עופר שמעוני
עופר שמעוני

הפרקליטות לוקחת צעד אחורה: "עופר שמעוני כן עסק בתיווך"

בניגוד לטענות שנשמעו מאז נחשפה פרשת שמעוני, הפרקליטות כבר לא טוענת כי עיסוקו של עופר שמעוני בתיווך היה פיקטיבי וכבר מביעה את הסכמתה לכך שלפחות בחלק מהמקרים הוא כן ביצע עבודות תיווך, אלא שאופן התשלום לגביהן היה חריג

פורסם בתאריך: 1.2.18 18:40

     

לאורך כל חקירת פרשת שמעוני עלתה הטענה מצד המדינה כי עופר שמעוני לא עבד כמתווך וכל עיסוקו כמתווך ואפילו העסק שפתח היו פיקטיביים ונועדו לצורך העברת כספי השוחד מיואל דוידי לאיתמר שמעוני. האח עופר שמעוני שימש, לטענת המדינה, רק צינור. השבוע מסרה הפרקליטות הבהרה, ובה לקחה צעד אחורה והסכימה כי עופר שמעוני אכן עבד כמתווך. בסביבתם של הנאשמים מסמנים זאת כהצלחה.

“כפי שצוין בכתב האישום ובנאום הפתיחה, המאשימה טוענת כי הסיבה שיואל דוידי בחר להעביר כספים לעופר שמעוני, חסר כל ניסיון בתחום התיווך ואינו מחזיק ברישיון תיווך כדין, היא רק בשל ייחוסו, אחיו של ראש העיר", נכתב בהבהרה. "משכך, כל העסקתו של עופר בידי יואל הינה העסקה פסולה, אשר באמצעותה ניתן שוחד בסכום של 366 אלף שקלים לאיתמר במנגנון שוחדי ייחודי ומתוחכם”.

נציגות הפרקליטות עוה"ד קרן צבירן והילה גבאי

בשלב הזה של ההבהרה, חילקה הפרקליטות את העסקאות שעשה עופר שמעוני לשלוש קטגוריות: “על פי הראיות, עופר לא שימש כמתווך בין הצדדים לעסקה בכל הנוגע לעסקאות באזור תעשייה צפוני — יעדים וארבע העסקאות של סיטי טאוור (פאר סנטר). בעסקאות פטריקס ולנדוור, על פי הראיות, שולמו לעופר עמלות תיווך מופרזות. ובעסקאות נווה הדרים, סטוק ונאות אשקלון, על פי הראיות, מדובר בעסקאות בהן ביצע עופר פעולות”.

עופר שמעוני ויואל דוידי

לאחר שהסכימה כי בחלק מהעסקאות עופר שמעוני ביצע פעולות תיווך סיימה הפרקליטות את ההבהרה בטענה: “יואל דוידי התנהל עם עופר שמעוני באופן חריג ביחס לדרך בה הוא מתנהל עם יתר המתווכים אותם הוא מעסיק, וכי הוא אינו נוהג לשלם עמלות תיווך באופן, בהיקף ובצורה בה שילם, לכאורה, לעופר”.


רוצים לדעת לפני כולם?

לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


בדיון שהתקיים בבית המשפט בעניין ההבהרה הזו אמר אשר אוחיון, סנגורו של עופר שמעוני: “נאשמים צריכים לדעת מול מה הם עומדים. כתב אישום הוא לא כתב חידות. אני הבנתי שבקטגוריה שלישית אין טענה לגבי דמי התיווך ולא לגבי הגובה שלהם”.

התובעת עו”ד הילה גבאי השיבה לו: “הטענה שלנו בכתב האישום שעופר שמעוני הוא לא מתווך, שהוא ניסה למצוא את דרכו ולעשות פעולות שלא צלחו. בפעולות הללו, סטוק, נווה הדרים ונאות אשקלון, אנחנו מסכימים שהוא ביצע פעולות שקשורות לתיווך. האם הצדיקו תשלום באופן, בעיתוי ובדרך — זו שאלה אחרת. אין טענה בנוגע לסכום”.

באותו עניין

אבל עו”ד אוחיון לא ויתר: “אם דמי התיווך שהתקבלו היו רגילים, אז מה הטענה? אני צריך אמירה ברורה לדעת עם מה להתמודד. אם יש בעיה עם האופן, אז שיגידו מהי. יש בהבהרה הזו תיקון של כתב האישום. כתב האישום לא חילק לקטגוריות ולא עשינו מזה עניין. אנחנו לא היינו צריכים הבהרה. היום תוך כדי תנועה עושה המאשימה מהלך להטוטני של שינוי כתב האישום. כתב האישום היה צריך להסביר ברחל בתך הקטנה”.

בשלב הזה השופטת נחלצה לטובת הפרקליטות וטענה כי בכתב האישום כתוב המשפט ביחס לעבודה של עופר: “בפועל רוב רובה של העבודה שתוארה בחשבוניות הכוזבות לא בוצעה, והן שימשו אך כיסוי” לכספי השוחד. ואמרה כי מהמילים “רוב רובה” ניתן להבין שלא מדובר על כל העבודות שביצע עופר שמעוני, אלא רק על חלקן.

עופר שמעוני עם סנגורו עו"ד אשר אוחיון

אוחיון תהה: “תחת המילים ‘רוב רובה’ אפשר להכניס את כל ההבהרה הזו?” והציג את הדף ובו ההבהרה של הפרקליטות.

התובעת ענתה ואמרה: “אין פה שינוי תזה של כתב האישום. אנחנו נראה שהוא לא עשה עבודות שהצדיקו, ואנחנו נראה חלק מהעסקות ככאלה שלא התממשו מעולם, כי היו מופרזות וכי אינו נוהג לשלם בהיקף בצורה שבה הוא שילם”.

בסביבתם של הנאשמים רואים בהבהרה הזה צעד נוסף לעבר המטרה שלהם, שהיא להביא לקריסתו של כל אישום השוחד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר