בהסכמה.

החלה חקירה נגדית מצד עו"ד גבריאל רפפורט, סנגורו של איתמר שמעוני.

רפפורט: איתמר נכנס ללשכה והכריז מלחמת חורמה בפשיעה בעיר.

אנקה: בינואר 14 מוניתי למנהל מחלקת הפיקוח וממונה על השיטור העירוני. בפגישה הראשונה אצל ראש העיר קיימנו שולחן עגול עם נציגי משטרה והוכרזה מלחמת חורמה על ארגוני הפשיעה. במשך שנתיים הייתה עבודה אינטנסיבית 24/7, נלחמנו בחופי הים בארגוני פשיעה, שהשכירו כיסאות ומימשנו צווי הריסה כנגד ראש ארגון פשע, סגרנו מגרשי רכבים בשכונת מגדל. המון זמן הייתי מאוים. זו הייתה עבודה מסביב לשעון נגד ארגוני פשיעה.

שאלה: משנת 95' אתה בעירייה וכך המלחמה הזו שהתחילה עם כניסתו של איתמר ללשכה, לא הייתה קיימת עד אז.

תשובה: בינואר 14 מוניתי ולפני כן במשך עשור הייתי רכז. עבדנו פרווה, אפשר לבדוק את העבר של המחלקה. אפשר לראות את זה במחשב, את כל העשייה שעשינו במשך שנתיים לא עשינו לפני במשך עשור.

שאלה: למה אתה מייחס את זה?

תשובה: מדיניות של ראש עיר. לחסל כל מה שלא חוקי.

שאלה: החריגות, היו קיימים שנים קודם.

תשובה: שנים על גבי שנים. הייתה מדיניות של ראשי ערים להחליק דברים. לא ראינו לא שמענו.

ללו אנקה מחוץ לבית המשפט. צילום: יוסי פרטוק

ללו אנקה מחוץ לבית המשפט. צילום: יוסי פרטוק

בשלב הזה מקרין עו"ד רפפורט סרטון מחדשות 2 בנוגע לשריפת הכסאות בחוף הים ומבקש מאנקה להתייחס אליהן.

אנקה: היה מונופול בחופי הים באשקלון, כל כיסא במחיר גבוה, החלטנו בעירייה להילחם בזה. שמעוני הורה לנו להילחם בזה. החלטנו לצאת למכרז שאומר שמי שיזכה ישכיר כל דבר ב-5 שקלים. יצאנו למכרז והיה זוכה במכרז הזה, אנשים נורמטיביים שעדיין שם בחוף הים. המקרה של השריפה, הם שמו קונטיינר כדי לאחסן את הכיסאות וזו השריפה שראיתם. אותם זוכים קיבלו גם איומים.

באותו עניין:

עו"ד רפפורט: עוד גורמים סבלו מאיומים התנכלויות, פיזית?

אנקה: לא יודע ספציפית, אבל אני יכול לומר לך על עצמי שאת מדיניות ראש העיר קיימתי והייתי מאוים. קראו לי למשטרה ואמרו לי שיש איומים. אותו אחד שנעצר, קיבלתי ממנו טלפונים מבית הסוהר.

שאלה: מי היה אמור להנחות?

תשובה: הייתה צריכה לרדת הנחיה של ראש העיר. לאף אחד לא היה אכפת לו מה שקורה בעיר. הייתי מנהל פיקוח שלוש שנים והיא הייתה אינטנסיבית. לא לראות את הבית. אני מקבל טלפון משמעוני ב-11 בלילה שאם הוא ראה משהו שלא נראה לו והיה קורא לכולם. עובדים לא אהבו את זה, כי היינו באים בבוקר מדפיסים כרטיס וזהו. אני לא אזכיר שמות של עובדים ואני לא רוצה שהדברים יצאו.

שאלה: את מי בעצם אמור להנחות ראש העיר כדי להוביל את הפיקוח?

את סגן ראש העיר, אפי מור, הממונה על הביטחון. ההנחיות הועברו לאפי מור והיינו אני, נציג משטרה ויועץ משפטי. כך ירדו הנחיות מלמעלה למטה.

בשלב הזה מציג רפפורט מצגת על תוכנית עבודה של העירייה של סיכום שנת 2014. במצגת רואים עלייה של עשרות אחוזים בדוחות של הפיקוח העירוני.

שאלה: למי אפשר לייחס את זה?

תשובה: איתמר שמעוני הנחיות חד משמעיות למגר את הפשע והחריגות בעיר.

בהמשך המצגת, מוצגים אכיפות שביצעה העירייה.

שאלה: מה היה חלקו של מהנדס העיר, דוד ירון?

תשובה: שטחים ציבוריים זה מחלקת הפיקוח. שטחים פרטיים זה מנהל הנדסה. היו מלא חריגות בשטחים פרטיים ולא יכולנו לפעול ללא צו.


רוצים לדעת לפני כולם?

לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


שאלה: יואל דוידי קיבל ממך צווים או דו"חות?

תשובה: לגבי יואל דוידי, הוא קיבל דו"חות במאות אלפי שקלים והיו ימים שנפלנו על יואל בסכומים חסרי תקדים. 2/3 דוחות ביום כל אחד באלפי שקלים.

שאלה: על אילו עבירות?

תשובה: השלכת פסולת. עשיתי לו צו הפסקת עבודה, בגלל סיכון לעוברים והשבים. שני צווים יצאו שם בבניין פאר ויואל קיבל דו"חות בוודאות.

סנגורו של של עופר שמעוני, עו"ד אשר אוחיון, החל לחקור אף הוא את אנקה.

עו"ד אוחיון: אמרת שמנהל הנדסה אמור לטפל. יש את מועדון הלופט ששייך לרון ירון.

אנקה: זה היה מקום פרטי שהושכר לגורמים עבריינים. הייתה מלחמת חורמה כנגד אותם גורמים. היו לי פגישות עם רוני ירון ועם בעלי הלופט כי הדוחות יצאו בהתחלה על ירון. כשהוא ראה את הדו"חות הוא נפגש איתי ועם השוכרים ושם הוא ביקש להחליף בעלות. השוכרים עלו לרישוי עסקים והחליפו בעלים על שם בחור אשדודי.

השופטת: איך אתה יודע?

תשובה: כי כשירון ביקש להחליף את השמות לשמו של בחור שלא אזכיר את שמו ואז הוא הביא את אותו הבחור האשדודי.

השופטת: אני לא מקבלת את העדות הזו כעדות מידיעה אישית.

התובעות: עוה"ד הילה גבאי וקרן צבירן

התובעות: עוה"ד הילה גבאי וקרן צבירן

אוחיון: אתה מדבר על פעילות של מועדון שהבעלים שלו הוא אח של מהנדס העיר?

תשובה: לא יודע. לא אכפת לי.

השופטת ביקשה לברר אילו דו"חות קיבל המועדון.

אנקה: ניהול עסק ללא רישיון. כדי למגר את שתיית אלכוהול בקרב הנוער היינו באים עם ניידות רק כדי להציק.

אוחיון: איך מגיב מהנדס העיר לפגיעה באחיו על ידי איתמר?

לא שמעתי.

שאלה: ההודעה שלך במשטרה נמסרה ואתה רוצה להעיר משהו.

תשובה: סעיף 211/212 כתוב שאני מבצע שיחה לאישה שלי אבל לא אפשרו לי. חקרו אותי כמו עבריין. בסוף החקירה כתוב שסיימתי ב13:00 ואני סיימתי אותה ב15:40.

עופר שמעוני עם סנגורו עו"ד אשר אוחיון

אוחיון ממשיך: כמה שנים אתה מכיר את עופר?

אנקה: עלינו ליגה והוא הרים אותי על הכתפיים.

שאלה: מה משמעות המשפט, כל שני וחמישי קיבלתי שיחות מעופר ולא עניתי לו בכלל?

תשובה: עופר היה מתקשר אליי, לא הייתי עונה כי יש בקשות של תושבים שפנו אליו. הייתי מגיע לישיבות והיה אומר לי, גם אם אני מתקשר אליך, תעשה מה שמותר כי אנשים משגעים אותי.

שאלה: זה נכון שטוב הלב של עופר נודע למרחקים? והרבה אנשים פונים אליו כי הוא אחיו של ראש העיר. כמה פעמים ידעת שהוא מדבר איתך והאנשים האלה נמצאים לידו.

תשובה: כל הזמן ובגלל זה לא עניתי לו.

אנקה אישר כי עופר היה מתקשר אליך גם מחוץ לשעות העבודה ואמר: התושבים פונים אליו כאח של ראש העיר. לא בגלל שהוא עופר. פנו אליי כל הזמן ופונים אליי גם היום כשאני לא בתפקיד.

שאלה: שמעת מעוד פקידים שפונים לבן אדם לקצר הליך.

תשובה: פונים כדי לקצר הליך, זה קיים בכל מקום. אנחנו בעיר קטנה ואחד מכיר את השני. אני איש ידוע בעיר, קפטן הפועל אשקלון, 25 שנה בפיקוח העירוני.

שאלה: עופר התקשר אליך ואמר לך שיוסי דוידי נמצא לידו. בשיחה עצמה הוא אומר לך 'אני פה עם יוסי'. שאם אתה יכול לעשות משהו לגביו.

תשובה: אמרתי שאני אעשה, כך הייתי מחפף. כשרציתי לטפל טיפלתי. עובדה, אם עופר פנה אליי למה לא נותנים רישיון ליוסי, אז למה הוא לא פנה כעבור כמה ימים לברר מה קרה.

השופטת: אלו מסקנות ולא עובדות.

שאלה: אז אתה יכול להסביר לי למה נאמר לך שצריך להוריד את סלוק מהדו"חות?

תשובה: אמרו לי 'ללו, סלוק מתנכל', אבל הוא לא היה כפוף אליי, הוא ממנהל הנדסה.

שאלה: כשאתה אומר שתטפל, למה כוונתך?

תשובה: להתקשר ולברר, אבל לא עשיתי כלום. אפשר לבדוק את זה.

עו"ד נוית נגב, המייצגת את יואל דוידי המשיכה בחקירה.

נגב: אתה אמרת בחקירה שדפדפת אותו ולא ענית בכלל, אמרת 'אני עניתי רק בעניין של יוסי דוידי והפחונים טיפלתי'. יש דברים שהוא ביקש ממך לברר, לפעמים ביררת ולפעמים לא. למה אמרת שביררת רק על יוסי דוידי?

אנקה: הייתה חריגה של יוסי דוידי, שמשונית בשטח ציבורי. כשיוסי לא קיבל רישיון עסק זה לא היה בגלל השמשונית, אלא בגלל פחונים שמנהל הנדסה היה אמור לטפל. זה סיפור וביררתי אם הוא לא קיבל רישיון עסק בגלל השמשונית.

שאלה: אמרת שאת יואל דוידי אתה מכיר, אתה מגדיר את עצמך חבר שלו? אמרת בחקירה יואל דוידי הגדול.

תשובה: אמרתי שיוסי הוא האח הגדול של יואל דוידי.

שאלה: החוקר שאל אותך: תספר לי על יואל דוידי הגדול?

תשובה: החוקר לעג לי וחשבתי שזה חלק מהלעג שהוא לעג לי שאני אשאר עוד הרבה זמן שם. אני רואה שהורידו חלק גדול מהחקירה שלי. כשסיימתי את החקירה ואמרו לי תחתום, רציתי לחתום ולעוף משם. החוקר אמר לי זה יכול להסתיים מהר ואתה יכול להישאר שם הרבה זמן. אני מוכן להיבדק בפוליגרף וכל מה שנאמר פה זה האמת ורק האמת.

שאלה: נשאלת האם יואל דיבר איתך ואמרת שלא והחוקר אמר לך שיואל התקשר אליך 4 פעמים. אבל אני רואה שלא דיברתם כלל.

תשובה: נכון.

שאלה: יש תכתובת sms בינך לבין יואל שכותב לך 'ללו מה נשמע, תדאג בבקשה שהקרטוניה תחזור למקומה. תודה'. אני מבינה שהיה עניין עם קרטוניה מאחורי אחד העסקים של יואל, היא הפריעה לשכן והוא הזיז אותה והוא ביקש שהפיקוח יחזיר אותה.

תשובה: בשדרות ירושלים יש עסק של סופר של דוידי. במקום יש חניה, אם אני לא טועה פרטית ובחניה הזו ניתן היה להציב קרטוניה. פתח שם בחור פיצוציה וטען שהיא מפריעה לו והוא הזיז אותה ואז יואל ביקש שנחזיר ואני ומנהל האזור החזרנו את הקרטוניה למקום.

שאלה: אמרת שיש קבלנים שמקבלים הרבה דו"חות ושבאים כדי לסגור את זה.

תשובה: עם יואל לא ישבנו. העורך דין שלו פנה כמה פעמים ולא ישבנו איתו. שאלו אותי כמה פעמים למה עושים את זה ואני הסברתי שזה בגלל שאותה תקופה הייתה אינטנסיבית. לפעמים בנאדם היה מקבל דו"ח מספר ימים אחרי ובימים האלה הוא היה מקבל עוד דו"חות על אותה העבירה. אז פניתי לתובע שנגיע להסדר עם הקבלנים על הדו"חות.

דוידי עם צוות ההגנה שלו בראשות עו"ד נוית נגב

שאלה: היה לך אירוע משפחתי ונשאלת בחקירה אם יואל הוזמן ואמרת שיכול להיות שכן. והחוקר תהה אם אתם חברים כל כך טובים שיואל מרשה לעצמו להגיע בלי הזמנה וענית שאתה לא יודע. אבל ראיתי הודעת sms שכתבת ששלחת לו הזמנה דרך עופר ויואל ענה לך שגם בלי הזמנה הוא בא.

תשובה: גם בלי הזמנה הוא היה מגיע. מספיקה שיחת טלפון.

בשלב הזה נערכה חקירה חוזרת על ידי התובעת עו"ד הילה גבאי.

עו"ד גבאי: אמרו לך שהשם שלך, ללו, מופיע על פתק, האם אמרו לך שהוציאו פלטי חשבון?

תשובה: לא.

שאלה: שנתיים של פעילות נגד עבריינים, למה לא הזכרת מילה מתוך זה בחקירה שלך.

תשובה: כי לא נשאלתי. מה ששאלו אותי עניתי.

שאלה: המלחמה בגורמים העברייניים היה נושא מהותי. למה לא סיפרת על זה?

תשובה: לספר לו על עצמי זה בן כמה אני ומה אני עושה.

השופטת: האם יש בינך לבין איתמר שמעוני קשרים אישיים?

תשובה: ידידות כן.

השופטת: אתה מכיר את משה פונטה?

תשובה: בכלל לא.

השופטת: היו העברות כספים בינך לבין איתמר, עופר או מי מטעמם?

תשובה: לא.

בשלב הזה שאלה התובעת את אנקה, על כך שאמר שאינו מכיר את פונטה והציגה שיחת טלפון מאנקה לפונטה וכן התכתבויות.

אנקה הסביר כי הוא חשב שנשאל אם הכיר את פונטה לפני ההיכרות עם איתמר ולכן השיב בשלילה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר