המפגש של ראש העירייה והגננות
המפגש של ראש העירייה והגננות

השביתה בוטלה – הקייטנות מתקיימות כרגיל: "לא אמרנו את המילה האחרונה"

במאמץ אחרון למנוע את השביתה של הקייטנות, התקיימה ביום ראשון בערב פגישה בין ראש העירייה והגננות. במהלך המפגש הבהירה מנכ"לית העירייה כי לא יהיה שינוי בשכר ואף התריעה כי יש להן צוות חלופי לכל גננת שתשבות "ובמחיר נמוך יותר"

פורסם בתאריך: 30.6.19 22:48

עדכון אחרון: 1.7.19 07:09

     

לאחר האיומים בשביתה של ועד הגננות בגלל הפגיעה בשכרן, התקיימה אמש (א') פגישה של ראש העירייה, תומר גלאם, עם הגננות והסייעות של רשת "פיכמה".

הגננות מתחו ביקורת על כך שבעירייה כינו את מהלך המחאה של הגננות "שביתה פראית" ומנכ"לית העירייה, אירית נתן, התנצלה בפניהן על כך.

אירית נתן. צילום: זאב שטרן

מנכ"לית העירייה, אירית נתן. צילום: זאב שטרן

כאשר נשאלה על הפגיעה בשכר של הגננות והסייעות, אמרה נתן: "תקשיבו, הנושא של השכר נקבע וזה לא נושא לדיון. מי שלא תגיע מחר לפתוח את הקייטנה, יש לנו לכל קייטנה צוות שמראש שריינו לטובת העניין הזה במחיר הרבה יותר נמוך. אז תרגעו, יש גבול. בואו נירגע. דיברנו אתכן על השכר, הוא שכר גבוה, הוא שכר מכבד לכל הדעות, אלה הדברים".


באותו עניין:


במפגש נכחו גם סגנית ראש העיר הממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט ומנהלת האגף לתרבות, נוער וספורט, דפנה עמירה ביטון.

ראש העירייה, תומר גלאם נשאל אף הוא לסוגיית השכר והשיב: "תרצו לעבוד סבבה? לא תרצו לעבוד, אף אחד לא יפגע באף אחת מכם. המצב הנתון מאפשר רק את הסכום הזה.  אם המצב היה שהשכר לא מכבד, הייתי אומר שאתן צדקות. אני נכנס לנעליים שלך וגם הגננות, ואף אחת בשוטף לא מקבלת 60 ש"ח לשעה. אני אגיד לכם שיש לי כוח אדם ב-30 ו40 לשעה? אני רוצה אתכן", אמר גלאם.

למרות זאת הגננות ביקשו מגלאם לשבת ולנסות ולבדוק שוב את התקציב ולראות אם יש דרך להעלות להן את השכר.

עוד אמר גלאם כי המהלך ייעשה בשיתוף פעולה מלא עם העובדים ברשת, כמו כן, כל עובד ועובדת יקבלו ליווי ותמיכה מלאים לסוגיית השכר ושמירה על התנאים הרלוונטיים לכל אחד ואחת מהם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לא כולן יצאו מרוצים מהמפגש וגורם בוועד הגננות מסר כי כעת הן מחשבות מסלול מחדש וכי "המילה האחרונה עדיין לא נאמרה".

יחד עם זאת, לאחר המפגש הוציא ועד הגננות הודעה ובה נמסר: "היה חשוב לנו להשמיע את קולנו אנחנו כבר לא שקופות, ראש העיר בא וכיבד. הובטח לנו מעבר חלק כמקשה אחת מרשת 'פיכמה' על החברה העירונית ועל זה מבורך עם כל התנאים עם הסכם קיבוצי עם התחברות לעמיתים, תנאים יותר טובים. לגבי שכר הקייטנות ביקשנו מראש העיר לעשות מאמץ ניכר לראות איך הוא יכול לבוא לקראתנו. לגבי הילדים ולגבי ההורים אנחנו אוהבים אותם מאוד, אנחנו בחרנו בעבודה הזאת בשעות הכי קשות והכל מתוך אהבה וחיבוקים לילדים, מחר קייטנה תתקיים כסדרה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר