מיצג מחאה "הקו האדום" בחוף מעין צבי. צילום: דורון גזית
מיצג מחאה "הקו האדום" בחוף מעין צבי. צילום: דורון גזית

הקו האדום: ביום שישי תתקיים שרשרת מחאה לעצירת הסכם קצא"א

ביום שישי 22.10 מול המזח של חברת קצא"א בחוף זיקים, תוקם שרשרת אנושית של "הקו האדום", עם המיצג המחאתי של דורון גזית, אמן סביבתי בינלאומי. מטרת המחאה, כך לדברי המארגנים היא לבטל את הסכם קצא"א "המסכן את הים התיכון, את שוניות האלמוגים באילת, ואת הטבע והסביבה עבור רווח אישי"

פורסם בתאריך: 20.10.21 12:14

     

ההסכם שחתמה חברת קצא"א עם איחוד האמירויות גורר אחריו מחאה גדולה, הן מצד ארגוני סביבה והן מצד פוליטיקאים ואפילו שרי ממשלה. ההסכם אמרו להפוך את צינור הנפט מאילת לאשקלון לקו שיעביר נפט מהאמירויות לים התיכון, מה שבעצם יגדיל משמעותית את כמות הנפט שעוברת בתוואי הצינור.

לטענת ארגוני הסביבה המתנגדים להסכם, מימושו יגרום לפגיעה אנושה בערכי הטבע וכן עלול להגביר את הסיכון לדליפות של נפט.

רק לפני מספר ימים חסמו פעילים סביבתיים את הכניסה למתחם קצא"א באשקלון וקשרו את עצמם זה לזה.

קצא"א

גם ביום שישי הקרוב (22.10) צפויה להתקיים מחאה בחוף זיקים מול המזח של חברת קצא"א. בין השעות 12:00 ל-14:00 יתקיים מפגן מחאתי עם שרשרת אנושית במיצג "הקו האדום" של האמן דורון גזית הבינלאומי סביבתי.

את האירוע מובילים אנשי הים התיכון, עמותת צלול, והאמן הבינלאומי סביבתי – דורון גזית, בשיתוף קואליציית RED MED הפועלת לעצירת ההסכם.

דורון גזית, שבנה את המיצג "קו אדום" הוא אמן סביבתי בינלאומי ואקטיביסט לשינוי האקלים שהקים את פרויקט עורקי הדם: מאות מטרים של בלון אדום מנופח המוצב באזורים שנפגעו מהמשבר הסביבתי.

גזית מסביר כי הקו האדום הוא קו של מחאה וקו של זעקה עזה נגד הרס הסביבה והטבע: "השרוול האדום הוא עורק הדם של אמא אדמה הזועקת לעזרה ואיתו אני עובר ויוצר במקומות בעולם שנפגעו, ואתרים שבהם האדם, פגע בטבע". את עורקי הדם הציב גזית בעבר במחאות רבות בארץ בעולם כמו בים המלח, באסדת הגז מול חוף הכרמל, באלסקה, בקליפורניה באגם מול מונטריאול.

מיצג מחאה "הקו האדום" בחוף מעין צבי. צילום: דורון גזית

מיצג מחאה "הקו האדום" בחוף מעין צבי. צילום: דורון גזית

מיכאל רפאל, מנכ"ל ארגון "אנשי הים התיכון" וחבר בקואליציית הרד-מד אומר כי "התנהלותה של קצא"א תוביל לפגיעה קשה בים התיכון ובבריאות הציבור. אין צורך שנראה נפט זורם בשכונות בעיר, כמו שראינו בעברונה, כדי להבין שקצא"א והסכם הרד-מד זו פצצה מתקתקת. גם השמורה הימית אבטח באזור הדרום, שנמצאת בשלבים מתקדמים להכרזתה, תיפגע קשות. הנפט מסכן את הים ואת כל בעלי החיים בו".

מנכ"לית עמותת "צלול" מאיה יעקבס מוסיפה: "הסכם קצא"א מסכן את ים תיכון וים סוף ואת כל תוואי הצינור בערבה ובנגב. חברת קצא"א גרמה לגדולי אסונות הטבע שהיו בישראל, ואין שאלה אם ייגרמו אסונות זיהום נוספים. ככל שכמויות הנפט גדלות, כך הסיכוי וסיכון לדליפות גדל. מדובר בסכנה לאלמוגי ים סוף, להתפלה, לתיירות החופים ולפרנסת העיר אילת כולה. בידי ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד הכוח למנוע את האסון ע״י ביטול ההסכם, שאם לא כן, אסון הנפט יהיה על אחריותם ועל הידיים שלהם".

מול קרחון נמס באלסקה. צילום: דורון גזית

מול קרחון נמס באלסקה. צילום: דורון גזית

בחברת קצא"א התייחסו לטענות נגד ההסכם שנחתם: "קצא"א חברה ממשלתית מפוקחת ומבוקרת, הפועלת בכפוף להנחיות גורמי המדינה, בייחוד המשרד להגנת הסביבה. ההתקשרות בהסכם היא חלק ממהלך העסקים הרגיל של החברה, ואין כל שינוי בפעילות המתוכננת שלה. מדובר בפעילות שגרתית, כפי שמבוצעת עשרות שנים וההסכם אינו שונה ממאות הסכמים שחתמה החברה. קצא"א מחויבת לשמירה על בטיחות תושבי האזור והגנה על ערכי הטבע, הים ואיכות הסביבה.

"קצא"א מצוידת בציוד החדיש ביותר, מבצעת תרגולים והיערכויות באופן תדיר, ערוכה לכל פעילות ועומדת בתקנים בין-לאומיים מחמירים ביותר (API) בכל הנוגע לתחזוקת מתקניה. כפי שהיא נוהגת בשוטף, החברה ניהלה דיאלוג מול הגורמים הרלוונטיים וביצעה פעולות ביוזמתה ובהתאם לדרישות שהתבקשה למלא.

"גם פנייתם של הארגונים לבית המשפט למתן צו ביניים נגד קצא"א להפסקת הפעילות נדחתה ובית המשפט לא מצא כל סיבה להתערב ודחה את הבקשה. מדינת ישראל צפויה להרוויח רבות מההסכם, אשר יחזק את הכלכלה הישראלית ואת מעמדה הבין-לאומי וכן יבטיח עצמאות וביטחון אנרגטי, בשגרה ובחירום".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר