ספיר בוקשטיין. מתוך פייסבוק
ספיר בוקשטיין. מתוך פייסבוק

הפרקליטות: שלוש עד שש שנות מאסר למטפלת המתעללת ספיר בוקשטיין

אימו של התינוק שחווה התעללות מצד המטפלת ספיר בוקשטיין העידה על הסבל של המשפחה מאז המקרה ודרשה עונש "שישקף את חומרת המעשים". המטפלת עצמה ביקשה להקל ואמרה: “אני ממש אהבתי את התינוק”. הפרקליטות דורשת בין שלוש לשש שנות מאסר

פורסם בתאריך: 22.2.18 12:46

     

פרשת המטפלת המתעללת ספיר בוקשטיין מתקרבת לשלב גזר הדין. בשבוע שעבר עלתה אימו של התינוק הקורבן וסיפרה בבית המשפט את מה שחוותה בעקבות המקרה. בוקשטיין עצמה בכתה וביקשה את סליחת ההורים, ואילו הסנגור טען כי לא מדובר על מקרים אלימים באופן קיצוני.

על פי כתב האישום שהוגש נגד בוקשטיין בת ה-24, בכמה הזדמנויות במהלך תקופת העסקתה כמטפלת, בעת שהפעוט ישב כשהוא קשור בתוך העגלה, הנאשמת הפילה את העגלה במכוון ארצה באופן שהפעוט תלוי בה במאונך, כשרגליו מטה וראשו שמוט לפנים והוא בוכה.

כתב האישום תיאר גם כיצד בכמה הזדמנויות דחפה בוקשטיין את אצבעותיה עמוק לתוך גרונו של התינוק, לעתים עד שדם זב מפיו, וכיצד בהזדמנות אחרת הניפה הנאשמת את התינוק וגלגלה אותו בכוח על הרצפה, ולאחר שנפל על גבו וצרח בבכי, הניפה אותו באגרסיביות, תוך שהיא תופסת במותניו והטיחה אותו בכוח לתוך העגלה ולאחר מכן דחפה את אצבעותיה לגרונו. המעשים הללו גרמו לו לחבלות.

לפני שבועות מספר הורשעה בוקשטיין במסגרת הסדר טיעון שבו נמחקו מכתב האישום כמה סעיפים.

“קשה לי להאמין לחרטה שלה”

אימו של התינוק עלתה לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע ושם החלה לספר כי הגיעה לבוקשטיין “באמצעות המלצות ברמה של מישהי שהסמיכה אותה כמטפלת מוסמכת. הנאשמת שיטתה בנו לאורך כל התקופה. היא הציגה חזות של אישה נעימה וטובה ואוהבת ואולי טיפה אובססיבית כלפי התינוק. תמיד ראינו תמונה חיובית במצלמות האבטחה. כמה ימים לפני שטסתי הבאתי את הנאשמת לבייביסיטר, והיא התקשרה ומסרה לי שיצא לו דם מהאף. באותה סיטואציה אני חושבת שאפשר לראות בצורה הברורה ביותר את הדו פרצופיות של הנאשמת”.

תיעוד ההתעללות

בשלב הזה שלפה האימא את הצעצוע שלדבריה היא זרקה על פניו של התינוק ושגרם לו לדימום, “הצעצוע הוא גדול יותר מהפנים שלו”, אמרה האם. “לכן קשה לי להאמין לחרטה שהיא מביעה. היא דחפה אצבעות ללשון של בני מספר פעמים. כל האירועים שמצוינים בכתב האישום קרו בסמיכות זמנים של שבוע-שבועיים. איננו יודעים כמה אירועים היו. היא התעללה בו באופן שיטתי. אנו חווים את הרוע שעברנו, ולא רק התינוק הוא הקורבן. אנחנו מרגישים כולנו קורבנות. זה מלווה אותנו. הנפש של האדם היא לא און ואוף. גם כשייגמר המשפט, עוד נמשיך לחוות את זה”.

האם דורשת: “עונש שישקף את חומרת העבירה”

האם המשיכה ופנתה לשופט אליהו ביתן ואמרה: “אני מבקשת שבית המשפט יעזור לנו להילחם ברוע הזה ולא ייתן לה לטיפה על היד ויגיד לה ‘נו, נו’ ושיטיל עליה עונש שישקף את חומרת העבירה. בזמן ההתעללות התינוק היה רגוע ולא הייתה שום סיבה להפעיל עליו את מה שהנאשמת הפעילה עליו. אני יודעת שבית המשפט עושה משפט, ואני מקווה שבית המשפט יעשה איתה משפט”.

באותו עניין:

האם השיבה לכמה שאלות מפי סנגורה של בוקשטיין עו”ד דן נתיב וסיפרה כי המטפלת עבדה אצלם כארבעה חודשים. את המצלמות הם התקינו בביתם לפני שבוקשטיין החלה לעבוד אצלם על מנת לפקח על עבודתה.

ספיר בוקשטיין מתוך מצלמות האבטחה

הסנגור שאל את האם: “חלק מהסרטונים ישנים, ואתם נחשפתם להם ושמרתם אותם ורק מאוחר יותר הגשתם אותם למשטרה. למשל הסרטון של הפיכת העגלה”.


רוצים לדעת לפני כולם?

לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


“ראיתי את הסרטון של הפיכת העגלה”, סיפרה האם. “אני ראיתי זאת בזמן אמת. הייתי בישיבה בעבודה ונכנסתי לאייפון וראיתי שהעגלה של התינוק הפוכה כשהוא נמצא בה. לא הבנתי כל כך מה אני רואה, והתקשרתי לבעלי וביקשתי ממנו שיוריד את הסרטון כדי שהוא יישמר. בעלי עשה זאת. הראיתי את הסרטון לחברה שיש לה תינוק באותו גיל, והחברה אמרה לי שהבת שלה משחקת לפעמים עם אחיה הקטן והופכת את העגלה, ואני חשבתי שגם כאן מדובר בסוג של משחק”. האם סיפרה עוד כי המטפלת המשיכה לעבוד אצלם עוד חודשיים לאחר המקרה עם הפיכת העגלה.

הפרקליטות הודיעה בבית המשפט כי הם דורשים לגזור על בוקשטיין עונש מאסר של בין שלוש לשש שנים.

הסנגור: “משפחת התינוק יוצרת נרטיב חמור”

השופט צפה בסרטונים שתועדו על ידי מצלמת האבטחה, והסנגור של בוקשטיין אמר לבית המשפט, “אני מבקש לציין שהקטעים שבית משפט ראה כעת — האחד שבו רואים את הנאשמת מניחה את הילד על הרצפה תוך גלגולו בתנוחה שמפעילה לחץ על ראשו ועל צווארו, והשני שבו רואים את הנאשמת משעינה את העגלה עד הרצפה – הם לטענתי שני המעשים היותר חמורים מבין המעשים שבהם הורשעה הנאשמת”.

השופט אליהו ביתן. צילום: אתר בתי המשפט

עו”ד נתיב פרש את טיעוניה של בוקשטיין, אמר כי לתינוק לא נגרם נזק חמור וסיפר כי היא אמרה לו, “שהיא עצמה לא מבינה מדוע היא עשתה את מה שעשתה, והיא תיארה את ההרגשה שלה כאילו נכנס בה שד. הנאשמת אכולת צער. יש לה היסטוריה טובה של טיפול בילדים. לא מדובר על מקרים אלימים באופן קיצוני, כמו שמוכרים מסיטואציות אחרות שבהן מטפל מטיח באלימות את המטופל על הרצפה או מעשים אחרים חמורים. בסופו של יום, לא נגרם לתינוק נזק חמור”.

עוד אמר הסנגור כי התובעת טוענת שבוקשטיין, “הטיחה את עגלת התינוק מספר פעמים על הרצפה. אני לא רואה את הדבר הזה בסרט. אני לא חושב שאפשר להגדיר את המצב הזה כהטחה”, אמר הסנגור. “אני חושב שמתחם הענישה הנטען על ידי התביעה מוגזם. התיאורים של התביעה בטיעוניה לעונש מוגזמים ואינם משקפים את המציאות הנצפית בסרטון מצלמת האבטחה. נראה לי שקיימת השפעה של משפחת התינוק, במיוחד של אימו, על התהליך, והיא יוצרת נרטיב חמור מזה שמוצדק שיהיה”.

בוקשטיין: “אני חושבת על התינוק”

המטפלת בוקשטיין עצמה קיבלה זכות דיבור, אלא שאז היא החלה לבכות ואמרה כי אירועים שחוותה בעבר התפרצו אצלה, “אני יודעת שמה שעשיתי הוא מעשה חמור… אני רוצה להתנצל בפני ההורים של התינוק. אני מתנצלת מעומק לבי על כל המעשים. אני ממש אהבתי את התינוק. אני חושבת עליו”.

בשבועות הקרובים אמור השופט ביתן להחליט מהו העונש אשר אותו תישא בוקשטיין.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר