הוכיחו את ההיפך. ממ"ד ברנע. צילום: יח"צ.

יום רביעי לשביתה בחמ"ד ברנע: מסתמן פתרון

מאבק הורי תלמידי כיתה ו' נושא פרי. לאחר כמעט שבוע של השבתה הודיעה העירייה כי פנתה למשרד החינוך וזה הסכים לפנים משורת הדין לתקצב שעות נוספות כדי לפצל את הכיתה הדחוסה לשתי כיתות

פורסם בתאריך: 6.11.19 14:05

     

השביתה בבית הספר חמ"ד ברנע באשקלון נכנסה היום ליומה הרביעי. כמו שפרסמנו בתחילת השבוע הורים לתלמידי כיתה ו', השכבה הבוגרת ביותר בבית הספר, פתחו במאבק מול הנהלת בית הספר שהחליטה בתחילת השנה לאחד את שתי הכיתות לכדי 40 תלמידים.

לדברי ההורים הם פנו כמה פעמים למנהלת בית הספר כדי לפצל את הכיתות. לטענתם הצפיפות בכיתה לא מאפשרת לימודים תקינים ופוגעת בהישגים של ילדיהם.

מנהל חמ"ד תורני ברנע, הרב דביר שפרן. צילום פבל

כבדרך אגב, מציינים ההורים כי ילדיהם נמצאים בשנה זו בשלב הבגרות הגופנית המוקדמת והצפיפות הרבה בכיתה גורמת לעתים לסיטואציות מביכות בין הבנים לבנות, דבר שלטענתם מחזק את הצורך לפצל את הכיתה הצפופה לשתי כיתות.

על פי הנחיות משרד החינוך כמות התלמידים בכל כיתה לא תעלה על 40 ואם היה רישום של ילד נוסף לבית הספר היה מחויב בית הספר לפתוח כיתה נוספת.

בשנים האחרונות נרשמו כמה וכמה מאבקים בין הורים להנהלות בתי ספר אלא שלא זכורה השבתה עמו זו של ארבעה ימים ועוד היד נטויה, שכן לדברי ההורים הם יעמדו על דרישתם עד שהכיתה תפוצל.

"רק אתמול ניאות ראש מנהל החינוך יובל זוזט לקבוע איתנו ישיבה. רצינו כל ההורים אבל הוא אמר שהוא רוצה רק חמישה או שישה נציגים וזהו" סיפר היום נציגת ההורים, מירב אביטל והוסיפה "אבל זו בעיה של כל ההורים לא רק בעיה של בודדים. אנחנו דורשים שהכיתה תפוצל. מה שהציעו לנו זה לפצל רק ב-16 שעות של מקצועות ליב"ה. המאבק שלנו זה לא מאבק כדי לפתוח איזה דוכן בקניון או במדרחוב אלא לפתוח כיתה למען חינוך טוב, להצלחה בלימודים ובעתיד שלהם בהמשך החיים ולא לשים אותם בכיתת סרדינים.

"אנחנו מאוכזבים שמנהל שבא להרים את בית הספר ולהפוך אותו לחמ"ד תורני החליט לשים את הכיתות שנשארו לו שהן לא תורניות בתוך כיתת פיילוט עם 40 תלמידים בכיתה. זה לא מקובל. למה היתה התנהלות כזאת מראש? למה נותנים להורים להשבית כדי להוציא משהו בשביל הילדים? למה הם לא הרימו את הכפפה ורואים שילדים במצוקה? אלו השאלות שאנחנו רוצים תשובות עליהן ואין לנו אותן" אומרת אביטל.

עם זאת נראה כי הלחץ של ההורים נשא פרי והעירייה שלחה הודעה בזו הלשון: "בעקבות פניית מנהל החינוך למשרד החינוך, נעתר מנהל המחוז, וזאת לפנים משורת הדין מאחר ומדובר בכיתה ו', לבקשה למציאת פתרון לבעיית מספר התלמידים בכיתה, והחליט על הענקת תוספת שעות לפיצול הכיתות ברוב שעות הלימודים. תוספת השעות תחל כבר בימים הקרובים עם השלמת בניית המערכת ושיבוץ המורים בהתאם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר