תחנת דוראד אשקלון. צילום: דני כתרי
תחנת דוראד אשקלון. צילום: דני כתרי

"בריאות התושבים מעל הכל": היום התקיים דיון על הרחבת תחנת הכוח דוראד

הוועדה לתשתיות לאומיות דנה היום בעניין ההתנגדויות בנושא של הרחבת תחנת הכוח דוראד. בדיון השתתפו גם סגנית ראש עיריית אשקלון, מיריי אלטיט וחבר המועצה, איתי סהר

פורסם בתאריך: 4.1.21 19:50

     

הבוקר קיימה הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) דיון בנושא הרחבת תחנת הכוח דוראד באשקלון. כזכור, תחנת הכוח דוראד מבקשת להגדיל את כושר ייצור החשמל שלה באמצעות בניית תחנת כוח נוספת בשטחה במתחם קצא"א באשקלון. מדובר בהגדלה מ-850 מגה ואט ל-1,500 מגה ואט. התוספת הזו נועדה לשמש את תושבי אזור המרכז ולא את תושבי נפת אשקלון שכבר היום מייצרים חשמל הרבה מעבר לצריכה שלהם.

אלא שכפי שנחשף ב"כאן דרום" עיריית אשקלון ואיגוד הערים לאיכות סביבה לא הביעו התנגדות לתוכנית בשלבים שונים. רק לאחר הפרסום הודיעה העירייה על שינוי עמדה.

היום כאמור, התקיים דיון בוות"ל, שזו ועדה שבכוחה לאשר תוכניות שכאלו גם אם אם הוועדה המחוזית או הרשות המקומית מתנגדות לה. בישיבה השתתפו סגנית ראש העירייה, מיריי אלטיט; מהנדסת העירייה, ויקטוריה ברנגל ונציגת איגוד ערים לאיכות סביבה.

מיריי אלטיט. צילום: סיון מטודי

מיריי אלטיט. צילום: סיון מטודי

"כל מה שדרשנו ואנחנו עדיין דורשים זה צדק חלוקתי על ידי חלוקה נכונה של נזקי ייצור החשמל בין המרכז לדרום ולצפון, זאת בזמן שאנחנו מנסים לעשות הכל כדי להתמודד עם נושא הפחם והזיהום שאנחנו כבר סופגים בעיר", אמרה אלטיט לאחר הדיון, "המדיניות שלנו הייתה ועודנה להפחית ככל הניתן את הנזקים הנגרמים כתוצאה מהמצב הקיים והדבר אינו מתיישב עם התוכנית להרחבת דוראד. אין כל היגיון להטיל נטל נוסף על העיר אשקלון. בריאות התושבים שלנו מעל הכל. היה ותתקבל החלטה אחרת במועצה הלאומית, המנוגדת גם לעמדת העירייה וגם לעמדת הוועדה המחוזית, נמשיך לפעול כדי להביא לתיקון ההחלטה, גם בצורה של מאבק, בשיתוף התושבים ובכל הכלים העומדים לרשותנו".

איתי סהר בדיון שהתקיים בזום

איתי סהר בדיון שהתקיים בזום

גם חבר המועצה, איתי סהר השתתף בדיון, "שמעתי על תכנון, על ניצול שטח מיטבי, על זה שהתכנית מסתדרת עם הניירת, אבל לא שמעתי מילה על תושבי נפת אשקלון ועל ערך חייהם ובריאותם. על כך שכבר היום תושבי אשקלון והסביבה משלמים את מחיר הייצור של 30% מצריכת החשמל הארצית, כאשר 85% מהייצור נצרך במרכז ובצפון".

סהר ציין כי מתכנן המחוז תומר גוטהולף, מי שהתנגד בעבר לתוכנית שעמד עד כה נגד התכנית, המשיך לעשות זאת גם בדיון היום, "לצערי שמעתי פעמים רבות בדיון שקידום התכנית נעשה בתיאום עם עיריית אשקלון. נאלצתי להיכנס לדיון על אף שלא תכננתי כדי שלוועדה הנכבדה לא יהיה ספק: לתושבי אשקלון אין שום כוונה לחלות ולמות כדי לייצר חשמל לאזורי המרכז והצפון", כתב סהר לאחר הדיון.

תצלום אוויר של תחנת דוראד. צילום: בני מור

תצלום אוויר של תחנת דוראד. צילום: בני מור

מאיגוד ערים לאיכות הסביבה נמסר "בדיון בות"ל שהתקיים היום, וכך גם בדיון של הוועדה המחוזית, האיגוד הצביע על כך שיש לפעול ולתקן את חוסר הצדק הקיים בין צריכת החשמל של תושבי אשקלון והאזור לבין היקף ייצור החשמל המיוצר בשטח הנפה. זהו מאבק חשוב, אשר מתקיים במקביל למאבק אחר, אותו מובילים העירייה והאיגוד להפחתת השימוש בפחם ובנזקים הנגרמים ממנו. יודגש כי אין סיבה שאנרגיה המיועדת לתושבי המרכז, תיוצר בשטח נפת אשקלון, במיוחד כאשר ייצור אנרגיה זו כרוך בפגיעה בבריאותם ובאיכות חייהם של התושבים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אידו הערים כזכור, היה מיש הוביל את הקו שאינו מתנגד להרחבת תחנת הכוח דוראד ונראה שגם היום הם הביעו סוג של התנגדות לצד השארת "פתח" לאישור התוכנית, "כל הרחבה של תחנת כוח הפועלת על גז, תהיה חייבת לבוא על חשבון צמצום ייצור החשמל מפחם באשקלון", נמסר מהאיגוד, "כך יובטח כי יצומצם היקף הזיהום על מנת לשמור על בריאות תושבי אשקלון. איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון מתנגד מאז ומתמיד להוספת והרחבת מקורי זיהום בשטח צפוף ומיושב, ובמקביל פועל להקטנת היקף הזיהום של שמקורו בפעילות הקיימת".

החלטת הוועדה תתפרסם בימים הקרובים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר