הוכיחו את ההיפך. ממ"ד ברנע. צילום: יח"צ.

40 תלמידים מצטופפים בכיתה: שביתה בחמ"ד ברנע

ההורים מוחים על כך שהנהלת בית הספר מתעלמת מדרישתם לפצל את כיתה ו' בה לומדים 40 תלמידים. "מנהל בית הספר חשב שאנחנו נשב כך על כרעי תרנגולת וניתן לילדים להגיע לכישלונות" אומרת אחת האמהות ומכריזה הילדים לא יחזרו ללמוד עד שהכיתה תפוצל

פורסם בתאריך: 3.11.19 15:43

     

בית הספר חמ"ד ברנע אמנם חווה תקופת פריחה. מנהלו החדש של בית הספר דביר שפרן עמל כדי להפוך אותו לבית ספר תורני, איכותי ומבוקש.

היום אנו מגלים כי ישנם מי שדווקא נפגעים מההתנהלות החדשה של הנהלת בית הספר עד כדי כך ששכבת כיתה ו', השכבה הבוגרת ביותר בבית הספר לא הגיעה הבוקר ללימודים לאחר שההורים החליטו לצאת למלחמה נגד הנהלת בית הספר.

ממ"ד ברנע. צילום: אלדד עובדיה

חמ"ד ברנע. צילום: אלדד עובדיה

"קודם כל אנחנו רוצים לומר שהפניה שלנו לתקשורת זה בכדי לעזור לילדים. אנחנו באים ממקום של רק למען הילדים ולא מעבר" מבהירה היום מירב אביטל, שבנה לומד בכיתה ו' בבית הספר. "כל השנים האלה כשהם למדו בבית הספר הם למדו בכיתות קטנות. בשנה שעברה הם היו 18 ילדים בכיתה אחת ו-20 בכיתה הנוספת. משום מה הם החליטו לשים את כל הילדים בכיתה אחת. 40 ילדים בכיתה אחת. בתחילת השנה ביקשנו מהמנהל לשנות את הקונספט ולהפריד את הכיתות כפי שהיה כל השנים הוא טען 'זה מה שאני יכול, זה מה שיש'. אנחנו העלינו את זה כמה פעמים גם בפני ההנהלה, גם בפני המחנכת של הכיתה ולא קיבלנו שום משוב חיובי, שום תשובה של 'נבדוק ונראה מה נעשה', כלום".

אביטל מספרת על מקרה חריג שארע לפני כמה ימים בכיתה, כשמורה יצאה בוכה מכיתה, ישבה בחדר המנהל כל השיעור והתלמידים קיבלו עונש קולקטיבי מאחר והם גרמו למורה לבכות כביכול. "מורה לא צריכה לבכות במערכת חינוך תקינה. אנחנו מזמן לא בימי הביניים. ה-40 תלמידים מצטופפים בכיתה אין להם מקום לזוז המורה יושבת כמעט צמוד לדלת, בסוף בקצה, הלמידה מאוד נמוכה כרגע וזה פועל יוצא של המון ילדים בכיתה".

מה שמרתיח את ההורים זה שהם מרגישים שהנהלת בית הספר לא ממש מנסה לסייע להם. "המנהל ידע כבר בתחילת השנה שאנחנו לא רוצים את הפורמט הזה, הוא לא הגיב, הוא חשב שאנחנו נשב כך על כרעי תרנגולת  וניתן לילדים להגיע לכישלונות" אומרת אביטל ומוסיפה "אנחנו עושים את זה למען הילדים. ההשבתה הזו נוצרה בעקבות כך שאף אחד לא פונה אלינו במוכנות לפתור את הסוגיה הזו. אי אפשר להשאיר את זה. ההורים מאוד מאוד כועסים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




גם היום לא זימנה הנהלת בית הספר את ההורים לדיון אלא שלחה להורים הודעת טקסט שהצוות החינוכי נמצא בבית הספר והם מוזמנים לשלוח את הילדים ללימודים. אבל ההורים לא מתכוונים לוותר. "אנחנו רוצים לקבל מענה. אי אפשר לשלוח את הילדים ככה. כרגע אנחנו רוצים שהכיתה תפוצל לשניים, כפי שהיה כל השנים. הילדים לא יחזרו לבית הספר".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "בבית הספר חמ"ד ברנע הושקעו, בחודשים האחרונים, מאות אלפי שקלים לטובת שיפוצו והרחבתו, זאת בהתאם למדיניות ראש העיר לאפשר לתלמידים סביבת לימודים נעימה וחדשה, לאחר הזנחה של שנים. לסוגיית הכיתה, התקן שקבע משרד החינוך לפתיחת כיתה נוספת עומד על 41 תלמידים. נדגיש כי אם זה היה המצב בכיתה, הרי שהעירייה הייתה עושה כן ופותחת כיתה נוספת לרווחת התלמידים. מכל מקום, מינהל החינוך פועל בנושא מול משרד החינוך במטרה לקבל מהם אישור, לפנים משורת הדין, לפתוח כיתה נוספת. אנו ממתינים לתשובת המשרד ונעדכן כשתובא לידינו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "לנוכח הקושי שהתגלה לאחר איחוד הכיתות, נערך בית הספר לפיצול הכיתה ברוב שעות הלימודים במהלך השבוע".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר